Αποκλειστικό: Έρχεται 300 ευρώ επιδότηση για αγορά ελαστικών στην Ελλάδα

Ελαστικά αυτοκινήτου

Με στόχο τη συνολική μείωση των εκπεμπόμενων ρύπων κατά τη χρήση ενός αυτοκινήτου, το μέτρο της επιδότησης αγοράς νέων «καθαρών» ελαστικών έρχεται και στην Ελλάδα.

Δεν πάει πολύς καιρός από τότε που σας γράψαμε για το μέτρο της επιδότησης αγοράς νέας τεχνολογίας «καθαρών» ελαστικών (διαβάστε περισσότερα εδώ) σε ευρωπαϊκό επίπεδο, με στόχο τη περαιτέρω μείωση των εκπεμπόμενων ρύπων που παράγει ένα αυτοκίνητο και δεν αφορούν εκείνους που απελευθερώνονται από τον κινητήρα του.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τώρα και σύμφωνα με έγκυρες πηγές το εν λόγω μέτρο βρίσκεται προ των πυλών και για την Ελλάδα με το αρμόδιο επιτελείο να εξετάζει τον τρόπο της εφαρμογής του μέτρου με ορίζοντα υλοποίησης τις επόμενες δύο με τρεις εβδομάδες. Το μέτρο έρχεται ύστερα από ανάλογη πρόταση που έκανε στην ιταλική κυβέρνηση ο πρόεδρος του Συνδέσμου Κατασκευαστών Ελαστικών και Πλαστικών «Assogomma» στην Ιταλία, Fabio Bertolotti.

Να υπενθυμίσουμε ότι σε επίπεδο Ε.Ε. υπάρχει ήδη το νομικό πλαίσιο που επιτρέπει στα κράτη-μέλη να επιδοτούν, εκτός από την αγορά των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, και την αγορά «πράσινων» ελαστικών, τα οποία και ταξινομούνται από πλευράς απόδοσης στις κατηγορίες Α και Β και αφορούν τις επιδόσεις τους στην αντίσταση της κύλισης και το κράτημα σε βρεγμένο οδόστρωμα.

Το σενάριο που υπερισχύει αυτή τη στιγμή αναφορικά με τον τρόπο που θα παίρνει ο δικαιούχος την επιδότηση είναι και εκείνο που φαίνεται ως το λιγότερο χρονοβόρο για εκείνους που επιθυμούν να αλλάξουν τα ελαστικά του αυτοκινήτου τους. Να γίνεται δηλαδή απευθείας στο συμβαλλόμενο βουλκανιζατέρ, με τον δικαιούχο να συμπληρώνει σχετικό έντυπο με τα στοιχεία του και να καταβάλλει μόνο τη διαφορά στην τιμή του ελαστικού, εφόσον αυτή υπάρχει.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το παραπάνω δεν έχει οριστικοποιηθεί ακόμη, ούτε και το ποιοι δικαιούνται την επιδότηση. Για τους δικαιούχους τρία πράγματα είναι σίγουρα. Το πρώτο είναι ότι τα ελαστικά που επιθυμούν να ανταλλάξουν δεν θα πρέπει να ανήκουν στις ανώτερες ενεργειακές κλάσεις A και B και θα πρέπει να έχουν κατασκευαστεί από 3 τρία και έως πέντε χρόνια.

Επίσης, τα προς αντικατάσταση ελαστικά θα πρέπει να βρίσκονται πάνω στις ζάντες του αυτοκίνητου, το οποίο και θα πρέπει να φτάσει οδικώς στο συμβαλλόμενο βουλκανιζατέρ με το τελευταίο να είναι υποχρεωμένο να προβεί στην αλλαγή ολόκληρου του σετ (4 ελαστικά) και όχι απλά να παραδώσει τα νέα ελαστικά στον δικαιούχο, ενώ θα πρέπει να κρατήσει τα παλιά.

Το συνολικό ποσό που θα διατεθεί από το κράτος για την επιδότηση θα φτάσει στο ποσό των 10.500.000 ευρώ, κάτι που σημαίνει ότι θα εξυπηρετηθούν αρχικά 35.000 δικαιούχοι. Σύμφωνα με πηγές και ανάλογα με την επιτυχία του μέτρου και την απήχηση του κοινού δεν αποκλείεται να υπάρξει και δεύτερος γύρος.

Τα ελαστικά που ανήκουν στις κατηγορίες A και B συμβάλλουν με την μειωμένη τους αντίσταση κατά την κύλιση, στην μείωση της κατανάλωσης και κατά συνέπεια στην μείωση των εκπεμπόμενων ρύπων από έναν συμβατικό κινητήρα αλλά και στην μείωση της κατανάλωσης ηλεκτρικής ενέργειας. Τέλος και με την αλλαγή των ελαστικών θα αναβαθμιστεί και η ενεργητική ασφάλεια των αυτοκινήτων που θα φέρουν τα νέα ελαστικά με όφελος φυσικά και για τους υπόλοιπους χρήστες των δρόμων.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Μετά από όλα τα παραπάνω, οι δημοσιογράφοι του carandmotor.gr θα ήθελαν να σας ευχηθούν: Καλό μήνα!

Δείτε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ