Ένα ακόμα σημαντικό βήμα για την υλοποίηση του Βόρειου Οδικού Άξονα θα γίνει την σήμερα, μιας και θα υπογραφεί η σύμβαση για το τμήμα Χερσόνησος-Νεάπολη.
Συμπληρώνονται ένα-ένα τα κομμάτια του «παζλ» για την υλοποίηση του ΒΟΑΚ, του μεγαλύτερου οδικού έργου στην Ευρώπη. Σήμερα, Κυριακή 23 Απριλίου, θα υπογραφεί στο Ηράκλειο Κρήτης η σύμβαση και για το τμήμα Χερσόνησος-Νεάπολη του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης, παρουσία του πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη.
Το έργο, θα κατασκευαστεί από την κοινοπραξία ΤΕΡΝΑ-ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ-ΙΝΤΡΑΚΑΤ με σύμπραξη Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) και συνιστά το δεύτερο από τα τρία τμήματα του ΒΟΑΚ που συμβασιοποιείται μετά το τμήμα Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος, το οποίο υλοποιείται ως δημόσιο έργο.
BUY NOW
Χερσόνησος-Νεάπολη
Το τμήμα Χερσόνησος-Νεάπολη είναι μήκους 22,44 χλμ. με παράπλευρο/κάθετο δίκτυο 9,65 χλμ. Η τυπική διατομή του αυτοκινητόδρομου έχει πλάτος οδοστρώματος 21,5 μ., με 2 λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση με ΛΕΑ, ενώ θα κατασκευαστούν, μεταξύ άλλων, 12 γέφυρες μονού κλάδου, 5 σήραγγες μονού κλάδου και 5 νέοι ανισόπεδοι κόμβοι.
Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος
Στις 5 Σεπτεμβρίου του 2022 υπεγράφη η σύμβαση και για το τμήμα Νεάπολη-Άγιος Νικόλαος. Τα μηχανήματα και τα γραφεία της ΑΚΤΩΡ έχουν εγκατασταθεί σε ορισμένα σημεία, αλλά οι εργασίες διάνοιξης του δρόμου έχουν «παγώσει», μιας και έχουν εμφανιστεί κάποια εμπόδια (όπως το ιδιοκτησιακό καθεστώς σε σημεία που απαλλοτριώνονται) τα οποία, ωστόσο, δείχνουν ότι θα ξεπεραστούν.
Το μήκος αυτοκινητοδρόμου στο συγκεκριμένο τμήμα είναι 14 χλμ., με πλάτος οδοστρώματος 21,5 μ. και 2 λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση με ΛΕΑ.
Χανιά-Χερσόνησος
Το μεγαλύτερο τμήμα του ΒΟΑΚ, Χανιά-Χερσόνησος μήκους περίπου 163 χλμ. θα κατασκευαστεί και θα λειτουργεί βάσει σύμβασης παραχώρησης. Με απόφαση του Υπουργού Υποδομών, Γιώργου Καραγιάννη, δόθηκε νέα παράταση (από τις 20 Απριλίου στις 8 Μαΐου) στην ημερομηνία υποβολής δεσμευτικών προσφορών από τα επιχειρηματικά σχήματα που έχουν περάσει στη β’ φάση του διαγωνισμού για τη σύμβαση παραχώρησης του έργου που αφορά την μελέτη, την κατασκευή, την χρηματοδότηση, την λειτουργία, τη συντήρηση και την εκμετάλλευση του δρόμου.
Αυτό διότι, όπως, αναφέρει το σκεπτικό της απόφασης, ζητήθηκε 15νθήμερη παράταση από τρία σχήματα ενώ αναφέρεται πως παρίσταται ανάγκη παράτασης για να επιτευχθεί μεγαλύτερος ανταγωνισμός προς όφελος του Δημοσίου.