Αυτό είναι το επάγγελμα που γίνεται περιζήτητο -Ποιοι εργαζόμενοι είναι απολύτως απαραίτητοι
Παρά τη συνεχώς αυξανόμενη ανάγκη για πιστοποιημένους επαγγελματίες που εξειδικεύονται στους φορτιστές ηλεκτρικών ΙΧ, η δεξαμενή εργαζομένων συνεχώς συρρικνώνεται.
Ένα νέο κεφάλαιο έχει εγκαινιαστεί τα τελευταία χρόνια στον αυτοκινητικό κόσμο, με τον πρώτο λόγο να έχει πλέον η ηλεκτρική ενέργεια. Τα νέα δεδομένα που έφερε στο προσκήνιο αυτή νέα τάξη πραγμάτων σε πρώτη φάση δημιούργησαν αμφιβολίες στους οδηγούς, οι οποίες προϊόντος του χρόνου αποβάλλονται όπως καταδεικνύουν οι ολοένα και περισσότερες ταξινομήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων σε παγκόσμιο επίπεδο.
Θετικοί είναι οι οιωνοί και σε επίπεδο υποδομών, μιας και αυξάνονται διαρκώς οι θέσεις για τη δημόσια φόρτιση των εν λόγω οχημάτων. Η έντονη, ωστόσο, παρουσία φορτιστών στο οδικό δίκτυο αποτελεί μια… τρύπα στο νερό εφόσον πολλοί εξ αυτών δεν λειτουργούν, μία κατάσταση η οποία δείχνει ότι δεν βρίσκεται πολύ μακριά από την πραγματικότητα.
BUY NOW
Επικαλούμενο στοιχεία από το Υπουργείο Ενέργειας των ΗΠΑ, το Automotive News αναφέρει ότι εκτός λειτουργίας στη χώρα βρίσκονται περί τους 4.000 φορτιστές ηλεκτρικών οχημάτων, αριθμός που αντιστοιχεί στο 6% του συνόλου των δημόσιων σταθμων φόρτισης.
Σύμφωνα, μάλιστα, με την εταιρεία “Here Technologies”, η οποία αντλεί σε ζωντανό χρόνο δεδομένα από συνδεδεμένους φορτιστές, παροπλισμένοι βρίσκονται 4.673 φορτιστές, ενώ εκτιμάται ότι αυτός ο αριθμός είναι πολύ μεγαλύτερος, δεδομένου ότι αρκετοί φορτιστές είναι μη συνδεδεμένοι στο μητρώο υποδομών.
Ο παροπλισμός πολλών φορτιστών έχει προκαλέσει πονοκέφαλο στους ιδιοκτήτες ηλεκτρικών ΙΧ στις ΗΠΑ, την ίδια ώρα που αποθαρρύνει τους εν δυνάμει αγοραστές από την απόκτηση ενός σχετικής τεχνολογίας αυτοκινήτου.
Αυτό, ωστόσο, που «τρομάζει» περισσότερο είναι το γεγονός ότι οι πάροχοι υπηρεσιών φόρτισης αδυνατούν να βρουν εξειδικευμένους ηλεκτρολόγους οι οποίοι μπορούν να επισκευάσουν τους χαλασμένους φορτιστές.
Σύμφωνα με τον Matt Trout, πρόεδρο της Trout Electric, η οπία εγκαθιστά φορτιστές σε περιοχές της Νότια Καλιφόρνια, η εύρεση ενός ηλεκτρολόγου με εξειδίκευση στους φορτιστές αποτελεί μια μεγάλη πρόκληση.
«Αν αυτή τη στιγμή έρθεις μπροστά μου με έναν ηλεκτρολόγο που εργάζεται στη βιομηχανία φορτιστών για κάποια χρόνια, θα τον προσλάβω επί τόπου», ανέφερε ο Trout χαρακτηριστικά.
Τον κώδωνα του κινδύνου κρούει και η εταιρεία Qmerit η οποία υποστηρίζει ότι οι ΗΠΑ θα χρειάστουν τουλάχιστον 142.000 επιπλέον πιστοποιημένους ηλεκτρολόγους για να συνδράμουν στην μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση.
Επίσης, παρά τη συνεχώς αυξανόμενη ανάγκη για τους εν λόγω επαγγελματιας, η δεξαμενή εργαζομένων συρρικνώνεται. Η Qmerit προβλέπει ότι ο συνολικός αριθμός των ηλεκτρολόγων θα μειωθεί κατά 14% έως το 2030, ενώ η ζήτηση για αυτούς αναμένεται να αυξηθεί κατά 6% μέχρι το 2032.
Αξίζει να σημειωθεί ότι οι ηλεκτρολόγοι που εργάζονται σε φορτιστές ηλεκτρικών οχημάτων πρέπει να μπορούν να κάνουν περισσότερα από το να εργάζονται απλώς σε τομείς που άπτονται των ηλεκτρικών εγκαταστάσων. Σε πολλές περιπτώσεις υφίστανται πολύπλοκα υπολογιστικά συστήματα που απαιτούν από τους τεχνικούς την κατοχή δεξιοτήτων πάνω στο software.
Αχτίδα αισιοδοξίας απαιτούν κάποια προγράμματα επιμόρφωσης, με ενδεικτικό το Electric Vehicle Infranstracture Program, το οποίο χρηματοδοτείται από αυτοκινητοβιομηχανίες και έχει ήδη εκπαιδεύσει περί τους 30.000 τεχνικούς μέσα στην τελευταία δεκαετία, στις ΗΠΑ.
Έλλειψη εξειδικευμένων τεχνικών σημειώνεται και στην Ελλάδα, με τις εταιρείες παροχής υπηρεσιών φόρτισης να αναζητούν εναγωνίως πιστοποιημένο προσωπικό.-Διαβάστε περισσότερα εδώ.