Ελλάδα: Ανύπαρκτο το πλαίσιο για ελέγχους ΚΤΕΟ στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα

έλεγχοι κτεο

Μπορεί τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα να μπαίνουν σιγά σιγά στη ζωή μας, ωστόσο, όπως αποδεικνύεται στη πράξη, προς το παρόν το πλαίσιο τεχνικού ελέγχου για τη συγκεκριμένη κατηγορία οχημάτων από τα ΚΤΕΟ δεν υπάρχει.

H ηλεκτροκίνηση αυξάνει τα μερίδιά της σε ευρωπαϊκό επίπεδο, ολοένα και περισσότερες αυτοκινητοβιομηχανίες ανακοινώνουν πως μέσα στα επόμενα χρόνια θα κατασκευάζουν μόνο ηλεκτρικά αυτοκίνητά και έτσι, η μετάβαση σε αυτή τη νέα εποχή απαιτεί καινούργιες υποδομές και εξειδίκευση τεχνικών πάνω στη νέα κατηγορία οχημάτων που διαφέρουν συγκριτικά με τα οχήματα εσωτερικής καύσης.

Προς αυτή την κατεύθυνση, πρόσφατα, η Γαλλία εξήγγειλε ένα γιγαντιαίο πρόγραμμα εκπαίδευσης 150.000 τεχνικών πάνω στα ηλεκτρικά οχήματα. Αντίστοιχες πρακτικές ακολουθούνται και στον τομέα του περιοδικού τεχνικού ελέγχου οχημάτων, δηλαδή στα ΚΤΕΟ. Για παράδειγμα, οι έλεγχοι στη Γερμανία, που γίνονται στην πλειοψηφία από την Dekra και τον TUV, περιλαμβάνουν ξεχωριστές διαδικασίες περιοδικής πιστοποίησης για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, όπου, για παράδειγμα, περιλαμβάνεται μεταξύ άλλων και ο έλεγχος του κυκλώματος υψηλής τάσης. 

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ηλεκτρικό αυτοκίνητο

Έτσι, παρόλο που ο νόμος 4710/2020 ορίζει επακριβώς τις προϋποθέσεις για μηχανικούς και συνεργεία που μπορούν να επισκευάζουν ηλεκτρικά οχήματα, μέχρι στιγμής δεν έχει υπάρξει ξεχωριστό πλαίσιο που να ορίζει επακριβώς τις διαδικασίες ελέγχου των EV οχημάτων από τα ΚΤΕΟ. Πρακτικά αυτό σημαίνει πως, αν για παράδειγμα ένας ιδιοκτήτης ηλεκτρικού αυτοκινήτου ηλικίας από 4 ή παραπάνω ετών θελήσει να προχωρήσει στον απαιτούμενο τεχνικό περιοδικό έλεγχο, τότε, πέρα από τα φώτα, τις αναρτήσεις, το σύστημα πέδησης και διεύθυνσης, οι τεχνικοί του ΚΤΕΟ δεν γνωρίζουν πως να ελέγξουν κάτι ως προς την ηλεκτρική δομή του αυτοκινήτου.

Θέλουμε να πιστεύουμε πως μέσα στο επόμενο διάστημα θα κινηθούν οι απαραίτητες διαδικασίες ώστε, σιγά σιγά, και τα ΚΤΕΟ να μπουν στη νέα ηλεκτρική εποχή γνωρίζοντας - στο βαθμό που απαιτείται – πως να ελέγχουν με τον ενδεδειγμένο τρόπο ένα EV όχημα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τι περιλαμβάνει σήμερα ένας τυπικός έλεγχος ΚΤΕΟ σε συμβατικό και ηλεκτρικό αυτοκίνητο

  1. Οπτικός Έλεγχος: O οπτικός έλεγχος γίνεται από ειδικά εκπαιδευμένους ελεγκτές με στόχο την άριστη λειτουργία διαφόρων υποσυστημάτων (εξωτερικών και εσωτερικών) του οχήματος
  2. Έλεγχος Σύγκλισης Απόκλισης: O έλεγχος Σύγκλισης-Απόκλισης γίνεται με στόχο την διατήρηση της ευθύγραμμης πορείας του οχήματος. Για την ασφάλεια των επιβατών και τη μακροζωία των ελαστικών του οχήματος
  3. Έλεγχος Συστήματος Πέδησης: O έλεγχος συστήματος πέδησης είναι σημαντικός τομέας της διαδικασίας του τεχνικού ελέγχου, καθώς τα φρένα δίνουν τη δυνατότητα ακινητοποιήσεως του οχήματος στις ανάλογες περιπτώσεις
  4. Έλεγχος Συστήματος Ανάρτησης: O έλεγχος συστήματος ανάρτησης γίνεται με στόχο τη σωστή λειτουργία του οχήματος. Σε απόσβεση κραδασμών και επαναφοράς πρόσφυσης των τροχών με το έδαφος και για την διασφάλιση της άνεσης των επιβατών και της οδηγικής συμπεριφοράς του οχήματος
  5. Έλεγχος Καυσαερίων: O έλεγχος καυσαερίων γίνεται με στόχο την ελαχιστοποίηση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης. Γίνεται έλεγχος κάθε εξάμηνο ή ετησίως και αποδίδεται κάρτα καυσαερίων
  6. Έλεγχος Φώτων: O έλεγχος των φώτων ενός οχήματος είναι εξαιρετικά σημαντικός για την ασφαλή μετακίνηση μας σε συνθήκες χαμηλού φωτισμού

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ