Το επικίνδυνο λάθος των οδηγών στην Εθνική Οδό - Γιατί μπορεί να στοιχίσει ακριβά

Κίνηση Εθνική

Οι οδηγοί που έχουν «τσακωθεί» με μια συγκεκριμένη λειτουργία των φώτων του αυτοκινήτου τους μπορεί να το πληρώσουν ακριβά, αλλά ακόμη χειρότερα να θέσουν τους ίδιους αλλά και άλλους σε κίνδυνο.

Η κίνηση στους αυτοκινητόδρομους αυξήθηκε τις ημέρες του Πάσχα που διανύουμε, αφού παραδοσιακά οι Έλληνες επισκέπτονται τον τόπο καταγωγής τους για να γιορτάσουν.

Πηγαίνοντας προς το προορισμό του οι οδηγοί συνήθως παίρνουν μαζί τους και τις κακές οδηγικές τους συνήθειες, τις οποίες καλό είναι να προσπαθήσουν να κρατήσουν υπό έλεγχο και να σεβαστούν τον ΚΟΚ ώστε να αποτραπούν όσο το δυνατό περισσότερα τροχαία ατυχήματα.

Προσπέραση στην Εθνική Οδό
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Από τις κακές συνήθειες που εφαρμόζουν οι οδηγοί και στην Εθνική Οδό ξεχωρίζει μία που είναι παράλληλα και ιδιαίτερα επικίνδυνη και αφορά τη χρήση ενός μοχλού που γνωρίζουν όλοι και βρίσκεται στο αριστερό μέρος της κολόνας του τιμονιού.

Ειδικότερα, εκατοντάδες είναι εκείνοι οι οδηγοί που εκτελούν προσπεράσεις δίχως να έχουν φροντίσει από πριν να γνωστοποιήσουν μέσω των φλας την πρόθεση τους στους υπόλοιπους χρήστες του δρόμου, χρησιμοποιώντας όχι μόνο την αριστερή λωρίδα αλλά όποια είναι διαθέσιμη για να πετύχουν τον στόχο τους.

Ως αποτέλεσμα αυτής της επικίνδυνης πρακτικής, οι οδηγοί των υπόλοιπων οχημάτων, ξαφνικά βλέπουν ένα όχημα να εισέρχεται στη λωρίδα τους απροειδοποίητα με το «έτσι θέλω» χωρίς να έχουν λάβει προηγούμενος γνώση.

φλας αυτοκινήτου

Αν αυτοί οι οδηγοί, προλάβουν να επιβραδύνουν έγκαιρα τα οχήματά τους, τότε ίσως το ατύχημα αποφευχθεί, κάτι το οποίο όμως δεν συμβαίνει πάντα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η χρήση των φλας όταν ένας οδηγός επιθυμεί αλλαγή λωρίδας είναι υποχρεωτική από τον νόμο, με το φλας να δηλώνει παράκληση προς τους οδηγούς που βρίσκονται ήδη στη λωρίδα ενδιαφέροντος και όχι προτεραιότητα όπως πιστεύουν οι περισσότεροι.

Η αλλαγή λωρίδας χωρίς τη χρήση φλας αποτελεί παράβαση του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας. Το Άρθρο 21 ορίζει ότι «πριν από κάθε ελιγμό, ο οδηγός υποχρεούται να καταστήσει έγκαιρα γνωστή την πρόθεσή του αυτή, χρησιμοποιώντας για το σκοπό αυτόν τους δείκτες κατεύθυνσης (φλας)». Η μη χρήση των φλας επισύρει διοικητικό πρόστιμο 80 ευρώ.

Παράλληλα ο οδηγός που επιχειρεί συνεχείς ή διακεκομμένους ελιγμούς και κίνηση που εγκυμονεί κίνδυνο για τους λοιπούς χρήστες της οδού τιμωρείται με διοικητικό πρόστιμο επτακοσίων (700) ευρώ και επί τόπου αφαίρεση της άδειας ικανότητας οδήγησης για τριάντα (30) ημέρες.

Διαβάστε επίσης:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ