Η νέα πατέντα της Hyundai - Έρχονται οι τροχοί που μεταβάλουν την πίεση των ελαστικών
Στην αυτοκίνηση γνωρίζουμε ότι υπάρχουν πολλά προηγμένα συστήματα με μεταβλητή λειτουργία και σύντομα θα δούμε να προστίθεται στη λίστα και το σύστημα μεταβλητής πίεσης των ελαστικών.
Η Hyundai έχει αναπτύξει ένα νέο σύστημα για διαρκή μεταβολή της πίεσης των ελαστικών, αλλά αντί για χρήση ενός κομπρεσέρ αέρα για την αλλαγή της πίεσης, θέλει να τοποθετήσει νέες ζάντες που διαφοροποιούν το εσωτερικό τους σχήμα.
Σύμφωνα με Μέσα στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού, οι Hyundai και Kia έχουν καταθέσει στο Γραφείο Διπλωμάτων Ευρεσιτεχνίας και Εμπορικών Σημάτων ένα σχέδιο που περιγράφει λεπτομερώς το νέο τύπο ζάντας, η οποία μπορεί να αλλάξει σχήμα εσωτερικά και κατ’ επέκταση να ρυθμίσει την πίεση του αέρα που υπάρχει στο ελαστικό.
BUY NOW
Για να αντιληφθείτε το πώς λειτουργεί, σκεφτείτε τι συμβαίνει όταν πιέζετε ένα κλειστό μπουκάλι νερό. Με την πίεση που ασκείται στο μπουκάλι από το χέρι σας, η πίεση του αέρα αυξάνεται. Εάν το απελευθερώσετε, θα μειωθεί η πίεση στο μπουκάλι.
Η συγκεκριμένη εφεύρεση λειτουργεί χάρη σε ένα διμεταλλικό έλασμα στο εσωτερικό της ζάντες. Τα διμεταλλικά ελάσματα αποτελούνται από δύο μεταλλικούς αγωγούς κατασκευασμένους από διαφορετικό υλικό, με διαφορετικό συντελεστή διαστολής. Όταν το έλασμα θερμανθεί πέραν ενός ορίου, τα δύο τμήματα του αγωγού διαστέλλονται ανισομερώς και το έτσι το έλασμα κάμπτεται προς την πλευρά του λιγότερου διαστελλόμενου υλικού.
Η Hyundai θέλει να χρησιμοποιήσει ένα τέτοιο διμεταλλικό έλασμα στο εσωτερικό της ζάντας, μαζί με ένα ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου που θα ελέγχει την «παραμόρφωση» του ελάσματος και θα το ρυθμίζει ανάλογα με τις συνθήκες.
Ως γνωστόν, η πίεση του αέρα στα ελαστικά επηρεάζεται από την θερμοκρασία της γόμας κατά την κίνηση, με αποτέλεσμα να αυξάνεται η πίεσή τους, ενώ σε αντίθετη περίπτωση μειώνεται η πίεση.
Οι πιέσεις των ελαστικών πρέπει να ρυθμίζονται ανάλογα με τις συνθήκες κίνησης. Εάν για παράδειγμα το αυτοκίνητο είναι πλήρως φορτωμένο, τότε θα πρέπει να αυξήσουμε την πίεση τους για να ανταποκριθούν στο αυξημένο βάρος και να προσφέρουν ασφάλεια.
Με το νέο σύστημα που μεταβάλλεται η πίεση των ελαστικών, θα αποτρέπεται η παραμόρφωση του σχήματός τους και θα προσφέρουν το καλύτερο δυνατό κράτημα. Επιπλέον, ο τρόπος λειτουργίας του συστήματος εξαρτάται από τα δεδομένα που λαμβάνει από τον πλοηγό του αυτοκινήτου, τους αισθητήρες βάρους, πίεσης των ελαστικών, του G-Meter, τις κάμερες που ελέγχουν το περιβάλλον και έναν εσωτερικό αισθητήρα υπερήχων που αντιλαμβάνεται πόσοι επιβάτες βρίσκονται στο αυτοκίνητο.
Με αυτό τον τρόπο, το σύστημα μπορεί να αποφασίσει ποιοι τροχοί χρειάζονται προσαρμογή στην πίεση του αέρα που έχει ο θάλαμος, και φυσικά στο κατά πόσο μπορούν να ανταπεξέλθουν τα ελαστικά στις παρούσες συνθήκες. Ωστόσο, η λειτουργία του θα καθορίζεται από τον οδηγός και τα προγράμματα οδήγησης του αυτοκινήτου, με την λειτουργία ECO για παράδειγμα να αυξάνει την πίεση των ελαστικών για μείωσης της αντίστασης κύλισης και κατά συνέπεια αύξηση της οικονομίας καυσίμου.