Έρχονται νέοι φόροι στο αυτοκίνητο

Νέο φόροι στο αυτοκίνητο Ευρωπαϊκή Ένωση περιβαλλοντικοί ρύποι

Νέοι περιβαλλοντικοί φόροι θα εφαρμόσει η ΕΕ σε πρώτες ύλες που εισάγονται στο έδαφός της με κάποιες από αυτές να είναι απαραίτητες για την κατασκευή αυτοκινήτων.

Ειδικότερα η Ευρωπαϊκή Ένωση προχώρησε στην έγκριση μέτρων που αφορούν στην φορολογία συγκεκριμένων εισαγόμενων πρώτων υλών, με στόχο να φορολογηθούν περισσότερο εκείνες που ρυπαίνουν περισσότερο το περιβάλλον κατά την παραγωγή τους.

Τα νέα φορολογικά μέτρα που ενέκρινε η Ευρωπαϊκή Ένωση αναμένεται να τεθούν σε εφαρμογή τον Οκτώβριο του 2023 και θα επηρεάσουν τις τιμές των πρώτων υλών που χρησιμοποιούνται και στον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας, όπως είναι για παράδειγμα το ατσάλι, το αλουμίνιο.

Μεταξύ αυτών βρίσκεται και το υδρογόνο αλλά και η ηλεκτρική ενέργεια που εισάγεται επί ευρωπαϊκού εδάφους, εφόσον αυτά τα δύο δημιουργούν ρύπους κατά την παραγωγή τους.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Απώτερος στόχος των φορολογικών μέτρων που θέλει να επιβάλλει η ΕΕ είναι η προστασία διαφόρων κλάδων της εγχώριας βιομηχανίας της και η μείωση στη διαφορά των τιμών μεταξύ των πρώτων υλών που παράγονται στο έδαφός της και σε εκείνων που εισάγονται από άλλες χώρες.

Οι ευρωπαϊκές εταιρείες έχουν την υποχρέωση να πληρώνουν για κάθε τόνο CO2 που παράγουν και αυτό το μέτρο θα λειτουργήσει σε έναν βαθμό ως αντιστάθμισμα προς τις εταιρείες που δραστηριοποιούνται σε έδαφος εκτός της ΕΕ, σε χώρες που δεν έχουν πάρει ανάλογα μέτρα για την κλιματική αλλαγή.

Τα νέα φορολογικά μέτρα είναι μέρος του Μηχανισμού Συνοριακής Προσαρμογής Άνθρακα (Carbon Border Adjustment Mechanism -CBAM) που που αποτελεί μία από τις κύριες συνιστώσες της ενωσιακής δέσμης «Fit for 55» με το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο και το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο να φτάνουν πρόσφατα σε γενική συμφωνία.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η εφαρμογή της φορολογίας θα είναι σταδιακή, ενώ αρχικός στόχος του μηχανισμού είναι η συλλογή δεδομένων.

Δείτε επίσης

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ