Έρχονται νέα 1.300 λεωφορεία για Αθήνα και Θεσσαλονίκη -Ο πιο σύγχρονος στόλος στην Ευρώπη
Σημαντική ενίσχυση θα λάβει ο στόλος λεωφορείων τόσο της Αθήνας όσο και της Θεσσαλονίκης, όπως ανακοίνωσε ο Κώστας Καραμανλής. Ποια είναι τα πρώτα 650 που βρίσκονται προ των πυλών.
«Θα παραλαμβάνουμε σταδιακά 1.300 λεωφορεία, φιλικά προς το περιβάλλον, για Αθήνα και Θεσσαλονίκη», δήλωσε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, κατά την ομιλία του στο συνέδριο Green Deal Greece 2022, που διοργάνωσαν το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας και το economix.gr. Τα 1.000 από τα 1.300 λεωφορεία προορίζονται για την πρωτεύουσα.
Όπως επισήμανε, «η πλειονότητα των νέων λεωφορείων θα είναι χαμηλών ρύπων, ηλεκτροκίνητα και CNG». Υπενθυμίζεται ότι έχει ήδη βγει στον αέρα ο πρώτος διαγωνισμός για τα 770 (απομειωμένων κατά 120, μιας και για τα υβριδικά ουδείς κατέθεσε προσφορά) εκ των 1.300 λεωφορείων, με τις πρώτες παραλαβές να αναμένονται στις αρχές του 2023.
BUY NOW
Ο διαγωνισμός αφορά την προμήθεια 770 λεωφορείων, εκ των οποίων τα 350 θα είναι ηλεκτρικά και τα 420 φυσικού αερίου . Ειδικότερα:
- 100 απλά ηλεκτρικά αστικά λεωφορεία 12 μέτρων με ελάχιστη αυτονομία 135 χλμ.
- 250 ηλεκτρικά αστικά λεωφορεία 12 μέτρων με ελάχιστη αυτονομία 180 χλμ.
- 200 απλά 12μετρα λεωφορεία νέας γενιάς (EURO VI) με φυσικό αέριο
Από το σύνολο των οχημάτων περί τα 2/3 θα ενισχύσουν τον στόλο της Αθήνας και τα 1/3 αυτόν της Θεσσαλονίκης, ενώ θα εγκατασταθούν και φορτιστές για τον «ανεφοδιασμό» των ηλεκτρικών λεωφορείων τόσο εντός των αμαξοστασίων όσο και σε άλλα σημεία όπως τερματικοί σταθμοί λεωφορειακών γραμμών. Σημειώνεται, δε, ότι θα υπάρχουν και κινητές μονάδες φόρτισης για τη φορητή εξυπηρέτηση ηλεκτρικών λεωφορείων σε περίπτωση ανάγκης φόρτισης επιτόπου.
Οι νέες αφίξεις στους δρόμους της πρωτεύουσας θα δώσουν πνοή ανανέωσης στον υπέργηρο στόλο της Ο.ΣΥ., το 45% του οποίου αποτελείται από λεωφορεία άνω των 20 ετών – Διαβάστε περισσότερα εδώ.
Στόχος της Ο.ΣΥ. είναι η βελτίωση του περιβαλλοντικού της αποτυπώματος και στο πλαίσιο αυτό προχωρά στη σταδιακή απόσυρση όλων των παλαιότερης τεχνολογίας Euro Ι οχημάτων της, με χρονικό ορίζοντα το τέλος του τρέχοντος έτους.
Σημειώνεται, τέλος, ότι στόχος είναι να ανανεωθεί ο στόλος των λεωφορείων της Αθήνας, σε ποσοστό άνω του 80%, με την πρωτεύουσα να αποκτά έτσι ίσως τον πιο σύγχρονο στόλο στην Ευρώπη.