Η μείωση της κατανάλωσης αποτελεί πρώτη προτεραιότητα για τους οδηγούς, κάτι που μπορούν να επιτύχουν μέσω της επιλογής συγκεκριμένων ελαστικών.
Με τις τιμές των καυσίμων να έχουν φτάσει στα ύψη, οι οδηγοί αναζητούν εναγωνίως τρόπους προκειμένου να μειώσουν την κατανάλωση καυσίμου.
Ένας από τους δεκάδες τρόπους με τους οποίους μπορούμε να αραιώσουμε τις επισκέψεις μας στα πρατήρια είναι η επιλογή των κατάλληλων ελαστικών. Αυτό διότι υπάρχουν κάποια τα οποία συνδράμουν σημαντικά στην μείωση της κατανάλωσης. Και αυτά δεν είναι άλλα από τα ελαστικά χαμηλής αντίστασης κύλισης.
BUY NOW
Τι είναι η αντίσταση κύλισης;
Αρχικά πρέπει να αναφέρουμε ότι αντίσταση κύλισης είναι η ενέργεια που δαπανάται κατά την παραμόρφωση του ελαστικού κατά την επαφή με το έδαφος και την προκύπτουσα τριβή.
Όσο μεγαλύτερη είναι η αντίσταση κύλισης (η οποία επιβραδύνει το όχημα), τόσο περισσότερη ενέργεια χρειάζεται για να ξεπεραστεί και επομένως υπάρχει σημαντικός αντίκτυπος στην κατανάλωση καυσίμου. Μια αύξηση 30% στην αντίσταση κύλισης επιφέρει αύξηση της κατανάλωσης καυσίμου από 3 έως και 5%.
Το βασικό πλεονέκτημα των ελαστικών χαμηλής αντίστασης κύλισης είναι ότι μειώνουν την απώλεια ενέργειας και συνεπώς διαδραματίζουν καθοριστικό ρόλο στην εξοικονόμηση καυσίμου.
Αυτό επιτυγχάνεται μέσω καινοτομιών που εφαρμόζονται σε όλες τις πτυχές του ελαστικού:
- Την κατασκευή του ελαστικού, το σχήμα και το σχέδιο του πέλματος: η αρχιτεκτονική του ελαστικού μέσω της γεωμετρίας και της φύσης των εσωτερικών λινών, όπως και ο σχεδιασμός των πελμάτων, έχουν σημαντικό αντίκτυπο στην έκταση των παραμορφώσεων που υφίσταται το ελαστικό, συνεπώς και στην αντίσταση κύλισης.
- Το βάρος του ελαστικού: για την ίδια παραμόρφωση, όσο μεγαλύτερη μάζα έχει ένα αντικείμενο, τόσο περισσότερο θερμαίνεται.
-Η βελτιστοποίηση των μειγμάτων γόμας του ελαστικού και των διαφόρων υλικών που χρησιμοποιούνται στο ελαστικό: αποτελεί σημαντική πηγή προόδου για τη μείωση της ενέργειας που απορροφάται από το ελαστικό.
Πόσο μειώνουν την κατανάλωση καυσίμου;
Τα ελαστικά χαμηλής αντίστασης κύλισης μπορούν να είναι πολύ πιο αποδοτικά ως προς το καύσιμο από τα συμβατικά ελαστικά. Έρευνα που είχε διεξάγει το αμερικανικό Υπουργείο Ενέργειας έδειξε ότι η χρήση ελαστικών χαμηλής αντίστασης προσφέρει εξοικονόμηση καυσίμου που φτάνει περίπου το 3%. Σε πρώτη ανάγνωση, το συγκεκριμένο ποσοστό δεν ακούγεται μεγάλο, αλλά με την πάροδο του χρόνου οδηγεί σε σημαντική εξοικονόμηση.
Σύμφωνα, επίσης, με τη Michelin, τα ελαστικά της με χαμηλή αντίσταση προσφέρουν οικονομία περίπου 0,21 λίτρα καυσίμου ανά 100 χιλιόμετρα και περί τα 80 ευρώ κατά τη διάρκεια ζωής του ελαστικού. Για ένα ηλεκτρικό όχημα, η αυτονομία εκτιμάται ότι αυξάνεται κατά περίπου 7% δηλαδή 30 χλμ., για εκτιμώμενη αυτονομία 400 χλμ.
Τα στοιχεία της Dunlop είναι ακόμα πιο ενθαρρυντικά, μιας και κάνουν λόγο για οικονομία της τάξεως του 7,5%, δηλαδή 300 ευρώ κατά τη διάρκεια ζωής του ελαστικού.
Υπάρχουν μειονεκτήματα;
Φυσικά. Με βασικότερο όλων τη χαμηλότερη πρόσφυση συγκριτικά με τα συμβατικά ελαστικά, την ίδια ώρα που δεν προσφέρουν τα ίδια κρατήματα όταν το αυτοκίνητο κινείται με μεγάλη ταχύτητα σε μια στροφή.
Επίσης, πολλοί αναφέρουν ότι προκειμένου να επωφεληθείτε από τη μειωμένη κατανάλωση καυσίμου, τα ελαστικά χαμηλής αντίστασης πρέπει να είναι πλήρως φουσκωμένα. Σε διαφορετική περίπτωση θα πετύχετε το αντίθετο αποτέλεσμα.