Ελλάδα: Μετά από χρόνια μειώθηκε ο Μ.Ο. εκπομπών ρύπων των νέων αυτοκινήτων

εκπομπές ρύπων

Το 2020 ήταν η πρώτη χρονιά μετά από αρκετό διάστημα κατά την οποία μειώθηκαν οι εκπομπές CO2 των νέων αυτοκινήτων της χώρας μας.

Τα στοιχεία που δόθηκαν επίσημα στη δημοσιότητα για τις εκπομπές CΟ2 όλων των καινούργιων αυτοκινήτων που πωλήθηκαν στην Ευρώπη το 2020, μας δείχνουν ότι κατά μέσο όρο στην Ε.Ε. υπήρξε μείωση κατά 12% συγκριτικά με το 2019. Η πτώση αυτή συνέβη κυρίως λόγω της διείσδυσης των ηλεκτρικών και plug-in υβριδικών μοντέλων με τις μηδενικές ή πολύ χαμηλές εκπομπές ρύπων, τα οποία σε κάποιες χώρες έχουν πάρει κεφάλι σε επίπεδο πωλήσεων.

Στη χώρα μας από την άλλη, με βάση πάντα τα στοιχεία αυτά, ο μέσος όρος των εκπομπών ρύπων των νέων αυτοκινήτων που πωλήθηκαν το 2020 ήταν 107,8 γρ./χλμ. (με βάση τον κύκλο NEDC), κάτι που σημαίνει ότι υπάρχει μείωση 7,1% συγκριτικά με το 2019. Το ποσοστό της μείωσης αυτής μπορεί να είναι μικρότερο από ό,τι αυτό του μέσου όρου της Ευρώπης, ωστόσο και πάλι δείχνει ότι και η Ελλάδα ακολουθεί το δρόμο των υπολοίπων χωρών της Ε.Ε., μειώνοντας μετά από πολλά χρόνια τις εκπομπές ρύπων των νέων μοντέλων που αγοράζει το κοινό.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Άλλωστε και από πλευράς αριθμών, το 2020 υπήρξε πολύ μεγάλη αύξηση στα ηλεκτρικά και plug-inυβριδικά μοντέλα που αγόρασαν οι Έλληνες (2.135 αυτοκίνητα, +347%) ωθούμενοι και από το πρόγραμμα «Κινούμαι ηλεκτρικά» της Κυβέρνησης καθώς και των αλλαγών στο φορολογικό κομμάτι υπέρ αυτών των οχημάτων, κάτι που είχε θετικές επιπτώσεις στη μείωση των εκπομπών CO2.

Η μείωση αυτή των εκπομπών CO2 των αυτοκινήτων που πωλήθηκαν στην Ελλάδα ήταν η πρώτη που συνέβη μετά από αρκετά χρόνια. Ειδικότερα, ενώ το 2020 ο μέσος όρος ήταν, όπως προείπαμε, 107,8 γρ./χλμ., το 2019 ήταν είχε φθάσει στα 116 γρ./χλμ., όντας ο υψηλότερος των τελευταίων ετών. Το 2018 ο μέσος όρος εκπομπών CO2 στην Ελλάδα  ήταν 111,4 γρ.χλμ.

Παρακάτω μπορείτε να δείτε την εξέλιξη του μ.ο. των εκπομπών CO2 των νέων αυτοκινήτων που πωλούνται στην Ελλάδα κάθε χρόνο την τελευταία 10ετία

2020: 107,8 γρ./χλμ.

2019: 116,0 γρ./χλμ.

2018: 111,4 γρ./χλμ.

2017: 108,6 γρ./χλμ.

2016: 105,7 γρ./χλμ.

2015: 105,7 γρ./χλμ.

2014: 107,3 γρ./χλμ.

2013: 111,3 γρ./χλμ.

2012: 121,1 γρ./χλμ.

2011: 132,7 γρ./χλμ.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ