Έρχονται νέα φίλτρα στα αυτοκίνητα -Πού θα τοποθετούνται, πώς θα λειτουργούν

Tyre Filter

Είναι γνωστό πως η EE γίνεται ολοένα και πιο αυστηρή στο θέμα της μείωσης των εκπομπών ρύπων. Εκτός του ελέγχου των κινητήρων εσωτερικής καύσης ετοιμάζεται και πρόβλεψη για τα ρυπογόνα σωματίδια των ελαστικών.

Οι μελλοντικές προδιαγραφές Euro 7 είναι ακόμα πιο απαιτητικές. Μέχρι στιγμής γνωρίζαμε πως οι εταιρείες εξελίσσουν τους κινητήρες εσωτερικής, ώστε να ρυπαίνουν λιγότερο την ατμόσφαιρα που όλοι αναπνέουμε. Το CO2 και το NOx είναι ιδιαίτερα βλαβερά για τοξικά για τον άνθρωπο και τη φύση.

Οι ρυθμίσεις που θα τεθούν σε ισχύ από το 2026 έχουν συμπεριλάβει τη μόλυνση που προκαλείται και από τα φρένα. Με τη χρήση τους και την τριβή των τακακιών με τους δίσκους εκλύονται μικροσωματίδια που καταλήγουν στον αέρα. Η Volkswagen, για παράδειγμα, είναι μία από τις φίρμες που θα εξοπλίσει τα μελλοντικά της μοντέλα με ειδικό φίλτρο συγκράτησης αυτών των σωματιδίων.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Tyre Filter b

Αλλά δεν είναι μόνο αυτό. Ήδη εξετάζεται κάτι ανάλογο και για τα σωματίδια που δημιουργούνται από τα ελαστικά. Η φθορά τους στο οδόστρωμα είναι δεδομένη. Κατά την επιτάχυνση, το φρενάρισμα ή τις στροφές, η ρύπανση μάλιστα είναι ακόμα μεγαλύτερη. Εν τω μεταξύ το αυξημένο βάρος των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, λόγω των μπαταριών τους, επιβαρύνει κι άλλο την κατάσταση.

Αυτό που μελετάται προς το παρόν είναι κάποιος συλλέκτης σωματιδίων (πίσω από κάθε τροχό), ο οποίος θα αποθηκεύει σε ειδικό δοχείο τα σωματίδια καουτσούκ. Οι ερευνητές ισχυρίζονται πως θα υπάρχει δυνατότητα συλλογής έως και του 60%. Μελετάται μάλιστα, η επαναχρησιμοποίησή τους σε κάποιες περιπτώσεις.

Όμως σε μεγάλο βαθμό εξαρτάται και από τους ιδιοκτήτες των οχημάτων. Πόσο συχνά θα το αδειάζουν, ενώ δεν έχει διευκρινιστεί αν είναι κάτι που θα μπορούν να κάνουν μόνοι τους ή αν θα πρέπει να επισκέπτονται συγκεκριμένα σημεία.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Διαβάστε επίσης

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ