Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών αποκάλυψε ότι θα συνεχίσουν ακόμη πιο δυναμικά την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης.
Ενίσχυση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς, προσλήψεις προσωπικού αλλά και για τις δράσεις σε Αττική Οδό, ΟΣΕ, Μετρό Θεσσαλονίκης, ηλεκτροκίνηση και την ανανέωση του στόλου των παλαιών λεωφορείων μίλησε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστος Σταϊκούρας σε συνέντευξη που παραχώρησε στην εφημερίδα «Political».
Ειδικά για την ηλεκτροκίνηση ο κ. Σταϊκούρας τόνισε ότι τα τελευταία τέσσερα χρόνια έγινε μια επανεκκίνηση ως αποτέλεσμα της συνεκτικής πολιτικής που ακολούθησε η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας τόσο στην παροχή κινήτρων αγοράς όσο και στο πλαίσιο τεχνικής υποστήριξης του ηλεκτροκίνητου οχήματος. Επίσης ο Υπουργός τόνισε με έμφαση ότι από μόλις 58 σημεία φόρτισης το 2019 σήμερα υπάρχουν περίπου 3.600 φορτιστές πανελλαδικά και ο στόχος είναι να δημιουργηθούν 11.000 σημεία φόρτισης το 2026 και οι ταξινομήσεις ηλεκτρικών και υβριδικών οχημάτων, από το 0,4% της αγοράς το 2019, εκτοξεύθηκαν στο 7,9% το 2022, ενώ τους πρώτους 5 μήνες του 2023 καταγράφονται 5.500 ταξινομήσεις, δηλαδή ποσοστό 9,7%!
BUY NOW
«Πάνω σε αυτήν τη βάση είμαστε αποφασισμένοι να συνεχίσουμε ακόμη πιο δυναμικά, με οδηγό το Εθνικό Σχέδιο Ηλεκτροκίνησης που έχει εκπονηθεί και αναμένεται να κατατεθεί στη Βουλή, το οποίο αποτυπώνει ένα πλέγμα μέτρων υπέρ της ηλεκτροκίνησης, η οποία μπορεί να περιορίσει σημαντικά το περιβαλλοντικό αποτύπωμα του τομέα των μεταφορών. Επιτρέψτε μου να συμπληρώσω ότι ειδικά για την αύξηση των σημείων φόρτισης ένα σημαντικό εργαλείο που μπορεί να αξιοποιηθεί είναι τα Σχέδια Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας, όπου σύμφωνα με το θεσμικό πλαίσιο του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, κάθε Δήμος και Περιφέρεια που υποβάλλει σχέδιο αστικών παρεμβάσεων οφείλει να συμπεριλάβει δράσεις υπέρ της ηλεκτροκίνησης» επισήμανε ο κ. Σταϊκούρας.
Σχετικά με τον παλαιό στόλο των λεωφορείων ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών ξεκαθάρισε ότι η ανανέωση του στόλου των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς είναι άμεση ανάγκη και ήδη δρομολογείται η σύμβαση που αφορά τα πρώτα 250 ηλεκτρικά λεωφορεία για τις δύο πόλεις μετά τη σχετική έγκριση των διαδικασιών από το Ελεγκτικό Συνέδριο. Με βάση το χρονοδιάγραμμα, η πολιτική ηγεσία του ΥΠΥΜΕ αναμένει την άφιξη των πρώτων ηλεκτροκίνητων λεωφορείων στις αρχές του 2024, ενώ ταυτόχρονα δρομολογούνται και τα άλλα τμήματα του διαγωνισμού που αφορά επιπλέον 400 λεωφορεία, όλα αντιρρυπαντικής τεχνολογίας. Επιπλέον, σε συνεργασία με τη διοίκηση της ΟΣΥ και το ΑΣΕΠ δρομολογούνται άμεσα, έως το τέλος του έτους, την κάλυψη 750 κενών θέσεων εργασίας από τον διαγωνισμό 1/2020 προκειμένου να ενισχύσουμε ακόμη περισσότερο το προσωπικό των αστικών συγκοινωνιών.
Για το Μετρό Θεσσαλονίκης ο κ. Σταϊκούρας τόνισε ότι προβλέπεται να παραδοθεί στην κυκλοφορία το 2024 εξυπηρετώντας καθημερινά 300.000 επιβάτες.
Αντίστοιχα για την γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών ξεκαθάρισε ότι έχει γίνει περίπου το 50% των πρόδρομων εργασιών και ο πρώτος μετροπόντικας έχει ήδη διανύσει τα πρώτα 30 μέτρα και είναι σε φάση συστηματοποίησης της εκσκαφής. Ο δεύτερος είναι ήδη στην Ελλάδα και αναμένεται να ξεκινήσει το φθινόπωρο.
Όσον αφορά στην Αττική Οδό ο κ. Σταϊκούρας ανακοίνωσε ότι ολοκληρώθηκε η κατάθεση των δεσμευτικών προσφορών στο ΤΑΙΠΕΔ και, όπως έγινε γνωστό, υπάρχουν έξι σχήματα που περνούν στην επόμενη φάση του διαγωνισμού για τη σύμβαση παραχώρησης που αφορά τη χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση της Αττικής Οδού για 25 χρόνια.
«Υπάρχει βούληση να ολοκληρωθεί το ταχύτερο η αξιολόγηση των προσφορών με σκοπό να ανακηρυχθεί ο παραχωρησιούχος εντός Σεπτεμβρίου» ξακαθάρισε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.
Για την πορεία του Βόρειου Οδικού Άξονα της Κρήτης (ΒΟΑΚ) είναι αναγκαία για την αναβάθμιση της οδικής ασφάλειας στην περιοχή όπου έχουν συμβεί πολλά τραγικά δυστυχήματα. «Το 2022 εγκαταστάθηκαν τα πρώτα εργοτάξια και όλα τα μέτωπα θα έχουν ανοίξει μέσα στο 2024. Τα τμήματα Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος και Χερσόνησος – Νεάπολη έχουν συμβασιοποιηθεί και η κατασκευή τους αναμένεται να ολοκληρωθεί εντός της τετραετίας. Παράλληλα, θα δρομολογηθεί και η κατασκευή του τμήματος Κίσσαμος – Χανιά – Ηράκλειο, που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, αφού αποσφραγιστούν οι φάκελοι των προσφορών, κυρωθεί η σύμβαση στη Βουλή, ληφθούν οι εγκρίσεις της DG COMP και συναφθούν οι δανειακές συμβάσεις εκ μέρους του παραχωρησιούχου. Με την ολοκλήρωση του ΒΟΑΚ, η διαδρομή Χανιά – Ηράκλειο θα διανύεται σε μόλις 70 λεπτά, ενώ η διαδρομή Χανιά – Άγιος Νικόλαος σε περίπου 100 λεπτά, εξασφαλίζοντας ασφαλείς και γρήγορες μετακινήσεις στους κατοίκους και τους επισκέπτες της Κρήτης» επισήμανε ο κ. Σταϊκούρας.