Μία νέα έρευνα αναδεικνύει την υψηλή τοξικότητα των ελαστικών, καθώς κατά μέσο όρο περιέχουν περισσότερα από 200 συστατικά και χημικές ουσίες, που συχνά προέρχονται από το αργό πετρέλαιο.
Οι κατασκευαστές ελαστικών επανεξετάζουν καθολικά τον τρόπο παραγωγής και πιέζονται από τις ρυθμιστικές αρχές να εστιάσουν στον έλεγχο της ρύπανσης των. Η τελευταία αυξάνεται όσο αυξάνεται και ο αριθμός των ηλεκτρικών οχημάτων, απειλώντας με αυτό τον τρόπο τη φιλικότητα προς το περιβάλλον που προσφέρουν αυτού του είδους τα οχήματα.
Ως γνωστόν, όταν τα ελαστικά έρχονται σε επαφή με τον δρόμο, διάφορα μικρά σωματίδια απελευθερώνονται στην ατμόσφαιρα. Το πρόσθετο βάρος των ηλεκτρικών οχημάτων οφείλεται στο πακέτο μπαταριών, πράγμα που σημαίνει ότι αυτή η ελάχιστα γνωστή μορφή ρύπανσης που προέρχεται από τα περίπου 2 δισ. ελαστικά που παράγονται ετησίως, αρχίζει και γίνεται ένα μεγάλο πρόβλημα.
BUY NOW
Μάλιστα, μία νέα έρευνα αναφέρει την τοξικότητα των ελαστικών, τα οποία κατά μέσο όρο περιέχουν περίπου 200 συστατικά και χημικές ουσίες, που συχνά προέρχονται από το αργό πετρέλαιο. Για αυτό και οι επερχόμενες προδιαγραφές ρύπων Euro 7 της Ε.Ε. θα θέσουν για πρώτη φορά συγκεκριμένες προδιαγραφές στα ελαστικά.
Ταυτόχρονα όμως με τις νέες προκλήσεις, οι κατασκευαστές των ελαστικών θα πρέπει να εξελίξουν νέα ελαστικά βαρέων οχημάτων που εκπέμπουν λιγότερο σωματίδια, καθώς η απουσία ορισμένων συστατικών των σημερινών ελαστικών θα οδηγήσει σε ταχύτερη φθορά που φτάνει μέχρι και το 50%. Και για να αποφευχθεί αυτό, θα πρέπει να χρησιμοποιηθούν ακριβότερα υλικά.
Οι περισσότερες εταιρείες κατασκευής ελαστικών δηλώνουν ότι εξετάζουν έντονα εναλλακτικές λύσεις για την αντικατάσταση ορισμένων συστατικών, ωστόσο η Michelin και η Continental αναφέρουν ότι μπορεί να χρειαστεί συλλογική δράση του κλάδου για να βρεθεί μία βιώσιμη λύση.
Ερωτηθείσα σχετικά με τους κανονισμούς Euro 7, η Michelin ανέφερε ότι θα ήθελε να υπάρχουν παγκόσμια πρότυπα που θα οδηγούσαν έμμεσα στην εξάλειψη των ελαστικών που ρυπαίνουν περισσότερο τον πλανήτη.
Σύμφωνα με τον CEO του Emissions Analytics, Nick Molden, τα πιο «βρώμικα» ελαστικά αφορούν φθηνές κινεζικές εισαγωγές που είναι κοινές στην αγορά της Ευρώπης. Μάλιστα, ορισμένοι Κινέζοι κατασκευαστές που κατείχαν και τις χειρότερες επιδόσεις στην συγκεκριμένη λίστα, δεν απάντησαν καν στο αίτημα για σχολιασμό των αποτελεσμάτων.
Τα δεδομένα που παρέχονται στο Reuters από την Emissions Analytics, δείχνουν ότι ακόμα και τα τελευταίας γενιάς ελαστικά είναι απίθανο να δώσουν λύση στο πρόβλημα.
Η βιομηχανία ελαστικών αναφέρει ότι είναι δύσκολο να βρεθεί αντικαταστάτης του συστατικού 6PPD που μειώνει την γήρανση και αυξάνει αντοχή των ελαστικών, καθώς κάθε νέο χημικό συστατικό που θα εμπλουτίσει το μίγμα θα πρέπει να μην επηρεάζει τα υπόλοιπα χαρακτηριστικά.
Τα ελαστικά είναι «συμβιβασμός» μεταξύ ασφάλειας, θορύβου και πρόσφυσης, δήλωσε ο γενικός γραμματέας της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κατασκευαστών Ελαστικών, Adam McCarthy, με τον σύμβουλο της Ensa, κ. Erlendsson, να δηλώνει ότι η βιομηχανία των ελαστικών θα μπορούσε να βρει μια στην λύση μέσα στα επόμενα πέντε χρόνια, η οποία όμως δεν είναι φθηνή.
Οι ρυθμιστές αρχές της Ε.Ε. και του Ο.Η.Ε. μετατοπίζουν την προσοχή τους από τις εκπομπές ρύπων για το πρότυπο Euro 7, στην μείωση των εκπομπών από το σύστημα των φρένων και τα ελαστικά.
Οι νομοθέτες της Ε.Ε. λένε ότι θα μπορούσαν να συμφωνήσουν σε κάποια βασικά δεδομένα από το επόμενο κιόλας έτος. Τα σωματίδια από τα ελαστικά αναμένεται να είναι η μεγαλύτερη πηγή επιβλαβών μικροσωματιδίων για την υδρόβια ζωή έως το 2050, σύμφωνα πάντα με στοιχεία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.
Η Michelin εκτιμά, δια στόματος του διευθυντή τεχνικών και επιστημονικών επικοινωνιών Cyrille Roget, ότι τα ελαστικά εκπέμπουν παγκοσμίως περίπου 3 εκ. τόνους σωματιδίων ετησίως και δημιουργούν άλλους 3 εκ. τόνους σωματιδίων που προέρχονται από το οδόστρωμα.
Τέλος, ο κ. Molden της Emissions Analytics είπε ότι η στροφή της αυτοκίνησης προς τα ηλεκτρικά σημαίνει ότι οι κατασκευαστές ελαστικών θα αναγκαστούν να εξελίξουν πιο ανθεκτικά ελαστικά, ένα δύσκολο εγχείρημα εάν αναλογιστούμε ότι χωρίς φυσικό καουτσούκ θα ήταν δύσκολο να είναι αρκετά βιώσιμα και να υποστηρίξουν ολόκληρη την αυτοκινητοβιομηχανία.