Σε μάστιγα τείνει να εξελιχθεί η νοθεία των καυσίμων στην ελληνική επικράτεια, με θύματα τους ανυποψίαστους οδηγούς που καταλήγουν στο συνεργείο με ζημιές εκατοντάδων ευρώ.
Η νοθεία των καυσίμων στην Ελλάδα δεν είναι κάτι καινούργιο, ωστόσο οι διαστάσεις που έχει πάρει τα τελευταία χρόνια έχουν οδηγήσει τις αρμόδιες αρχές και όχι μόνο να κάνουν ανοιχτά λόγο για ένα πολύ μεγάλο πρόβλημα.
Η αισχροκέρδεια και το λαθρεμπόριο που προκύπτει από τη συστηματική δράση κυκλωμάτων εκτιμάται ότι μπορεί να φτάνει ακόμη και το 20% επί του συνόλου στην Ελλάδα, με θύματα τους ανυποψίαστους οδηγούς που ψάχνουν να βρουν το πιο φτηνό καύσιμο για το αυτοκίνητό τους.
BUY NOW
Με τις τιμές των καυσίμων να παραμένουν σε υψηλά επίπεδα, ολο και περισσότεροι πολίτες πέφτουν θύματα των εγκληματιών γεμίζοντας τα ρεζερβουάρ των αυτοκινήτων τους με νοθευμένη βενζίνη και πετρέλαιο κίνησης με αποτέλεσμα να χάνουν χρήματα είτε από πειραγμένες αντλίες, είτε από ζημιές που προκαλούνται στον κινητήρα των οχημάτων τους εξαιτίας της νοθείας -είτε από τον συνδυασμό των δύο.
Παράλληλα, ο αθέμιτος ανταγωνισμός που προκύπτει μεταξύ των νόμιμων και παράνομων πρατηρίων μειώνει σημαντικά το περιθώριο κέρδους των πρώτων, ενώ στέλνει στην έξοδο έντιμους επιχειρηματίες του χώρου, οι οποίοι δίνουν τη θέση τους σε επιτήδειους που έχουν σαν στόχο την αισχροκέρδεια.
Η νοθεία των καυσίμων στην Ελλάδα γίνεται με πολύ συγκεκριμένο τρόπο, ανάλογα και με τον τύπο καυσίμου που νοθεύεται. Στην βενζίνη οι επιτήδειοι προσθέτουν χημικούς διαλύτες -συνήθως εισάγονται παράνομα στην Ελλάδα από γειτονικές χώρες- και κυρίως με αλκοόλη, σε ποσοστό που μπορεί να φτάσει σε ακραίες περιπτώσεις έως και το 50%.
Η αλκοόλη έχει την ιδιότητα να απορροφά υγρασία και αυτό μπορεί να οδηγήσει σε διάβρωση των μεταλλικών μερών του κινητήρα και του συστήματος τροφοδοσίας, με συνέπειες που μπορεί να είναι ακόμη και καταστροφικές για το μοτέρ.
Το diesel από την άλλη νοθεύεται με πετρέλαιο θέρμανσης ή ακόμη χειρότερα με πετρέλαιο ναυτιλίας, τα οποία έχουν χαμηλότερο αριθμό κετανίων, είναι πιο παχύρευστα, ενώ έχουν και μεγαλύτερη περιεκτικότητα σε θείο. Και σε αυτή την περίπτωση οι ζημιές στο μοτέρ μπορεί να είναι ιδιαίτερα δαπανηρές, ειδικά για το σύστημα τροφοδοσίας και το σύστημα εξαγωγής.
Φυσικά υπάρχουν και οι επιτήδειοι που αισχοκερδούν με πιο απλούς τρόπους «βαφτίζοντας» την 95άρα βενζίνη ως 100 οκτανίων. Εδώ επί της ουσίας δεν υπάρχει κίνδυνος για την υγεία του κινητήρα -εκτός ίσως αν ο κατασκευαστής επισημαίνει ότι πρέπει να χρησιμοποιείται μόνο αμόλυβδη 100 οκτανίων- με τη ζημιά να γίνεται σχεδόν αποκλειστικά στο πορτοφόλι του οδηγού.
Ειδικοί και αρχές συνιστούν στους οδηγούς να εφοδιάζονται με καύσιμα από πρατήρια γνωστών εταιρειών, τα οποία παράλληλα βρίσκονται σε κεντρικά σημεία που παρουσιάζουν μεγάλη κίνηση, όπως και από το πρατήριο της γειτονιάς τους. Τα πρατήρια που θα πρέπει ίσως να αποφεύγουν είναι εκείνα που δεν παρουσιάζουν μεγάλη κίνηση ή βρίσκονται σε σημεία όπου η κίνηση είναι αραιή, εφόσον φυσικά υπάρχουν υπόνοιες για νοθεία.