Συμπληρώνονται ένα-ένα τα κομμάτια του παζλ για την κατασκευή της Υποθαλάσσιας Σήραγγας Λευκάδας που θα ενώσει το νησί του Ιουνίου με την Αιτωλοακαρνανία, δίνοντας περαιτέρω αναπτυξιακή ώθηση στην περιοχή.
Σε τροχιά υλοποίησης εισέρχεται το μεγάλο έργο της Υποθαλάσσιας Ζεύξης Λευκάδας, με το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών να πραγματοποιεί διαγωνισμό για την πρόσληψη Τεχνικού Συμβούλου, με φόντο την υποβοήθηση της Διεύθυνσης Συγκοινωνιακών Υποδομών.
Ο Τεχνικός Σύμβουλος θα αναλάβει την εκπόνηση προμελέτης οδοποιίας και υδραυλικών έργων. Ακολουθούν οι φορείς που κλήθηκαν από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών:
BUY NOW
-ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ, ΝΙΚΟΛΑΟΣ, ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΧΑΤΖΗΣ ΟΕ με διακ. τίτλο “D.K.N.D. ENGINEERSO.E.”,
-OBERMEYER ΕΛΛΑΣ ΕΠΕ – ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ ΜΗΧΑΝΙΚΟΙ,
-ΘΑΛΗΣ ΜΕΛΕΤΗΤΙΚΗ – Π. ΤΟΝΙΟΛΟΣ ΚΑΙ ΣΙΑ ΕΕ και το διακριτικό τίτλο ΘΑΛΗΣ ΜΕΛΕΤΗΤΙΚΗ Ε.Ε.,
Στην Υποθαλάσσια Ζεύξη Λευκάδας είχε αναφερθεί και ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, στις αρχές Ιουλίου, στο πλαίσιο εκδήλωσης της ΔΕΕΠ Λευκάδας της Νέας Δημοκρατίας, χαρακτηρίζοντάς «Έργο Εθνικού Επιπέδου, γεγονός που σηματοδοτεί ότι αυτό το έργο πλέον εντάσσεται στον κυβερνητικό προγραμματισμό και σχεδιασμό». - Διαβάστε περισσότερα εδώ.
Τι περιλαμβάνει το έργο
Η σύνδεση της Λευκάδας με το εθνικό δίκτυο της Αιτωλοακαρνανίας θα γίνει με έργα συνολικού μήκους 3,11 χλμ, εκ των οποίων 1,24 χλμ σε επίχωμα με χαλικοπασσάλους, 2,08 χλμ. εκτός τεχνικού ενώ για τη διέλευση κάτω από το δίαυλο Λευκάδας προβλέπεται τεχνικό υποθαλάσσιας σήραγγας συνολικού μήκους 1.030 μ, εκ των οποίων 450 μ. αφορούν στο τμήμα κλειστής διατομής, ενώ 310 μ. και 270 μ. αφορούν στις προσβάσεις εισόδου και εξόδου αντίστοιχα.
Η αποκατάσταση του τοπικού οδικού δικτύου αφορά σε μήκος 1,2 χλμ. H προτεινόμενη μέθοδος κατασκευής Διανομή μέσω της υποθαλάσσιας σήραγγας βασίζεται στην κατασκευή της σήραγγας εν ξηρώ, με εκσκαφή και επανεπίχωση. Παράλληλα με την κατασκευή της σήραγγας θα πραγματοποιηθεί η κατασκευή του χαμηλού επιχώματος επι χαλικοπασσάλων στην περιοχή της λιμνοθάλασσας.
Στο σκεπτικό της απόφασης αναγνωρίζεται η ανάγκη μόνιμης οδικής σύνδεσης της Λευκάδας με την ηπειρωτική χώρα, με τρόπο ώστε να μη δημιουργεί προβλήματα στη ναυσιπλοΐα, διότι έτσι θα βελτιωθεί το επίπεδο εξυπηρέτησης και των μονίμων κατοίκων και των επισκεπτών, θα αναβαθμιστεί ο τουρισμός και θα μειωθεί το κόστος των μεταφορών, με αποτέλεσμα την αύξηση της ανταγωνιστικότητας και τις τοπικής και της εθνικής οικονομίας.
Η υλοποίηση της υποθαλάσσιας σήραγγας θα αποσυμφορήσει την είσοδο του νησιού από τη μεγάλη κυκλοφοριακή κίνηση κατά τους καλοκαιρινούς μήνες.
Επιπροσθέτως, η σήραγγα θα αποτελεί το τελευταίο κομμάτι της διπλής σύνδεσης Λευκάδας με την Αμβρακία Οδό που θα τεθεί σε πλήρη λειτουργία έως το 2023.