Μάχη για ένα εργοστάσιο αυτοκινήτων στην Ευρώπη -Ποιες χώρες θέλουν να κατασκευάσουν κινεζικά αυτοκίνητα
Γη και ύδωρ προσφέρουν οι ευρωπαϊκές χώρες προκειμένου να αποσπάσουν το «ναι» των κινεζικών αυτοκινητοβιομηχανιών οι οποίες επεκτείνονται στη Γηραιά Ήπειρο.
Δυναμικό μπάσιμο στην ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου συνεχίζουν να πραγματοποιούν οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες, οι οποίες δείχνουν αποφασισμένες να εξαλείψουν τον μονοπωλιακό ρόλο των παραδοσιακών αυτοκινητικών δυνάμεων.
Οι κινεζικές εταιρείες πλέον δραστηριοποιούνται εμπορικά στη συντριπτική πλειονότητα των ευρωπαϊκών χωρών, με σύγχρονα μοντέλα που πολλές φορές δεν έχουν να ζηλέψουν σε τίποτα αυτά των γνωστών στα μέρη μας κατασκευαστών.
BUY NOW
Πλέον, ωστόσο, οι βλέψεις των Κινέζων δεν περιορίζονται στη διάθεση μοντέλων στη Γηραιά Ήπειρο, αλλά και στην κατασκευή εργοστασίων, κάτι το οποίο έχει πλήθος οφελών για αυτές όπως η παράκαμψη τυχόν δασμών εισαγωγής, η μείωση του κόστους μεταφοράς, και η ενίσχυση της εικόνας και εμπιστοσύνης των ευρωπαίων καταναλωτών, οι οποίοι θα γνωρίζουν ότι το ΙΧ για το οποίο ενδιαφέρονται θα είναι “Made in Europe”.
Τα σχέδια των κινεζικών αυτοκινητοβιομηχανιών για παραγωγή οχημάτων επί ευρωπαϊκού εδάφους δεν έχουν περάσει απαρατήρητα από τα ευρωπαϊκά κράτη τα οποία έχουν επιδοθεί σε μια άτυπη μάχη μεταξύ τους προκειμένου να καταφέρουν να προσελκύσουν στα εδάφη τους τις κινεζικές επενδύσεις, προσφέροντάς τους σημαντικά κίνητρα.
Μην ξεχνάμε ότι η αυτοκινητοβιομηχανία αποτελεί μοχλό ανάπτυξης για κάθε χώρα, ενώ μειώνει την ανεργία δημιουργώντας σταθερές και ποιοτικές θέσεις εργασίας.
Η πρώτη χώρα που κατάφερε να εξασφαλίσει την εμπιστοσύνη κινεζικής μάρκας για δημιουργία παραγωγικής μονάδας ήταν η Ουγγαρία με την BYD, με τη χώρα της Κεντρικής Ευρώπης να στρέφεται αμέσως μετά και στην Great Wall Motors, προσπαθώντας να αποσπάσει την ψήφο εμπιστοσύνη της.
Ακολούθησε η Ισπανία, η οποία φέρνει στην Ευρώπη την Chery, με την τελευταία να εξαγοράζει εργοστάσιο της Nissan και να σχεδιάζει επένδυση ύψους 400 εκατ. ευρώ.
Στον χορό θέλει να μπει και η Ιταλία, με την πρωθυπουργό Τζόρτζια Μελόνι να δείχνει πρόθυμη να προσφέρει σημαντικά κίνητρα για αποσπάσει το «ναι» της Dongfeng. Και ήδη βρίσκεται κοντά, σύμφωνα με τον Qian Xie, επικεφαλής του ομίλου Dongfeng για την Ευρώπη, ο οποίος προ μηνών είχε κάνει λόγο για θετική πρόοδο στις σχετικές συζητήσεις με την ιταλική κυβέρνηση.
Σύμφωνα με ξένα δημοσιεύματα, εργοστάσια επί ευρωπαϊκού εδάφους θέλει να κατασκευάσει και η SAIC, μητρική εταιρεία της πανίσχυρης MG, κάτι το οποίο έχει προσελκύσει το ενδιαφέρον της Γερμανίας, της Ιταλίας και της Ισπανίας.
Ειδικότερα, σύμφωνα με τα ξένα ειδησεογραφικά μέσα, η SAIC έχει στα σχέδιά της την κατασκευή δύο εργαστασίων. Το πρώτο θα βασίζεται σε υφιστάμενη εγκατάσταση και θα παράγει εώς και 50.000 οχήματα ετησίως, ενώ το δεύτερο θα κατασκευαστεί από την αρχή και θα έχει ετήσια παραγωγή έως και 200.000 οχήματα.
Από κοντά και η Πολωνία, η οποία θα παράγει σε εργοστάσιο Stellantis τα αυτοκίνητα της. Η χώρα, μάλιστα, δείχνει διατεθειμένη να προσφέρει υψηλά κίνητρα, συμπεριλαμβανομένων μεγάλων φοροαπαλλαγών σε εταιρίες που επενδύσουν σε περιοχές με υψηλά ποσοστά ανεργίας.