Αυτό είναι το Toyota Yaris των 741 ίππων

Toyota Yaris

Το Toyota GR Yaris είναι ένα τόσο καλοστημένο, ισχυρό και απολαυστικό στην πίστα συμπαγές hot-hatch που ήδη η φήμη του έχει εκτοξευθεί σε όλο τον κόσμο. Το ίδιο και η ζήτησή του.

Η εργοστασιακή του έκδοση αποδίδει 257 ίππους (268 hp στην Ιαπωνία) μέσω του τρικύλινδρου κινητήρα 1.6 Turbo - ο οποίος φτάνει τους 300 hp στη GR Corolla. Κατά καιρούς έχουν βγει στο φως διάφορες εξωφρενικές μετατροπές αυτού του μοτέρ ανά τον κόσμο, αλλά ο οίκος μετατροπών Powertune Australia το τερμάτισε: τον έφτασε στους 741 ίππους, που είναι ισχύς μεγαλύτερη π.χ. από της νέας Ferrari 296 GTB.

Οι 741 ίπποι αποδίδονται στις 8.117 στροφές του κινητήρα του βελτιωμένου αυτού GR Yaris, που σημαίνει ότι ο κινητήρας αγγίζει το τρελό νούμερο των 462 ίππων ανά λίτρο. Και μάλιστα χωρίς να χρειαστεί η αντικατάσταση του στροφαλοφόρου ή των εμβόλων.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η αύξηση της ισχύς επετεύχθη χάρη στην προσθήκη υπερσυμπιεστή Garrett G30-770, εξάτμισης της Akrapovic, νέου intercooler και χειροποίητης πολλαπλής εξαγωγής - μεταξύ άλλων, που τα χειρίζεται όλα μια καινούρια κεντρική ηλεκτρονική μονάδα Motec.

Παράλληλα με τις βελτιώσεις του κινητήρα, που δουλεύονταν για πάνω από ένα χρόνο, η Powertune Australia αντικατέστησε το εργοστασιακό μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων με ένα σειριακό X-Shift, με την προσθήκη διαφορετικού συμπλέκτη. Έτσι προέκυψε από το πανίσχυρο μικρό θηρίο, που πήρε την ονομασία Rodent («τρωκτικό»), χάρη και στην κατάμαυρη ματ εμφάνισή του και την εταιρεία Rode (βλ. παρακάτω).

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Παρά την τιτάνια ισχύ, το βελτιωμένο αυτό GR Yaris άντεξε σε πάνω από 30 δοκιμές στο δυναμόμετρο της Powertune Australia. Τα εργοστασιακά μηχανικά μέρη αντέχουν, όπως όλα δείχνουν, κι απομένει να φανεί αν θα αντέξει και ο οδηγός να έχει 741 ίππους σε ένα μικρό τετρακίνητο «πυραυλάκι» βάρους μόλις 1.280 κιλών.

Το GR Yaris «Rodent» πωλήθηκε, πάντως, ήδη στον Peter Freedman, που είναι ο ιδρυτής της εταιρείας μικροφώνων Røde Microphones - εξ ου και τα αυτοκόλλητα της Rode στο καπό και στις πόρτες του «τρωκτικού».

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ