Ο πολυεθνικός Όμιλος Stellantis θα ξοδέψει 5,5 δις. ευρώ για την εξέλιξη ενός νέου κινητήρα βενζίνης που θα καταναλώνει και αιθανόλη, και θα τοποθετηθεί σε περισσότερα από 40 μοντέλα.
Το να αναφέρουμε ότι οι κινητήρες εσωτερικής καύσης έχουν πεθάνει είναι υπερβολικό, καθώς ορισμένες από τις μεγαλύτερες αυτοκινητοβιομηχανίες εξακολουθούν να επενδύουν δισεκατομμύρια σε νέους κινητήρες αυτής της τεχνολογίας.
Ο Όμιλος Stellantis για παράδειγμα (Abarth, Alfa Romeo, Chrysler, Citroen, Dodge, DS Automobiles, FIAT, FIAT Professional, Jeep, Lancia, Maserati, Opel, Peugeot, RAM και Vauxhall) δεν έχει πρόθεση να εγκαταλείψει τα αυτοκίνητα που φέρουν κινητήρες εσωτερικής καύσης για την κίνησή τους. Για αυτό τον λόγο, θα προχωρήσει σε μια τεράστια επένδυση ύψους 5,5 δις. ευρώ για την εξέλιξη νέων κινητήρων.
BUY NOW
Πρόκειται για την μεγαλύτερη επένδυση στην αυτοκινητοβιομηχανία της Λατινικής Αμερικής για την εξέλιξη κινητήρων flex fuel που θα υποστηρίξουν περισσότερα από 40 μοντέλα. Οι συγκεκριμένοι κινητήρες εσωτερικής καύσης θα μπορούν να καταναλώσουν βενζίνη και αιθανόλη.
Επιπλέον, ο Όμιλος Stellantis εξελίσσει ακόμα εκδόσεις hybrid-flex και plug-in hybrid-flex για υψηλότερη απόδοση συνδυάζοντας έναν εξελιγμένο κινητήρα εσωτερικής καύσης με ηλεκτροκινητήρα και ένα μικρό πακέτο μπαταριών. Ακόμα, θα κάνει την εμφάνισή του τουλάχιστον ένα ακόμα ηλεκτρικό μοντέλο, με το σύνολο των επενδύσεων να πραγματοποιείται μεταξύ 2025 και 2030.
Οι εξηλεκτρισμένοι κινητήρες εσωτερικής καύσης flex-fuel θα τοποθετηθούν σε πολλά μοντέλα αρκετών εταιρειών του Ομίλου Stellantis, ενώ είναι και συμβατοί με τις υπάρχουσες γραμμές παραγωγής στη Νότια Αμερική για να διατηρηθεί το κόστος υλοποίησης σε χαμηλά επίπεδα. Τα νέα υβριδικά μοντέλα με flex-fuel κινητήρες θα κάνουν την εμφάνισή τους στα τέλη του 2024 και ορισμένα εξ αυτών θα φέρουν αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη.
Η Λατινική Αμερική είναι πολύ σημαντική για τον Όμιλο Stellantis, καθώς έχει μερίδιο αγοράς 31,4% στη Βραζιλία και 23,5% σε ολόκληρη ήπειρο. Επίσης, βρίσκεται στην κορυφή των πωλήσεων σε Αργεντινή και Χιλή.
Σε αυτό το μονοπάτι όμως δεν βαδίζει μόνο ο Όμιλος Stellantis, αλλά και η ιαπωνική Toyota που έχει ανακοινώσει καιρό τώρα ότι αναπτύσσει μια νέα οικογένεια κινητήρων εσωτερικής καύσης.
Παρά το γεγονός ότι οι νόρμες ρύπων δεν είναι τόσο αυστηρές στη Νότια Αμερική, όσο στην Ευρώπη, η απαγόρευση της Ε.Ε. για τα αυτοκίνητα αυτής της τεχνολογίας μέχρι το 2035, ενδέχεται να αναβληθεί.