Έρχονται διόδια-φωτιά στο κέντρο των πόλεων: Από 17 έως και 57 ευρώ η ημερήσια επιβάρυνση

Διόδια στις πόλεις

Οι ζώνες χαμηλών στο κέντρο των πόλεων δεν φέρνουν μόνον περιορισμούς ως προς την κυκλοφορία συμβατικών οχημάτων αλλά και δυσβάσταχτες επιβαρύνσεις για τους ιδιοκτήτες ρυπογόνων οχημάτων.

Ακριβά θα πληρώνουν από τις 30 Ιανουαρίου την είσοδό τους στο κέντρο του Newcastle εκείνοι οι οδηγοί που δεν έχουν φροντίσει να αποκτήσουν ένα χαμηλών ρύπων όχημα.

Εκείνοι, λοιπόν, που εξακολουθούν να κινούνται με αυτοκίνητα παλαιάς τεχνολογίας θα κληθούν από τις 30 Ιανουαρίου να καταβάλλουν «διόδια» για να αποκτούν ένα ημερήσιο «πάσο» εισόδου στις ζώνες μηδενικών ρύπων.

Το ημερήσιο πάσο αυτό θα κοστίζει 12,5 βρετανικής λίρες για τα ιδιωτικής χρήσης οχήματα και τα ταξί, ωστόσο, θα φτάνει έως και τις 50 βρετανικές λίρες για τα λεωφορεία και τα φορτηγά.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Διόδια στις πόλεις

Το κόστος εισόδου στις ζώνες χαμηλών ρύπων θα μειώνεται στις 50 λίρες ανά εβδομάδα για εκείνα τα οχήματα που έχουν ταξινομηθεί στην πόλη του Newcastle, ακόμα και σε αυτήν την περίπτωση ωστόσο, το ετήσιο κόστος θα υπερβαίνει τις 2.500 βρετανικές λίρες ή αν προτιμάτε τα 2.840 ευρώ.

Σε ό,τι αφορά στα ταξί, πάντως, η ελεύθερη είσοδος θα επιτρέπεται σε εκείνα που είναι πετρελαιοκίνητα και πληρούν τις προδιαγραφές Euro 6 ή είναι βενζινοκίνητα και ανήκουν στην κατηγορία Euro 4.

Αξίζει να σημειωθεί ότι το σύστημα ελέγχου και καταγραφής των οχημάτων που θα εισέρχονται στις περίφημες «Clean Air Zone» είναι ήδη εγκατεστημένο, συνεπώς δεν υφίσταται κάποιος τεχνικός λόγος παράτασης στην εφαρμογή του μέτρου.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Μάλιστα οι τοπικές αρχές έχουν ήδη στείλει επιστολές σε περισσότερους από 3.500 ιδιοκτήτες οχημάτων που δεν πληρούν τις ελάχιστες προδιαγραφές εκπομπής ρύπων, ενημερώνοντάς τους για τις επικείμενες χρεώσεις που θα προκύψουν από τις 30 Ιανουαρίου.

Σκοπός του συγκεκριμένου μέτρου είναι η μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης, η οποία κάθε χρόνο στοιχίζει τη ζωή 35.000 ανθρώπων μόνο στη Μεγάλη Βρετανία.

Διόδια στις πόλεις

Αυτός είναι και ο λόγος για τον οποίο και άλλα μεγάλα αστικά κέντρα του Ηνωμένου Βασιλείου προχωρούν στην εφαρμογή του αντίστοιχου μέτρου, δημιουργώντας αντικίνητρα για την κίνηση ρυπογόνων οχημάτων στους δρόμους. Πιο χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα του Λονδίνου, το οποίο πλέον επεκτείνει τις ζώνες χαμηλών ρύπων, με σκοπό να μειώσει την ατμοσφαιρική ρύπανση και στα προάστια της πόλης.

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ