
Μία νεοφυής εταιρεία με έδρα τη Γρανάδα σχεδίασε έναν επαναστατικό κινητήρα εσωτερικής καύσης, ο οποίος είναι ικανός να λειτουργεί με παραπάνω από έναν τύπο καυσίμων.
Ο νέος κινητήρας ονομάζεται INNengine και φαντάζει τόσο ελπιδοφόρος, που η HORSE, η εταιρεία που ιδρύθηκε από τη Renault και την Geely με σκοπό να κατασκευάζει κινητήρες για τα μοντέλα τους, αποφάσισε να διερευνήσει την πιθανότητα να εξελίξει περαιτέρω τον εν λόγω κινητήρα, ώστε να ενσωματωθεί μελλοντικά στα μοντέλα των παραπάνω κατασκευαστών.
Σε σχέση με τον κυβισμό του, αυτός ο κινητήρας αποδίδει πολύ μεγάλη ιπποδύναμη, γεγονός που επιτρέπει τη μείωση του μεγέθους του, και συνεπώς του κόστους κατασκευής του. Χαρακτηριστικό είναι ότι με μισό λίτρο κυβισμού, ο κινητήρας αποδίδει ισχύ που ξεπερνά τους 120 ίππους. Συν τοις άλλοις, ο INNengine είναι 70% ελαφρύτερος από έναν «συμβατικό» κινητήρα εσωτερικής καύσης.
BUY NOW

Όπως αναφέρει η HORSE, ένα από τα μεγάλα πλεονεκτήματα του συστήματος είναι ότι ο κινητήρας λειτουργεί πάντα στο ιδανικό εύρος στροφών, με αποτέλεσμα να ελαχιστοποιείται τόσο η κατανάλωση καυσίμων όσο και οι εκπομπές ρύπων.
Εκτός από βενζίνη, ο εν λόγω κινητήρας μπορεί να «καίει» και υδρογόνο, ενώ το συγκριτικά μικρό του μέγεθος τον καθιστά ιδανικό για λειτουργία ως Range Extender (E-REV) για την επαναφόρτιση της μπαταρίας των ηλεκτρικών αυτοκινήτων εν κινήσει.
Ένα σύστημα E-REV είναι παρόμοιο με ένα plug-in υβριδικό, με την έννοια ότι υπάρχει ένας κινητήρας εσωτερικής καύσης, ένας ηλεκτροκινητήρας και μια μπαταρία που μπορεί να φορτίσει από εξωτερική πηγή.

Η διαφορά των E-REV οχημάτων από τα επαναφορτιζόμενα υβριδικά έγκειται στο ότι ο θερμικός κινητήρας που διαθέτουν δεν συνδέεται με τους κινητήριους τροχούς του οχήματος και, επομένως, δεν σχετίζεται καθόλου με την κίνησή του.
Το όχημα κινείται αποκλειστικά από τον ηλεκτροκινητήρα (ή τους ηλεκτροκινητήρες) που σημαίνει ότι η κίνησή του είναι πάντοτε ηλεκτρική. Η θερμική μονάδα αξιοποιείται αποκλειστικά για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας -από την κίνηση μίας συζευγμένης ηλεκτρικής γεννήτριας- η οποία προσθέτει επιπλέον αυτονομία στο όχημα.
Η εξέλιξη του κινητήρα γίνεται στο εργαστήριο του τμήματος «πράσινης» κινητικότητας του Πολυτεχνείου της Βαλένθια, ενώ απώτερος στόχος είναι η μελλοντική έναρξη παραγωγής του κινητήρα σε μεγάλη κλίμακα.
Διαβάστε επίσης
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ