Αυτό είναι το επάγγελμα του μέλλοντος -Ποιοι εργαζόμενοι θα είναι απολύτως απαραίτητοι

car software engineering

Απαλλαγμένοι από την εργασιακή ανασφάλεια θα πρέπει να είναι κάποιοι επαγγελματίες οι οποίοι θα «τρέξουν» τον μετασχηματισμό των αυτοκινήτων.

Σχεδόν κάθε πτυχή της ανθρώπινης ζωής μας διαπερνούν οι σύγχρονες τεχνολογίες, φέρνοντας την επανάσταση στον τρόπο με τον οποίο αλληλεπιδρούμε με τις δημόσιες υπηρεσίες, τους φίλους μας κ.ο.κ.

Τεκτονικές είναι οι τεχνολογικές αλλαγές που συντελούνται και στον κόσμο των τεσσάρων τροχών, με τους οδηγούς να κάθονται πίσω από το τιμόνι… smartphones με ρόδες που δεν θυμίζουν σε τίποτα αυτά των προηγούμενων δεκαετιών.

μηχανικοί λογισμικού αυτοκινητοβιομηχανία
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες προσπαθούν εναγωνίως να καταστήσουν τα αυτοκίνητά τους πιο «έξυπνα», κάνοντας στροφή στην τεχνητή νοημοσύνη και την αυτόνομη οδήγηση, όπως και σε πιο «απλές» τεχνολογίες συμπεριλαμβανομένων των συστημάτων υποβοήθησης και ασφάλειας (βλ. αποτροπή απόκλισης από τη λωρίδα κυκλοφορίας).

Η παρείσφρηση, ωστόσο, των νέων τεχνολογιών στα τετράτροχα προϊόντα απαιτούν και ανθρώπους που ξέρουν να… μιλούν άπταιστα τις γλώσσες προγραμματισμού.

Πρόκειται για τους μηχανικούς λογισμικού (software engineers) που πλέον γίνονται ανάρπαστοι από τις αυτοκινητοβιομηχανίες, με τις τελευταίες να έχουν ανακοινώσει τα σχέδιά τους για κύματα προσλήψεων.

μηχανικοί λογισμικού αυτοκινητοβιομηχανία

Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι η Toyota επιδιώκει να έχει 18.000 μηχανικούς λογισμικού έως το 2025 σε επίπεδο ομίλου, και η Honda έχει ως στόχο να διπλασιάσει τον αριθμό των προγραμματιστών της σε 10.000 έως το 2030.

Μην ξεχνάμε ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν αρχίσει να δραπετεύουν από τα στενά όρια της δημιουργίας αυτοκινήτων, και πειραματίζονται ακόμα και σε νέες μορφές αστικής διαβίωσης, όπου το software έχει περίοπτη θέση.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η Toyota, το Woven City, μια πόλη του μέλλοντος στους πρόποδες του όρους Φούτζι στην Ιαπωνία. Θα ξεκινήσει την πιλοτική λειτουργία του μέσα στη διετία 2024-2025 και θα είναι ένα πλήρως συνδεδεμένο οικοσύστημα που θα τροφοδοτείται από κυψέλες καυσίμου υδρογόνου.

Θα χρησιμεύσει ως μία «πόλη» για κατοίκους πλήρους απασχόλησης και ερευνητές που θα είναι σε θέση να δοκιμάσουν και να αναπτύξουν τεχνολογίες όπως τα αυτόνομα οχήματα που θα είναι τα μοναδικά ΙΧ τα οποία θα επιτρέπονται.

μηχανικοί λογισμικού αυτοκινητοβιομηχανία

Επιπροσθέτως, πρόσφατα η Mazda ίδρυσε ένα νέο γραφείο στο Τόκιο, το οποίο θα στελεχωθεί με μηχανικούς λογισμικού που θα της επιτρέψουν να πάει ένα βήμα παραπέρα όσον αφορά τους τομείς της ηλεκτροκίνησης και της ψηφιοποίησης.

«Η ταχεία εξέλιξη της ψηφιοποίησης τα τελευταία χρόνια έχει οδηγήσει σε διαφορετικές εταιρείες, από κλάδο της τεχνολογίας μέχρι και τον κλάδο της ψυχαγωγίας, να εξορμήσουν στην αυτοκινητοβιομηχανία αναπτύσσοντας διάφορες τεχνολογίας και προϊόντα», δήλωσε ο εκτελεστικός διευθυντής της Mazda, Noriyuki Takimura.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Όπως είναι κατανοητό, η τεχνολογία δείχνει να επαναπροσδιορίζει όσα ξέραμε για τον αυτοκινητικό κόσμο, με τους μηχανικούς λογισμικού να αποτελούν τους «πατέρες» αυτής της επαναστάσης.

Διαβάστε επίσης:


ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ