Ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών αποκάλυψε πως σχεδιάζεται το νέο πρόγραμμα.
Για την πορεία της ηλεκτροκίνησης στην Ελλάδα, τα επόμενα βήματα αλλά και για τα πιλοτικά προγράμματα υδρογονοκίνησης μίλησε ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών κ. Γιάννης Ξιφαράς σε πάνελ συζήτησης στη Θεσσαλονίκη με θέμα «Circular Transportation», που πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο της 1ης Διεθνούς Έκθεσης Κυκλικής Οικονομίας - Δόμησης - Ενέργειας, Forward Green Forum.
Ο γενικός γραμματέας αποκάλυψε επίσης ότι σχεδιάζουν ξεχωριστό πρόγραμμα για εγκατάσταση σημείων φόρτισης στις πιάτσες των Ταξί ενώ επίσης εμβάθυνε στον κομβικό ρόλο των μεταφορών σε ότι αφορά στην προώθηση της κυκλικής οικονομίας στη χώρα μας και αναφέρθηκε στις συντονισμένες προσπάθειες που έγιναν από την κυβέρνησης της ΝΔ και το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών σε συνεργασία με όλους τους φορείς της αγοράς και τους οργανισμούς για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης.
BUY NOW
Όπως χαρακτηριστικά ανέφερε ο κ. Ξιφαράς: «Ένα πολύ σημαντικό στοιχείο -που αποτελεί και είδηση- είναι ότι από τα 58 σημεία δημόσιας φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων που υπήρχαν σε όλη τη χώρα το 2019, σήμερα έχουμε φτάσει στα 3.000, ενώ ο στόχος των 25.000 σημείων φόρτισης έως το 2030 που φάνταζε «φιλόδοξος», πλέον θεωρείται «ξεπερασμένος»!
Επιπλέον, δώσαμε έμφαση στην ενημέρωση των πολιτών, με τη δημιουργία της ηλεκτρονικής πλατφόρμας Μ.Υ.Φ.Α.Η. (Μητρώο Υποδομών και Φορέων Αγοράς Ηλεκτροκίνησης) και την εφαρμογή για κινητά reCharge, προσφέροντας στους πολίτες πρόσβαση σε χρήσιμες πληροφορίες, όπως -μεταξύ άλλων- η ακριβής τοποθεσία των φορτιστών, η διαθεσιμότητα, το κόστος φόρτισης και ο τρόπος πληρωμής.
Αποτέλεσμα είναι ο ισχυρός ρυθμός ανάπτυξης της αγοράς ηλεκτρικών οχημάτων, με το ποσοστό των ταξινομήσεων να εκτινάσσεται στο 8% το 2022 σε σχέση με το 0,4% του 2019, καταγράφοντας τη μεγαλύτερη μεταβολή στην ταξινόμηση αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων στην Ε.Ε.
Σε συνεργασία με τους φορείς των Αστικών Συγκοινωνιών έχουμε κάνει σημαντικά βήματα:
-Αυξήσαμε τον στόλο των λεωφορείων κατά 50% στην Αθήνα και κατά 100% στη Θεσσαλονίκη, γεγονός που έχει συμβάλλει στη μείωση του περιβαλλοντικού αποτύπωματος, καθώς περισσότεροι πολίτες μπορούν να μετακινούνται με τις αστικές συγκοινωνίες.
-Προωθούμε την ηλεκτροκίνηση στα μέσα μαζικής μεταφοράς προχωρώντας στον εκσυγχρονισμό των στόλων, υλοποιώντας για την απόκτηση 1.300 λεωφορείων μηδενικών ρύπων και 700 με μειωμένο περιβαλλοντικό αποτύπωμα (τεχνολογία EURO 6).
-Η ΣΤΑ.ΣΥ καινοτομεί αξιοποιώντας σύστημα επανάκτησης ενέργειας που παράγεται από την πέδηση των συρμών, επαναφέροντας ωφέλιμη ισχύ στο σύστημα ηλεκτροκίνησης των συρμών.
-Πέραν της υλοποίησης προγράμματος επιδότησης αγοράς ηλεκτρικών ταξί, σε συνεργασία με τον ΟΑΣΑ και τον ΟΣΕΘ, σχεδιάζουμε ξεχωριστό πρόγραμμα για εγκατάσταση σημείων φόρτισης στις πιάτσες των ταξί.
Έχοντας την εμπιστοσύνη -και άρα τη χρηματοδότηση- της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, βάσει των αποτελεσμάτων που έχουμε πετύχει μέχρι στιγμής, ετοιμάζουμε τους οργανισμούς των αστικών συγκοινωνιών για τη «μεθεπόμενη» μέρα, επενδύοντας στην προώθηση πιλοτικών προγραμμάτων υδρογονοκίνησης.
Όμως ο τομέας των μεταφορών απαιτεί πολλή δουλειά ακόμη. Με στοχευμένο σχεδιασμό και μεθοδική καθημερινή δουλειά σκοπεύουμε στην επόμενη τετραετία να αλλάξουμε εντελώς το τοπίο των μεταφορών στην Ελλάδα, με πολιτικές που προωθούν τη βέλτιστη εξυπηρέτηση των μεταφορικών αναγκών και την προστασία του περιβάλλοντος.»