Αποφασισμένος να απαγορεύσει την κυκλοφορία των μεγάλων SUV εντός των γαλλικών πόλεων είναι γερουσιαστής του γαλλικού Κομμουνιστικού Κόμματος.
Σαν κεραυνός εν αιθρία έπεσε πριν από λίγους μήνες η απόφαση του Παρισιού να αυξήσει τα τέλη στάθμευσης στα SUV, στο πλαίσιο μιας προσπάθειας περιορισμού της κυκλοφορίας των εν λόγω οχημάτων εντός της πόλης.
Ο κλοιός, ωστόσο, γύρω από τα SUV δεν αποκλείεται να σφίξει περαιτέρω, καθώς έχει προταθεί η πλήρης απαγόρευση κυκλοφορίας τους εντός των αστικών κέντρων της Γαλλίας.
BUY NOW
Η συζήτηση γύρω από τη λήψη ριζοσπαστικών μέτρων κατά των SUV πυροδοτήθηκε πριν από λίγες ημέρες, στον απόηχο του θανάτου ενός 27χρονου ποδηλάτη, μετά την παράσυρσή του από SUV στο κέντρο του Παρισιού, τον περασμένο Οκτώβριο.
Εμπνευστής της ιδέας για απαγόρευση κυκλοφορίας στα SUV είναι ο γερουσιαστής του Κομμουνιστικού Κόμματος και δημοτικός Σύμβουλος του Παρισιού, Ian Brossat. Σύμφωνα με γαλλικά ΜΜΕ, προετοιμάζει ένα νομοσχέδιο με στόχο να επιτρέψει στους δήμους να ρυθμίσουν - ή ακόμα και να απαγορεύσουν - την κυκλοφορία των πιο βαριών SUV μέσα στις γαλλικές πόλεις.
Όπως αναφέρει η Le Figaro, στην επεξηγηματική του δήλωση ο Brossat επισημαίνει ότι «στις αστικές περιοχές, όπου η συνύπαρξη στους δρόμους είναι συχνά δύσκολη, η απαγόρευση των SUV σε συγκεκριμένα σημεία τους φαίνεται αναγκαία για την προστασία των υπόλοιπων χρηστών.»
Όσον αφορά στα SUV που θα επηρεαστούν, αυτά είναι όσα ενσωματώνουν θερμικούς κινητήρες και ζυγίζουν άνω 1.800 κιλά και όσα κινούνται με ηλεκτρικά μοτέρ και έχουν βάρος μεγαλύτερο των 2.000 κιλών.
Για να αιτιολογήσει την πρότασή του, επικαλέστηκε ορισμένες έρευνες, συμπεριλαμβανομένης μίας της ασφαλιστικής AXA που δείχνει ότι τα εν λόγω οχημάτα, ειδικά όσα ζυγίζουν πάνω από 2.000 κιλά, προκαλούν 10 έως 27% περισσότερα ατυχήματα συγκριτικά με τα υπόλοιπα οχήματα.
Επιπροσθέτως, μελέτη του βελγικού ιντσιτούτου οδικής ασφάλειας VIAS καταδεικνύει ότι όταν ένας πεζός παρασύρεται από αυτοκίνητο βάρους 1.800 κιλών, ο κίνδυνος να σκοτωθεί είναι κατά 50% μεγαλύτερος συγκριτικά με ένα αυτοκίνητο 1.200 κιλών.
Τέλος ο Brossat επικαλείται τον περιβαλλοντικό αντίκτυπο των SUV, με βάση στοιχεία του Διεθνούς Οργανισμού Ενέργειας (ΙΕΑ). Συγκεκριμένα, αναφέρεται ότι ένα ηλεκτρικό SUV έχει κατά 70% μεγαλύτερο ανθρακικό αποτύπωμα συγκριτικά με ένα συμβατικό ηλεκτρικό ΙΧ, ενώ τα SUV με θερμικούς κινητήρες (βενζίνης ή πετρελαίου) καταναλώνουν κατά μέσο όρο 20% περισσότερο καύσιμο συγκριτικά με ένα συμβατικό όχημα.
Διαβάστε επίσης
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ