Εμφύλιος στην Ευρώπη -Γιατί οι Γερμανοί βάζουν πλάτη στους Κινέζους

Λιμάνι Πειραιάς

Αντίθετοι με την επιβολή δασμών στα αυτοκίνητα που εισάγονται στην Ευρωπαϊκή Ένωση από την Κίνα δηλώνουν οι Γερμανοί, αμφισβητώντας ανοιχτά την απόφαση των Ευρωπαίων αξιωματούχων.

Τριγμούς στο ευρωπαϊκό οικοδόμημα δημιουργεί η απόφαση της Ευρωπαϊκής Ένωσης να επιβάλλει δασμούς στα αυτοκίνητα που κατασκευάζονται στην Κίνα και εισάγονται στη γηραιά ήπειρο.

Η επιβολή δασμών που θα αγγίζουν ακόμα και το 40% της τιμής ενός αυτοκινήτου, πρόκειται να επιβληθούν ώστε να ανακοπεί η επέκταση των κινεζικών αυτοκινητοβιομηχανιών στην Ευρώπη, ζημιώνοντας ωστόσο και τους Ευρωπαίους κατασκευαστές που διατηρούν μονάδες παραγωγής στην Κίνα και ως εκ τούτου εισάγουν οχήματα στη γηραιά ήπειρο.

Αν και εφόσον, λοιπόν, προκύψουν δασμοί για τα αυτοκίνητα που κατασκευάζονται στην Κίνα και εισάγονται στην Ευρώπη, εκτός κινεζικών αυτοκινητοβιομηχανιών πρόκειται να ζημιωθούν και κατασκευαστές όπως η BMW και η Daimler.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Europe - China

Είναι εύλογο, λοιπόν, η απόφαση των Ευρωπαίων αξιωματούχων, η οποία πρόκειται να οριστικοποιηθεί τον προσεχή Νοέμβριο, να προκαλεί αντιδράσεις από εκείνες τις χώρες που συνδέονται στενά με την αυτοκινητοβιομηχανία της Κίνας, αξιοποιώντας το χαμηλότερο κόστος παραγωγής.

Ανάμεσα σε αυτές βρίσκεται και η Γερμανία, η οποία επιχειρεί έστω και την τελευταία στιγμή να αποτρέψει την επιβολή δασμών, αναζητώντας συμμάχους που θα σταθούν απέναντι σε μια εχθρική προς την κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία απόφαση.

Πέρα από τη Γερμανία και η Σουηδία εκφράζει επιφυλάξεις σχετικά με την επιβολή δασμών, την ίδια στιγμή που οι Γάλλοι δηλώνουν ότι η Ευρωπαίοι θα πρέπει να είναι προσεκτικοί ώστε να η όποια απόφαση ληφθεί να μην αποτελέσει την αφορμή ενός εμπορικού πολέμου.

Europe - China
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ως γνωστόν πολλές κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν επενδύσει και πρόκειται να επενδύσουν τεράστια ποσά με σκοπό τη δημιουργία μονάδων παραγωγής στη γηραιά ήπειρο, ενώ ταυτόχρονα αποτελούν και τους βασικούς προμηθευτές μπαταριών για την ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία.

Σε μια ενδεχόμενη κλιμάκωση, λοιπόν, του εμπορικού πολέμου ανάμεσα στην Ευρώπη και την Κίνα, είναι σχεδόν βέβαιο ότι εκείνοι που θα βγουν ζημιωμένοι οι τελικοί καταναλωτές, οι οποίοι θα κλιθούν να πληρώσουν με τον έναν ή τον άλλον τρόπο τη… νύφη ή για να είμαστε ακριβείς τις αλυσιδωτές ανατιμήσεις που θα προκαλέσει επιβολή δασμών στην εισαγωγή αυτοκινήτων από την Κίνα.

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ