Στην Ελλάδα ο μεγαλύτερος αυτοκινητόδρομος που κατασκευάζεται στην Ευρώπη -Πότε θα ολοκληρωθεί
Συμπληρώνονται τα κομμάτια του παζλ για τον νέο αυτοκινητόδρομο μήκους 294 χλμ. που θα ενώσει την Κρήτη από τον Κίσσαμο έως τη Σητεία.
Σε τροχιά υλοποίησης εισέρχεται σιγά-σιγά το τμήμα Χανιά – Ηράκλειο του ΒΟΑΚ, το οποίο είναι το μεγαλύτερο και σημαντικότερο κομμάτι του νέου αυτοκινητόδρομου, καθώς και το μοναδικό που δεν έχει συμβασιοποιηθεί.
Σήμερα Πέμπτη 21 Δεκεμβρίου, όπως ανακοίνωσε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, αποσφραγίστηκαν οι φάκελοι των τεχνικών προσφορών, κάτι που σημαίνει ότι προλειαίνεται το έδαφος για το άνοιγμα των οικονομικών προσφορών ώστε να προκύψει ο ανάδοχος του έργου.
BUY NOW
Το τμήμα Χανιά-Χερσόνησος μήκους 157 χλμ. που προχωράει με τη μέθοδο της παραχώρησης, έχει προϋπολογισμό 1,5 δισ. ευρώ και θα περιλαμβάνει 2 λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση με ΛΕΑ, 26 σήραγγες, 10,80 χλμ. νέες γέφυρες, 20 νέους ανισόπεδους κόμβους, ενώ προβλέπεται και η αναβάθμιση των 18 υπαρχόντων.
Πρόκειται για το μοναδικό τμήμα του ΒΟΑΚ το οποίο θα έχει διόδια, τα οποία ωστόσο θα είναι πλευρικά, και το τέλος θα είναι ανάλογο της απόστασης που θα διανύεται (χιλιομετρική χρέωση).
Παράλληλα, για πρώτη φορά στην Ελλάδα θα είναι «σκιώδη», δηλαδή το Δημόσιο θα καταβάλει ένα επιπλέον χρηματικό ποσό επί των πραγματικών διελεύσεων, μιας και το έργο δεν θα έχει αρκετή κυκλοφορία ώστε να «βγαίνει» χρηματοοικονομικά.
Τα άλλα τμήματα του ΒΟΑΚ είναι τα Νεάπολη-Άγιος Νικόλαος, που υλοποιείται ως δημόσιο έργο, και Χερσόνησος-Νεάπολη, που υλοποιείται με ΣΔΙΤ, τα οποία έχουν συμβασιοποιηθεί.
Ο Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης είναι ένας αυτοκινητόδρομος που, όταν ολοκληρωθεί, θα ενώνει το νησί από τον Κίσσαμο ως τη Σητεία, με το συνολικό μήκος του να ανέρχεται σε 294 χλμ.
Πρόκειται για έναν αυτοκινητόδρομο που αποτελεί πάγιο αίτημα των Κρητικών για πολλές δεκαετίες, καθώς θα αναβαθμίσει την οδική ασφάλεια, θα δώσει ραγδαία τουριστική ανάπτυξη, όπως και έντονη ώθηση στον πρωτογενή τομέα.
Σημειώνεται ότι εφόσον όλα κυλήσουν ομαλά, εκτιμάται ότι ο ΒΟΑΚ θα είναι έτοιμος πριν το τέλος της τρέχουσας δεκαετίας.