Μεγάλοι εισαγωγικοί όμιλοι καινούριων αυτοκινήτων σχεδιάζουν την επέκτασή τους και στην αγορά οχημάτων από δεύτερο χέρι.
Μέχρι πρότινος οι μεγάλες εισαγωγικές εταιρείες αυτοκινήτων ασχολούνταν μόνο με τα καινούρια αυτοκίνητα. Ωστόσο οι μεγάλες καθυστερήσεις που καταγράφηκαν στις παραδόσεις καινούριων αυτοκινήτων φαίνεται ότι αποτέλεσε το έναυσμα και για εισαγωγές μεταχειρισμένων αυτοκινήτων!
Ήδη μεγάλος εισαγωγικός όμιλος που δραστηριοποιείται χρόνια στην Ελλάδα εδώ και τουλάχιστον 2 χρόνια εισάγει μεταχειρισμένα αυτοκίνητα στη χώρα μας τα οποία όμως τα διαθέτει μόνο στο εξουσιοδοτημένο δίκτυο αντιπροσώπων της καλύπτονταν με αυτό τον τρόπο το κενό που είχε δημιουργηθεί από τις καθυστερήσεις στις παραδόσεις καινούριων αυτοκινήτων.
BUY NOW
Σύμφωνα με πληροφορίες του Carandmotor.gr η διατήρηση των πωλήσεων μόνο στο δίκτυο εξουσιοδοτημένων αντιπροσώπων δεν δημιουργεί προβλήματα καθώς ο στόλος των εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων διακινείται μέσω των αντιπροσώπων με αποτέλεσμα να διατηρούνται σε καλά επίπεδα οι τιμές και βέβαια να μην αισθάνονται οι εξουσιοδοτημένοι έμποροι ότι «απειλούνται» από άλλους ανεξάρτητους εμπόρους που δεν ανήκουν στο δίκτυο.
Επίσης ακόμη δύο εισαγωγικοί όμιλοι έχουν το δικό τους στόλο μεταχειρισμένων αυτοκινήτων τα οποία και πωλούν δίδοντας μέχρι και πολυετείς εγγυήσεις!
Το παράδειγμα των παραπάνω εισαγωγικών εταιρειών φαίνεται ότι πρόκειται να ακολουθήσουν και άλλοι εισαγωγικοί όμιλοι στην Ελλάδα και ιδίως τώρα που έχουν έρθει και πολλά νέα επιχειρηματικά σχήματα που διαθέτουν και μεγάλους στόλους μεταχειρισμένων αυτοκινήτων σε όλη την ΕΕ.
Ήδη δύο εισαγωγικοί όμιλοι που δραστηριοποιούνται αυτή την στιγμή μόνο με καινούρια αυτοκίνητα σχεδιάζουν το επόμενο βήμα τους σχετικά με την εισαγωγή μεταχειρισμένων αυτοκινήτων στην Ελλάδα αναλύοντας τα μεταφορικά κόστη, την προετοιμασία και τις βλάβες αλλά και τα πιθανά κέρδη από τη νέα τους δραστηριότητα.
Ο λόγος που κάποιοι εισαγωγικοί όμιλοι έχουν στραφεί στην αγορά των μεταχειρισμένων δεν είναι μόνο η αύξηση των τιμών στα καινούρια αυτοκίνητα που έχει οδηγήσει σε πτώση των πωλήσεων αλλά η προοπτική ανάπτυξης της αγοράς των μεταχειρισμένων που καταγράφει συνεχή άνοδο.
Άλλωστε η Ελλάδα είναι γνωστό ότι έχει τον γηραιότερο στόλο αυτοκινήτων στην ΕΕ και πολλά από τα παλαιά αυτοκίνητα ακινητοποιούνται και το κόστος επισκευής τους είναι ασύμφορο. Αυτοί οι εκατομμύρια ιδιοκτήτες παλαιών αυτοκινήτων είναι υποψήφιοι πελάτες κυρίως μεταχειρισμένων οχημάτων καθώς δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα να αποκτήσουν κάποιο καινούριο μοντέλο και στρέφονται σε μεταχειρισμένα φθηνότερα αυτοκίνητα.
Η έλευση χιλιάδων εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων στην Ελλάδα αναμένεται να αλλάξει ριζικά το τοπίο και πάλι των πωλήσεων αλλά και της αγοράς καθώς οι μεγάλοι εισαγωγικοί όμιλοι θα έχουν την δυνατότητα παροχής εγγυήσεων και άλλων παροχών (δωρεάν service, εκπτώσεων, κ.ά.) με αποτέλεσμα οι μικροί έμποροι της αγοράς να οδηγηθούν είτε σε λουκέτο είτε σε συνεργασίες μεταξύ τους προκειμένου να σωθούν.
Να υπενθυμίσουμε πως το 2023 οι πωλήσεις των εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων ξεπέρασαν τις 73.000 μονάδες ενώ φέτος στο 9μηνο οι πωλήσεις τους έχουν ξεπεράσει ήδη τις 61.000 οχήματα. Επίσης το 2023 μεταβιβάστηκαν πάνω από 440.000 μεταχειρισμένα αυτοκίνητα στα οποία αν προσθέσει κανείς και τα 73.000 εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα τότε η αγορά των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων στην Ελλάδα ξεπερνά τις 500.000 μονάδες!
Στα παραπάνω θα πρέπει να συνυπολογίσει κανείς ότι τα περισσότερα καινούρια αυτοκίνητα δεν διαθέτουν πλέον πετρελαιοκίνητες εκδόσεις οπότε αυτομάτως την συγκεκριμένη αγορά λυμαίνονται τα μεταχειρισμένα.
Συνεπώς η αγορά των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων θα αλλάξει ριζικά το επόμενο διάστημα και βέβαια θα βλέπουμε ολοένα και πιο συχνά τεράστιες εκτάσεις με μεταχειρισμένα αυτοκίνητα στις οποίες οι υποψήφιοι αγοραστές θα μπορούν να βρουν μεγάλη ποικιλία μοντέλων από όλες τις αυτοκινητοβιομηχανίες. Παράλληλα οι τεράστιες μονάδες μεταχειρισμένων ΙΧ θα παρέχουν και υπηρεσίες service, φανοποιείας, ανταλλακτικών μέχρι και βουλκανιζατέρ ώστε να εξυπηρετούν τους πελάτες τους και βέβαια να ελέγχουν απόλυτα τις όποιες βλάβες προκύπτουν κατά την διάρκεια των εγγυήσεων που παρέχουν διατηρώντας παράλληλα το κόστος επισκευών σε χαμηλά επίπεδα.
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ