Περισσότερες δοκιμές που θα περιλαμβάνουν μοτοσικλέτες ανακοίνωσε ο Euro NCAP, αλλά και αξιολογήσεις για τα συστήματα ασφάλειας των ίδιων των μοτοσικλετών και του προστατευτικού εξοπλισμού του αναβάτη.
Ο ανεξάρτητος ευρωπαϊκός οργανισμός EuroNCAP έχει συμβάλλει αποφασιστικά στην βελτίωση της προσφερόμενης παθητικής και ενεργητικής ασφάλειας που προσφέρουν τα αυτοκίνητα.
Ο Euro NCAP διευρύνει διαρκώς τις δοκιμές αξιολόγησης των αυτοκινήτων προσθέτοντας ανά τακτά χρονικά διαστήματα και νέες δοκιμασίες καθώς και τα ίδια τα αυτοκίνητα εξελίσσονται διαρκώς.
BUY NOW
Έτσι από τις αρχικές δοκιμές πρόσκρουσης, τα γνωστά σε όλους μας crash test, ο Euro NCAP έχει φτάσει σήμερα σε ένα αρκετά ολοκληρωμένο «πακέτο» δοκιμασιών στο οποίο περιλαμβάνεται και η αξιολόγηση των ηλεκτρονικών συστημάτων ασφάλειας και υποβοήθησης του οδηγού, η συντριπτική πλειοψηφία των οποίων απλά δεν υπήρχε όταν ο ευρωπαϊκός οργανισμός ξεκίνησε τις πρώτες δοκιμές του το 1997.
Γνωστοποιώντας τα πλάνα του για το μέλλον υπό την γενική ονομασία «Euro NCAP Vision 2030», o ευρωπαϊκός οργανισμός ανακοίνωσε ότι θα δώσει ακόμη μεγαλύτερη σημασία στην αξιολόγηση της απόδοσης των συστημάτων ADAS προς τους ευάλωτους χρήστες των δρόμων (πεζοί και δικυκλιστές).
Ο Euro NCAP πιστεύει ότι υπάρχει ακόμη τεράστιο περιθώριο βελτίωσης στα συστήματα ADAS (Adcvanced driver-assistance systems) αναφορικά με λειτουργία και την αποτελεσματικότητά τους προς τους ευάλωτους χρήστες (αποφυγή σύγκρουσης), τα οποία ούτως ή άλλως εξελίσσονται διαρκώς. Γι' αυτό στις δοκιμασίες αξιολόγησης του ο οργανισμός θέλει να προστεθούν και νέες με παράλληλη αναβάθμιση αυτών που υπάρχουν ήδη.
Οι παραπάνω δοκιμασίες θα ενσωματωθούν ώστε να ρίξουν περισσότερο φως στους τραυματισμούς των ευάλωτων χρηστών στο κεφάλι, ενώ σύμφωνα με τον Euro NCAP θα πρέπει να προστεθούν και περισσότερα σενάρια αξιολόγησης για τα συστήματα υποβοήθησης και αποφυγής ατυχήματος. Σενάρια που θα αφορούν την αποτελεσματικότητα των συστημάτων με δυσμενείς καιρικές συνθήκες με διαφορετικά επίπεδα έντασης περιβάλλοντος φωτός αλλά και με «στόχους» διαφορετικού σχήματος και χρώματος.
Παράλληλα και σε συνδυασμό με τα παραπάνω ο Euro NCAP ανακοίνωσε ότι για πρώτη φορά θα προσθέσει και σενάρια αξιολόγησης που θα αφορούν αποκλειστικά μηχανοκίνητα δίκυκλα και μοτοσικλέτες. Οι δοκιμές και αξιολογήσεις των συστημάτων ασφάλειας και υποβοήθησης των αυτοκινήτων για τους πεζούς και τους ποδηλάτες θα διευρυνθούν και θα περιλαμβάνουν και σενάρια με μοτοσικλέτες, ενώ αυτά τα σενάρια θα προστεθούν και στην αξιολόγηση των συστημάτων που φέρουν τα ελαφριά επαγγελματικά οχήματα. Από τα συστήματα που θα μπουν στο επίκεντρο είναι το ενεργό cruise control και η ικανότητά του να αναγνωρίζει μοτοσικλέτες.
Ο οργανισμός ανακοίνωσε επίσης την πρόθεσή του να εντάξει μελλοντικά στον κύκλο των αξιολογήσεων του και τα ηλεκτρονικά συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης που έχουν αρχίσει να κάνουν την εμφάνισή τους και στις μοτοσικλέτες, όπως είναι για παράδειγμα το σύστημα ανίχνευσης τυφλού σημείου Blind Spot Information System (BLIS), το ενεργό cruise control αλλά και η δυνατότητα συνδεσιμότητας και επικοινωνίας με υποδομές και άλλα οχήματα.
Αναφορικά με τα μηχανοκίνητα δίκυκλα ο οργανισμός επιθυμεί να ενσωματώσει στις αξιολογήσεις του και τον προστατευτικό εξοπλισμό των αναβατών. Αυτό αφορά το υποχρεωτικό από το νόμο κράνος αλλά και τα υπόλοιπα στοιχεία προστασίας των αναβατών όπως είναι το μπουφάν, το παντελόνι και τα γάντια.
Για τις αξιολογήσεις του προστατευτικού εξοπλισμού ο Euro NCAP υπογραμμίζει την έλλειψη γνώσης και εμπειρίας που έχει ο ίδιος και που υπάρχει γενικότερα στο συγκεκριμένο πεδίο, κάτι που σημαίνει ότι θα πρέπει να αναπτύξει από το μηδέν νέες δοκιμασίες αξιολόγησης.
Εκτός από την αξιολόγηση των κρανών που γίνεται μέσω του προγράμματος SHARP, δεν υπάρχει κάποιο αντίστοιχο πρόγραμμα μέχρι σήμερα που να αξιολογεί τα υπόλοιπα στοιχεία του προστατευτικού εξοπλισμού του αναβάτη, τη στιγμή που μόνο η χρήση κράνους είναι υποχρεωτική από το νόμο.