Έρχονται αυξημένα διόδια για τα παλαιά ρυπογόνα φορτηγά

Πέρασε από διόδια 115 φορές χωρίς να πληρώσει 2022

Χαμηλότερα διόδια θα πληρώνουν οι ιδιοκτήτες βαρέων οχημάτων που πληρούν την οδηγία ρύπων Euro 6 σύμφωνα με όσα αναγράφει η νέα σύμβαση παραχώρησης του αυτοκινητόδρομου.

Μείωση των διοδίων για την πρώτη πενταετία, μεταβλητά διόδια μετά την 5ετία, εξοντωτικά πρόστιμα σε περίπτωση εγκλωβισμού οχημάτων προβλέπει μεταξύ άλλων η νέα σύμβαση που θα πρέπει να υπογράψει ο νέος παραχωρησιούχος της Αττικής Οδού.

Ωστόσο η μεγάλη είδηση στη νέα σύμβαση αφορά στα αυξημένα διόδια που θα πρέπει να καταβάλλουν οι ιδιοκτήτες φορτηγών παλαιότερης τεχνολογίας με υψηλές εκπομπές CO2 και πολύ χαμηλότερα για τα αντίστοιχα φορτηγά που πληρούν την τελευταία οδηγία ρύπων Euro 6.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αυτή την διαφοροποίηση την έχουμε δει ήδη σε πολλά άλλα κράτη-μέλη όπου όλα τα οχήματα (αυτοκίνητα και φορτηγά) φέρουν ένα ειδικό αυτοκόλλητο το οποίο επιβεβαιώνει σε ποια κατηγορία ρύπων ανήκει κάποιο όχημα και ο ιδιοκτήτης του χρεώνεται ανάλογα.

Αν λοιπόν ξεκινήσει αυξημένη χρέωση για τα παλαιά φορτηγά τότε είναι πολύ πιθανό κάτι αντίστοιχο να συμβεί και στα παλαιά αυτοκίνητα! Άλλωστε ας μην ξεχνάμε ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει ήδη ανακοινώσει ότι από το 2027 θα επιβληθεί ο Φόρος Άνθρακα. Ωστόσο στελέχη της αγοράς επισημαίνουν ότι η αύξηση των διοδίων για τα παλαιά φορτηγά και αυτοκίνητα θα προκαλέσει έντονες αντιδράσεις και θα κλονίσει πολιτικά την κυβέρνηση που θα επιτρέψει να συμβεί κάτι τέτοιο μετά από 5 χρόνια.

Επίσης το νέο σχέδιο της σύμβασης προβλέπει μειωμένα διόδια στα 2,5 ευρώ ανά αυτοκίνητο από 2,80 ευρώ που πληρώνουν σήμερα οι οδηγοί για την πρώτη 5ετία και μετά την παρέλευση αυτής, όπως προαναφέραμε, προβλέπεται υψηλότερη χρέωση τις ώρες αιχμής και χαμηλότερη χρέωση τις υπόλοιπες ώρες με στόχο την αντιμετώπιση της κυκλοφοριακής συμφόρησης της Αττικής Οδού και την ανακατανομή της κίνησης.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ειδικότερα ο παραχωρησιούχος θα μπορεί να υποβάλει αίτημα για μεταβλητά διόδια, αλλά με σχετική μελέτη θα πρέπει να αποδείξει ότι η μέση ταχύτητα είναι κάτω από 45 χλμ ανά ώρα σε τρία τουλάχιστον από τα τέσσερα παρακάτω τμήματα του δρόμου: Ανισόπεδος Κόμβος  Πλακεντίας -Ανισόπεδος Κόμβος Εθνικης Οδού Αθηνών- Λαμίας, Ανισόπεδος Κόμβος Παπάγου- Ανισόπεδος Κόμβος Αγίας Παρασκευής, Ανισοπεδος Κόμβος Φυλής - Ανισόπεδος Κόμβος Εθνικής Οδού Αθηνών- Λαμίας και Ανισόπεδος Κόμβος Λεονταρίου -Ανισόπεδος Κόμβος Πλακεντίας.

Τα μεταβλητά διόδια τις ώρες αιχμής δεν θα μπορούν να είναι ακριβότερα από 3,25 ευρώ και ο μέσος όρος των διαφοροποιημένων διοδίων να μην ξεπερνά τα 2,5 ευρώ.

Παράλληλα στη νέα σύμβαση προβλέπονται πρόστιμα «μαμούθ» έως και 20 εκατ. ευρώ ανά όχημα σε περίπτωση που κάποιο όχημα μείνει εγκλωβισμένο για πάνω από ένα 24ωρο στην Αττική Οδό.

Το ΤΑΙΠΕΔ πάντως ανακοίνωσε ότι η προθεσμία υποβολής δεσμευτικών προσφορών στη διαγωνιστική διαδικασία για τη νέα σύμβαση παραχώρησης υπηρεσιών σχετικά με τη χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση της Αττικής Οδού για 25 έτη παρατείνεται έως την 17η Ιουλίου 2023, ώρα 17:00.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ