Ένα μεγάλο μέρος της Volvo επέστρεψε στους Σουηδούς

Volvo XC40 Recharge RWD Extended Range 252 PS 4

Η Geely πούλησε σημαντικό μερίδιο των μετοχών της Volvo, αλλά εξακολουθεί να είναι ο κύριος μέτοχος της σουηδικής εταιρείας. Και τα έσοδα θα τα διαθέσει για την περαιτέρω εξέλιξη της εταιρείας και των τεχνολογιών της.

Σε μια απρόσμενη εξέλιξης στον επιχειρηματικό κόσμο της αυτοκίνησης προχώρησε ο κινεζικός κολοσσός της Geely: η μητρική εταιρεία της Volvo αποφάσισε να πουλήσει το 3,4% των μετοχών της σουηδικής εταιρείας, έναντι 350 εκατομμυρίων δολαρίων - ωστόσο ξεκαθάρισε ότι θα συνεχίσει να την υποστηρίζει.

O διευθύνων σύμβουλος της Volvo, Jim Rowan, στην παρουσίαση του EX30
O διευθύνων σύμβουλος της Volvo, Jim Rowan, στην παρουσίαση του EX30
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οι Σουηδοί, έτσι, απέκτησαν λίγο περισσότερο έλεγχο της Volvo, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι θα προχωρήσουν μόνοι τους εφεξής. Για την ακρίβεια, οι Κινέζοι επιβεβαίωσαν ότι τα έσοδα της πώλησης των μετοχών θα διατεθούν για την περαιτέρω εξέλιξη της φίρμας, τεχνολογικά και εμπορικά, σε μια εποχή που το νέο ΕΧ30 αναμένεται να σημειώσει τεράστια επιτυχία παγκοσμίως.

Η Volvo συνδέεται με τον κινεζικό όμιλο Geely από το 2010. Ήταν η τελευταία από τις πολλές και διαφορετικές φάσεις ιδιοκτησίας στα περισσότερα από 100 χρόνια ιστορίας της εταιρείας του Gothenburg. Στις πρώτες της δεκαετίες, ο τομέας αυτοκινήτων ήταν ένα μικρό παράρτημα του ομίλου Volvo.

Volvo EX30
Volvo EX30

Ο τελευταίος αποφάσισε το 1999 να πουλήσει τον τομέα αυτόν, ώστε να αφοσιωθεί αποκλειστικά στην κατασκευών βαρέων, βιομηχανικών οχημάτων. Η Ford είδε, τότε, την ευκαιρία και πήρε στην κατοχή της μια σημαντική ευρωπαϊκή φίρμα, ξοδεύοντας 6,45 δισεκατομμύρια δολάρια για να περάσει στα χέρια της.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
To σχεδιαστικό κέντρο της Volvo στη Σαγκάη της Κίνας
To σχεδιαστικό κέντρο της Volvo στη Σαγκάη της Κίνας

Όμως, το πλάνο της Ford δεν στέφθηκε ποτέ με επιτυχία. Η επένδυσή της δεν απέδωσε, και έτσι το 2008 η εταιρεία του μπλε οβάλ ξεκίνησε να αναζητά ενδιαφερόμενους για την πώληση της Volvo. Εμφανίστηκε μια άγνωστη, τότε, κινεζική εταιρεία με την ονομασία Geely. Δύο χρόνια αργότερα, ολοκληρώθηκε η μεταβίβαση του 82,1% της σουηδικής εταιρείας στη Geely Group, έναντι 1,8 δισεκατομμυρίων δολαρίων.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η ραγδαία οικονομική ανάπτυξη της Κίνας και της Geely έφερε και τη ραγδαία εξέλιξη της Volvo, εξασφαλίζοντας τα κεφάλαια για την ανάπτυξη κορυφαίων τεχνολογιών ηλεκτροκίνησης και για το λανσάρισμα επίκαιρων, προηγμένων πολυτελών αυτοκινήτων με βάση της τεχνογνωσία των Σουηδών. Και τώρα, η Volvo βρίσκεται εμπρός στο λανσάρισμα της μεγαλύτερης γκάμας της ιστορίας της, μεταβαίνοντας γοργά στην εποχή του ηλεκτρισμού.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ