Αποκλειστική συνέντευξη με τον EU Regional Manager του Dongfeng Group: Η Ελλάδα σημαντικός κόμβος για όλα τα Βαλκάνια

Dongfeng συνέντευξη όμιλος Σπανός

Ο όμιλος Dongfeng διεισδύει δυναμικά στην ελληνική αγορά και το carandmotor.gr, μιλώντας με τον EU Regional Manager της αυτοκινητοβιομηχανίας, Jelte Vernooij, σας παρουσιάζει όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε αλλά και να περιμένετε.

Τη δική της λαμπρή ιστορία έχει γράψει στο αυτοκινητιστικό γίγνεσθαι της Κίνας η Dongfeng Motor Corporation (DFMC), ένας από τους κορυφαίους κατασκευαστές οχημάτων της ασιατικής χώρας, με καθοριστική συμβολή στη μετατροπή της κινεζικής αυτοκινητοβιομηχανίας σε μια άκρως υπολογίσιμη δύναμη στη διεθνή σκηνή και σε σύμβολο νεωτερικότητας και επανάστασης.

Ενδεικτικές της δυναμικής του ομίλου, ο οποίος έχει υπό τη σκέπη του τις μάρκες Voyah, MΗero και Dongfeng- είναι οι εμπορικές επιδόσεις του για το έτος 2024, που αποτυπώνονται σε 2,48 εκατ. πωλήσεις, έσοδα ύψους 57,4 δισ. δολαρίων, και συνολικό ενεργητικό που ανέρχεται σε 69,6 δισ. δολάρια.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Voyah Free
Voyah Free

Η Dongfeng Motor Corporation, με εξαγωγική δραστηριότητα σε δεκάδες χώρες ανά τον πλανήτη, έχει στρέψει το βλέμμα της και στην ευρωπαϊκή αγορά, με ένα ταξίδι που είχε ως αφετηρία τη Νορβηγία το 2022 και συνεχίζεται με αμείωτη ένταση σε κάθε γωνιά της Ηπείρου, όπου αποβλέπει σε ισχυρά εμπορικά αποτελέσματα και εδραίωση ανάμεσα στις κορυφαίες αυτοκινητοβιομηχανίες.

Το 2024 ο όμιλος DFMC έφτασε και στην Ελλάδα, εμπλουτίζοντας το portfolio του Ομίλου Σπανός, αρχικά με τη θυγατρική μάρκα Voyah, για να πάρει σειρά το brand MHero και τέλος η Dongfeng, η οποία προ ολίγων ημερών εγκαινίασε την εμπορική της πορεία μέσω του αμιγώς ηλεκτρικού μοντέλου BOX.

Dongfeng Box
Dongfeng BOX
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τι πρέπει να γνωρίζουν οι οδηγοί της χώρας μας για τον όμιλο DFMC; Πώς διαφοροποιούνται τα τρία brands του και ποιες είναι οι ανάγκες που ικανοποιεί καθένα από αυτό; Ποια είναι τα δυνατά «χαρτιά» των μοντέλων και τι πρέπει να περιμένουμε το προσεχές μέλλον;

Καθ’ ύλην αρμόδιος για τις απαντήσεις στα παραπάνω ερωτήματα και τις πρώτες συστάσεις του ομίλου με το ελληνικό καταναλωτικό κοινό είναι ο EU Regional Manager της Dongfeng, Jelte Vernooij, ο οποίος ήταν αυτός που έκλεισε το deal με τον Όμιλο Σπανός, φέρνοντας την εταιρεία στην Ελλάδα. Μιλώντας αποκλειστικά στο carandmotor.gr, o κ. Vernooij εξήγησε παράλληλα τι σημαίνει η αγορά της χώρας μας για τη Dongfeng Motor Corporation, αλλά και πώς οραματίζεται την ελληνική παρουσία του ομίλου σε τρία χρόνια από σήμερα.

Vernooij Γαλάνης συνέντευξη Dongfeng
Στα δεξία: Ο EU Regional Manager της Dongfeng, Jelte Vernooij
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

A.Γ.: Η Dongfeng Motor Corporation αποτελεί μια από τις τελευταίες μεγάλες αφίξεις κινεζικής μάρκας στη χώρα μας. Τι πρέπει να γνωρίζουν οι Έλληνες οδηγοί για την εταιρεία;

J.V.: Η Dongfeng Motor Corporation, η οποία ιδρύθηκε το 1969 ως Second Automobile Manufacturing Plant, είναι μια κορυφαία κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία που ειδικεύεται στην κατασκευή, την εξέλιξη και την πώληση οχημάτων. Με συνολική παραγωγή που υπερβαίνει τα 60.000.000 οχήματα και εξαγωγές σε περισσότερες από 100 χώρες, η εταιρεία το 2024 σημείωσε 2,48 εκατομμύρια πωλήσεις, έσοδα $57,4 δισ. και συνολικό ενεργητικό $69,6 δισ. Απασχολεί 120.000 άτομα και κατατάσσεται στην 240η θέση της λίστας Fortune Global 500.

Το διαφοροποιημένο χαρτοφυλάκιο της Dongfeng περιλαμβάνει επιβατικά και επαγγελματικά οχήματα, από την οικονομική έως την πολυτελή κατηγορία, και τεχνολογίες «νέας ενέργειας» με πλατφόρμες για υβριδικά, ηλεκτρικά και υδρογονοκίνητα μοντέλα. Κατέχει 20.000+ πατέντες, διαθέτει εγκαταστάσεις σε περισσότερες από 20 πόλεις της Κίνας και πρωτοστατεί στην αυτόνομη οδήγηση (L4) και στις «πράσινες» πρωτοβουλίες, για παράδειγμα με τα brands Loong-Gine Power και Mach.

Η Dongfeng έχει δεσμευτεί να γίνει ανταγωνιστική σε παγκόσμιο επίπεδο, και με τη στρατηγική αναμόρφωσης 2023-2025 έχει στόχο να μετασχηματιστεί σε έναν premium κατασκευαστή υψηλής τεχνολογίας, αναβαθμίζοντας συνολικά την αυτοκινητοβιομηχανία της Κίνας.

 Ο EU Regional Manager της Dongfeng, Jelte Vernooij
Ο EU Regional Manager της Dongfeng, Jelte Vernooij
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Α.Γ.: Η DFMC εισήλθε στην ελληνική αγορά αρχικά με τη Voyah, έπειτα με την MHero και τώρα με τη Dongfeng. Ποιες είναι οι βασικές διαφορές ανάμεσα σε αυτές τις τρεις θυγατρικές; Σε ποιο καταναλωτικό κοινό στοχεύει η κάθε μάρκα, και ποιες ανάγκες καλύπτουν;

J.V.: Η DFMC υιοθετεί τη στρατηγική «τρεις μάρκες, μία στέγη», ενσωματώνοντας μαζί τις μάρκες Dongfeng, Voyah και MHero για να στοχεύσει σε διαφορετικές κατηγορίες αυτοκινήτων και διαφορετικά είδη πελατών. Η Dongfeng είναι η οικονομική μάρκα που επικεντρώνεται στην υψηλή αξία (value-for-money), η Voyah είναι μια premium μάρκα υψηλής ποιότητας που προσφέρει έξυπνη οδήγηση και εκλεπτυσμένο στιλ και η MHero μια μάρκα πολυτελείας που στοχεύει στην αγορά υψηλών προδιαγραφών. Αυτή η προσέγγιση αποδεικνύει την ικανότητα της Dongfeng να ανταποκρίνεται στις ανάγκες οδηγών με διαφορετικό τρόπο ζωής, ιδιαίτερα στην ευρωπαϊκή αγορά.

 Voyah Free
Voyah Free
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Α.Γ.: Αναφορικά με τη Voyah, τα αμιγώς ηλεκτρικά Free και Dream -ένα μεγάλο SUV και ένα πολυτελές MPV- διτίθενται ήδη στην Ελλάδα. Σε τι ξεχωρίζουν από τον ανταγωνισμό;

J.V.: Αυτά τα πρωτοποριακά μοντέλα εισήλθαν όχι μόνο στην ελληνική, αλλά και σε άλλες, μεγάλες ευρωπαϊκές αγορές, αντικατοπτρίζοντας τη φιλοδοξία της Voyah να γίνει μια κορυφαία μάρκα premium ηλεκτρικών μοντέλων παγκοσμίως. Το Voyah Free είναι ένα πλήρως ηλεκτρικό E-SUV που αγωνίζεται σε μια πολυπληθή κατηγορία, ωστόσο διακρίνεται για τα προηγμένα τεχνολογικά χαρακτηριστικά του. Ένα τέτοιο είναι το ταμπλό με τις τρεις οθόνες, το οποίο ανεβαίνει και κατεβαίνει σε συγχρονισμό με τα driving modes - ένα μοναδικό και φουτουριστικό χαρακτηριστικό, την εποχή του λανσαρίσματός του.

Το Voyah Dream εισέρχεται στην κατηγορία MPV, όπου υπάρχουν λίγοι πραγματικοί ανταγωνιστές στην premium ηλεκτρική κατηγορία. Ξεχωρίζει με τον εκλεπτυσμένο σχεδιασμό του, την έντονη εστίαση στην πολυτέλεια και την αυξημένη άνεση, τοποθετώντας τον εαυτό του ως ένα premium όχημα μεταφοράς VIP, προσαρμοσμένο για χρήση από στελέχη και για οικογενειακά ταξίδια υψηλών προδιαγραφών.

  Ο EU Regional Manager της Dongfeng, Jelte Vernooij
Ο EU Regional Manager της Dongfeng, Jelte Vernooij
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Α.Γ.: Ποιο θα είναι το νέο μοντέλο της Voyah που θα δούμε στην Ελλάδα και ποιες μεταφορικές ανάγκες θα καλύπτει;

J.V.: Το Courage είναι ένα εντυπωσιακό SUV μεσαίου μεγέθους που συνδυάζει κομψή σχεδίαση με ηλεκτρική τεχνολογία αιχμής. Στόχος του είναι να καλύψει τις ανάγκες των σύγχρονων οδηγών που αναζητούν μια ισορροπία μεταξύ καθημερινής πρακτικότητας και κορυφαίας άνεσης, ενώ παράλληλα προάγει τη βιωσιμότητα μέσω του αμιγώς ηλεκτρικού συστήματος κίνησης.

Α.Γ.: Η παρουσία του ομίλου στην ελληνική αγορά πρόσφατα διευρύνθηκε με τη μάρκα Dongfeng και συγκεκριμένα με το BOX, ένα τεσσάρων μέτρων αμιγώς ηλεκτρικό hatchback. Μπορείτε να μας περιγράψετε το μοντέλο αλλά και τους λόγους που σας ώθησαν να ξεκινήσετε την εμπορική δραστηριοποίηση της μάρκας στην Ελλάδα με αυτό;

J.V.: Το BOX της Dongfeng αποτελεί παράδειγμα της στρατηγικής προσαρμογής της εταιρείας στις ανάγκες της ευρωπαϊκής αγοράς, συμπεριλαμβανομένης της Ελλάδας. Με το συμπαγές μέγεθός του, που είναι απόλυτα προσαρμοσμένο στις αστικές υποδομές της Ευρώπης, και με τον παιχνιδιάρικο σχεδιασμό του, το BOX είναι ένα ζωτικής σημασίας μοντέλο για τη μάρκα, ιδανικό για οικονομικές μετακινήσεις στην πόλη και γύρω από αυτή.

Dongfeng BOX
Dongfeng BOX
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Α.Γ.: Αν είχατε στη διάθεσή σας 30 δευτερόλεπτα να πείσετε έναν οδηγό αυτοκινήτου βενζίνης ή diesel να αγοράσει το ΒΟΧ, τι θα του λέγατε;

J.V.: Επισκεφθείτε την έκθεση της εταιρείας μας, οδηγήστε το BOX και βιώστε την άνεση που προσφέρει. Στη συνέχεια, υπολογίστε πόσα χρήματα θα εξοικονομείτε κάθε μήνα με αυτό, και θα δείτε μόνοι σας ποια είναι η καλύτερη επιλογή επένδυσης των χρημάτων σας.

Α.Γ.: Εκτός από το αμιγώς ηλεκτρικό ΒΟΧ, σκοπεύετε να εισάγετε στην Ελλάδα υπό τη σκέπη της μάρκας Dongfeng και μοντέλα με θερμικούς κινητήρες; Αν ναι, ποια θα είναι αυτά;

J.V.: Όπως προαναφέρθηκε, η Dongfeng προσπαθεί να προσαρμόσει τη στρατηγική της στην πραγματική ζήτηση των καταναλωτών. Μία από τις απαιτήσεις αυτές είναι η διαθεσιμότητα και διαφορετικών συστημάτων κίνησης, με προτίμηση στα υβριδικά οχήματα. Έτσι, αναμένεται ότι μέχρι τις αρχές του επόμενου έτους θα κάνει ντεμπούτο στην ελληνική αγορά και ένα plug-in hybrid SUV με τεχνολογία range-extender.

Voyah Dream
Voyah Dream
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Α.Γ.: Η DFMC είναι ήδη ενεργή σε αρκετές ευρωπαϊκές χώρες. Ποιες είναι αυτές και πώς θα αξιολογούσατε τις εμπορικές επιδόσεις του ομίλου μέχρι σήμερα;

J.V.: Η πρώτη ευρωπαϊκή αγορά στην οποία εισήλθε η Dongfeng ήταν η Νορβηγία, το καλοκαίρι του 2022. Κατά τη διάρκεια των επόμενων δύο ετών η ομάδα επιχειρηματικής ανάπτυξης της εταιρείας επεκτάθηκε με ταχείς ρυθμούς, προχωρώντας σε επιτυχημένα λανσαρίσματα σε όλη την Ευρώπη: Μπενελούξ (Ολλανδία, Βέλγιο, Λουξεμβούργο), Ιβηρική χερσόνησος, Ιταλία, Πολωνία και Βαλτική. Για το 2025, η Dongfeng σχεδιάζει να έχει παρουσία σε όλες τις ευρωπαϊκές αγορές.

Vernooij Γαλάνης συνέντευξη Dongfeng
Στα δεξία: Ο EU Regional Manager της Dongfeng, Jelte Vernooij

Α.Γ.: Θεωρείτε την ελληνική αγορά αυτοκινήτου ένα υποσχόμενο πεδίο για την εμπορική επιτυχία του ομίλου;

J.V.: Η Ελλάδα, ως κορυφαίος προορισμός διακοπών, προσφέρει σημαντική προβολή της μάρκας Dongfeng. Πέρα από τον τουρισμό, η ελληνική αγορά -αν και δεν έχει φτάσει ακόμη στο επίπεδο που της αρμόζει- παρουσιάζει σταθερή ανάπτυξη. Εξασφαλίζοντας ένα σημαντικό μερίδιο αγοράς με την πάροδο του χρόνου, η Dongfeng μπορεί να καθιερώσει την Ελλάδα ως κόμβο της για την περιοχή των Βαλκανίων, δεδομένου του υψηλότερου συνολικού όγκου της βιομηχανίας της (TIV) σε σύγκριση με τις γειτονικές αγορές.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Α.Γ.: Πώς έχουν επηρεάσει οι πρόσθετοι δασμοί της ΕΕ τη στρατηγική σας στην Ευρώπη;

J.V.: Η ευρωπαϊκή αγορά είναι και θα είναι πολύ σημαντική για την Dongfeng, για την ανάπτυξη των δραστηριοτήτων της. Για να εξασφαλιστεί σταθερή ανάπτυξη απαιτείται κοινή προσπάθεια τόσο από τον κατασκευαστή, όσο και από τους τοπικούς διανομείς, προκειμένου η εταιρεία να παραμείνει ανταγωνιστική στην αγορά.

Voyah Free
Voyah Free

Α.Γ.: Πιστεύετε ότι το κλειδί για την επιτάχυνση της υιοθέτησης της ηλεκτροκίνησης είναι η ανάπτυξη προσιτών ηλεκτρικών οχημάτων;

J.V.: Η τιμή αποτελεί βασικό παράγοντα για την ευρύτερη απήχηση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, αλλά για την επιτυχία απαιτούνται προϊόντα που να ταιριάζουν στην περίσταση -hatchback ή SUV με βάση την τοπική ζήτηση. Οι καλές υποδομές φόρτισης και το προσιτό κόστος ενέργειας είναι απαραίτητα για να γίνουν τα EV πιο οικονομικά από τα ορυκτά καύσιμα. Επιπλέον, τα κυβερνητικά κίνητρα (χρηματικά και μη) έχουν αποδειχθεί ιδιαίτερα αποτελεσματικά για την επιτάχυνση του εξηλεκτρισμού του στόλου.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Α.Γ.: Ποιο είναι το προσωπικό σας όραμα για τον όμιλο Dongfeng στην Ελλάδα; Πού θα θέλατε να βρίσκεται η εταιρεία σε δύο χρόνια από σήμερα;

J.V.: Η Ελλάδα έχει ιδιαίτερη σημασία για μένα - ήταν η χώρα στην οποία έκλεισα την πρώτη συμφωνία μετά την ανάληψη του ρόλου μου στη Dongfeng. Ως φυσικό επακόλουθο, είμαι αποφασισμένος να πετύχουμε εδώ, μαζί με το Spanos Group. Μέσα σε δύο χρόνια, σκοπεύω να δημιουργήσω ένα ισχυρό δίκτυο σε όλη την ελληνική επικράτεια, εξασφαλίζοντας σταθερή ανάπτυξη και σταδιακή διεύρυνση του μεριδίου αγοράς.

Vernooij Γαλάνης συνέντευξη Dongfeng
Στα δεξία: Ο EU Regional Manager της Dongfeng, Jelte Vernooij

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ