Αποκάλυψη: Έρχεται «επιτήρηση» για τους νέους οδηγούς και στην Ελλάδα

New driver 1

Τους τρόπους αντιμετώπισης των τροχαίων ατυχημάτων αλλά και τις αλλαγές στον ΚΟΚ αποκάλυψαν οι επιστήμονες που συμμετέχουν στην Ειδική Επιτροπή του υπουργείου Μεταφορών.

Επιτήρηση στους νέους οδηγούς για τουλάχιστον 6 μήνες ή μέχρι να διανύσουν 5.000 ή 10.000 χιλιόμετρα έχουν προτείνει οι συγκοινωνιολόγοι στην πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών ενώ παράλληλα ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας αναμένεται να αλλάξει ριζικά και θα είναι πολύ αυστηρός με τους κατ΄εξακολούθηση παραβάτες οδηγούς.

Όλα τα παραπάνω τα αποκάλυψαν μιλώντας στο ραδιόφωνο του Σκάι οι κ.κ. Γιώργος Γιάννης, καθηγητής και Διευθυντής του τομέα Μεταφορών και Συγκοινωνιακής Υποδομής του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου και ο Θανάσης Τσιάνος, πρόεδρος του ΣΕΣ, Πολιτικός Μηχανικός Συγκοινωνιολόγος.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο κ. Γιώργος Γιάννης, καθηγητής και Διευθυντής του τομέα Μεταφορών και Συγκοινωνιακής Υποδομής του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου τόνισε μιλώντας στο ραδιόφωνο του Σκάι ότι: «Η βασική αιτία των τροχαίων ατυχημάτων σε όλο τον κόσμο όπως και στην Ελλάδα είναι μία, η ταχύτητα! Και μάλιστα την υποεκτιμούμε. Την υποεκτιμούν οι οδηγοί, την υποεκτιμούν οι Αρχές, την υποεκτιμά η βιομηχανία και ενίοτε και τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης.

Αυτό αποδεικνύεται στην Ελλάδα από τον γεγονός ότι το 40% των ατυχημάτων στην Ελλάδα είναι ατυχήματα ενός οχήματος. Δηλαδή δεν ενεπλάκη άλλο όχημα και ως επί τω πλείστο οφείλεται στην υπερβολική ταχύτητα του ίδιου του οχήματος. Το αντίστοιχο ποσοστό στην Ευρώπη είναι 30% και αποδεικνύει ότι στην Ελλάδα τρέχουμε περισσότερο από ότι οι υπόλοιποι Ευρωπαίοι και βέβαια αποδεικνύει γιατί έχουμε περισσότερα ατυχήματα στην χώρα μας σε σχέση με άλλα κράτη μέλη της ΕΕ.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οι οδηγοί όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά και στην υπόλοιπη ΕΕ υπερεκτιμούν τις δυνάμεις τους. Η αλήθεια είναι ότι η Ελλάδα έχει μια κουλτούρα επιθετικής οδήγησης και οδήγησης με υπερβολική ταχύτητα την οποία την αποδέχεται η κοινωνία, την αποδέχονται οι Αρχές. Αυτό αποδεικνύεται και από το ελλειμματικό τρόπο επιτήρησης των ταχυτήτων σε ολόκληρο το δίκτυο και το αστικό και το υπεραστικό.

Στις πόλεις τα ατυχήματα συμβαίνουν κυρίως τη νύχτα γιατί την ημέρα ευτυχώς για την οδική ασφάλεια έχουμε συμφόρηση οπότε τα οχήματα κινούνται με πολύ χαμηλές ταχύτητες και οποιοδήποτε περιστατικό έχει μόνο υλικές ζημιές χωρίς παθόντες.

Τη νύχτα όμως και ειδικά οι μηχανές είναι το μεγαλύτερο πρόβλημα για την Ελλάδα. Χαρακτηριστικά θα αναφέρω ότι η ΕΕ έχει 18% νεκρούς σε μηχανές ενώ η Ελλάδα έχει 36% νεκρούς σε μηχανές! Δηλαδή σχεδόν ένας στους τρεις οδηγούς μηχανών κινδυνεύει να χάσει τη ζωή του.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Πίσω από αυτό βέβαια κρύβεται εκτός από την συμπεριφορά και το κράνος. Όταν στην ΕΕ έχουμε 95% χρήσης κράνους για τον οδηγό και 85% για τον συνεπιβάτη στην Ελλάδα έχουμε 80% χρήση κράνους για τον οδηγό και 65% για τον συνεπιβάτη.

Με αυτά τα δεδομένα ότι δηλαδή τρέχουμε υπερβολικά και ότι οι αναβάτες δεν φορούν κράνος ανεβάζουν τα ποσοστά των νεκρών και τραυματιών από τροχαία ατυχήματα αλλά και την ανασφάλεια στους ελληνικούς δρόμους.

Αλλά είναι θέματα τα οποία μπορούμε να αντιμετωπίσουμε. Δεν είναι ανυπέρβλητα.

Οι νέοι στην Ελλάδα ηλικίας 18 έως 24 ετών αποτελούν το 10% των νεκρών από τροχαία ατυχήματα. Και μάλιστα συμβαδίζει το νεαρό της ηλικίας με το νεαρό της εμπειρίας στην οδήγηση.

Υπάρχει ένας χρυσός κανόνας σε πολλά πράγματα ο οποίος ισχύει και στην οδήγηση. Θα μάθεις να οδηγείς κανονικά μετά από 10.000 χιλιόμετρα. Οπότε όσο περισσότερο οδηγεί κανείς τόσο καλύτερο είναι για εκείνον καθώς προσθέτει αυξητική ασφάλεια αλλά θα πρέπει τα πρώτα 5.000 ή 10.000 χλμ. να υπάρχει επιτήρηση στους νέους οδηγούς! Το έχουν εφαρμόσει σε αρκετά κράτη στην Ευρώπη και λένε την πρώτη χρονιά ο νέος οδηγός θα οδηγεί μόνο με τον κηδεμόνα του ή αν είναι ημέρα θα οδηγεί μόνος του αλλά κοντά στο σπίτι του. Ή σε κάποια άλλα κράτη τους πρώτους 6 μήνες επιτρέπεται η οδήγηση μόνο με τον κηδεμόνα. Άρα το βασικό είναι την πρώτη περίοδο, όπου ακόμα μαθαίνεις, είσαι και νέος παρορμητικός, θα γίνουν λάθη ο κηδεμόνας θα μπορεί να σε διορθώσει και να αποκτήσεις καλύτερη εμπειρία. Η πρώτη χρονιά είναι η πιο επικίνδυνη σε όλα τα κράτη και την προσέχουν περισσότερο από κάθε τι για να μειώσουν το κίνδυνο. Αυτό πρέπει να γίνει και στην Ελλάδα!

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σήμερα η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών έχει δείξει μεγάλο ενδιαφέρον για την οδική ασφάλεια και σύντομα θα έχουμε νέο ΚΟΚ με νέο κυρωτικό πλαίσιο.

Την υπέρβαση του ορίου ταχύτητας θα την τιμωρεί με τρεις διαφορετικούς τρόπους, αν κινείσαι με 10 χλμ. πάνω από το όριο, αν κινείσαι με 30 χλμ. πάνω από το όριο ή αν κινείσαι με πάνω από 50 χλμ. από το όριο θα υπάρχει κλιμάκωση των προστίμων, κυρίως οικονομικά. Αν βέβαια κινείται κανείς πολύ πάνω από το όριο τότε θα χάνει και την άδεια οδήγησής του.

Αποδεσμεύεται η ποινή από το όχημα και πηγαίνει στον οδηγό και διορθώνεται το λάθος του 2007 όπου είχαν βάλει πολύ υψηλά πρόστιμα αντιγράφοντας τους ξένους τα οποία οι τροχονόμοι εδώ και 17 χρόνια δεν μπορούν να εφαρμόσουν. Δεν μπορούν να ζητήσουν 750 ευρώ από ένα μέσο οδηγό επειδή έκανε μία παράβαση. Με την κλιμάκωση των προστίμων οι παραβάσεις θα πληρώνονται και θα συμμορφώνονται οι παραβάτες οδηγοί.

Μαζί με τον ΚΟΚ προωθούνται και δύο ζητήματα τα οποία είναι πάγιές μας προτάσεις. Χαμηλά και πολλά πρόστιμα το οποίο υιοθετείται για πρώτη φορά και το δεύτερο είναι η βελτίωση του συστήματος των παραβάσεων και οι τροχονόμοι να έχουν tablet που θα βεβαιώνουν online τη βάση δεδομένων των οδηγών και της Εφορίας και  για την κάθε παράβαση.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αμέσως ο οδηγός θα πρέπει μέσω SMS να αποδεχθεί ή να απορρίψει την βεβαίωση της παράβασης (αν δεν οδηγούσε εκείνος) αλλά θα ενημερώνεται άμεσα. Κανένας δεν θα μπορεί να παρέμβει στο σύστημα και βέβαια κανείς να μην «σβήσει» την παράβαση.

Οι κατ’ εξακολούθηση παραβάτες κινδυνεύουν να χάσουν άμεσα την άδεια οδήγησής τους και να πληρώσουν υψηλά πρόστιμα

Ο κ. Θανάσης Τσιάνος, πρόεδρος του ΣΕΣ, Πολιτικός Μηχανικός Συγκοινωνιολόγος, μιλώντας στο ραδιόφωνο του Σκάι τόνισε ότι: «Η Ελλάδα παρά το γεγονός ότι λαμβάνουμε την υψηλότερη θέση στον πίνακα κατάταξης με θανατηφόρα δυστυχήματα θα έλεγα ότι δεν λαμβάνουμε τα μέτρα που πρέπει.

Επίσης όλοι οι φορείς δεν αντιμετωπίζουν με την ανάλογη σοβαρότητα το θέμα της οδικής ασφάλειας όπως αντίθετα κάνουν σε άλλα κράτη μέλη της ΕΕ.

Εμείς βέβαια στην Ελλάδα έχουμε το υψηλό ποσοστό μοτοσικλετιστών που είναι πιο ευαίσθητο σε τροχαία ατυχήματα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το 2023 στην Ελλάδα οι νεκροί από τροχαία ανήλθαν σε 621 άτομα γεγονός που σημαίνει ότι έχουμε 52 νεκρούς το μήνα.

Δεν πρέπει να πίνουμε και να οδηγούμε, να μην ασχολούμαστε με το κινητό τηλέφωνό μας κατά την οδήγηση και να μην υιοθετούμε την επιθετική οδήγηση και βέβαια να μην παρκάρουμε όπου θέλουμε.

Από την άλλη θα πρέπει να φτιάξουμε ένα οδικό περιβάλλον το οποίο να είναι αντίστοιχο με αυτό που υπάρχει σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες γιατί δεν θεωρώ ότι το βιοτικό επίπεδο των Ελλήνων είναι χαμηλό αλλά παρουσιάζουμε δείκτες οδικής ασφάλειας πολύ χειρότερους από χώρες οι οποίες έχουν πολύ χαμηλότερο βιοτικό επίπεδο

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ