Έρχονται τα νέα υποχρεωτικά συστήματα ασφάλειας στο αυτοκίνητο -Ποια θα είναι

Τα νέα υποχρεωτικά συστήματα ασφάλειας στο αυτοκίνητο -πότε έρχονται

Αν και πολλά από αυτά τα συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης του οδηγού βρίσκονται ήδη στην παραγωγή, η τοποθέτησή τους σε όλα τα καινούργια αυτοκίνητα θα γίνει υποχρεωτική το 2024.

Από την 7η Ιουλίου του 2024 όλα τα καινούργια αυτοκίνητα που θα πωλούνται σε χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης θα πρέπει να φέρουν στον βασικό τους εξοπλισμό προηγμένα συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης του οδηγού τους.

Στόχος της ΕΕ με αυτή την κίνηση είναι να μειωθούν ακόμη περισσότερο τα θανατηφόρα τροχαία στους ευρωπαϊκούς δρόμους αφού οι οδηγοί έχουν δείξει όλα αυτά τα χρόνια ότι χωρίς την παρουσία αυτών των συστημάτων δεν είναι σε θέση να μειώσουν τα ατυχήματα μόνο με την θέλησή και την οδική τους παιδεία.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ας δούμε τα οχτώ στο σύνολο συστήματα που θα τοποθετούνται στον στάνταρ εξοπλισμό των καινούργων αυτοκινήτων από το καλοκαίρι της ερχόμενης χρονιάς με τα περισσότερα από αυτά να έχουν ενσωματωθεί ήδη στο στάνταρ εξοπλισμό αρκετών μοντέλων σήμερα.

Intelligent Speed ​​Assistant (ISA)

Το Intelligent Speed ​​Assistant (ISA) ή «Έξυπνος Βοηθός Ταχύτητας» είναι το σύστημα, το οποίο χρησιμοποιεί κάμερα για να αναγνωρίζει τις πινακίδες με τα όρια ταχύτητας σε έναν δρόμο -το κάνει και μέσω GPS- περιορίζοντας έπειτα αυτόματα την μέγιστη ταχύτητα κίνησης ενός οχήματος σύμφωνα με αυτά. Παράλληλα, το σύστημα έχει τη δυνατότητα να προειδοποιεί τον οδηγό στην περίπτωση που παρακάμπτει και υπερβαίνει το εκάστοτε όριο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σύστημα Cross Traffic Alert

Επόμενο σύστημα που θα γίνει υποχρεωτικό είναι η κάμερα οπισθοπορείας σε συνδυασμό με τη δυνατότητα αναγνώρισης διερχόμενων οχημάτων ή άλλων χρηστών του δρόμου και προειδοποίησης του οδηγού.

Αυτόνομο σύστημα πέδησης έκτακτης ανάγκης

Το πιο σημαντικό ίσως σύστημα που θα γίνει υποχρεωτικό για όλα τα καινούργια αυτοκίνητα είναι το αυτοματοποιημένο σύστημα πέδησης έκτακτης ανάγκης. Το συγκεκριμένο σύστημα βρίσκεται στο εμπρός μέρος και λειτουργεί όσο το αυτοκίνητο βρίσκεται σε κίνηση.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το σύστημα μπορεί επίσης να αναγνωρίζει οχήματα και ευάλωτους χρήστες των δρόμων -όπως είναι οι πεζοί και οι ποδηλάτες- και έχει τη δυνατότητα να επέμβει στο σύστημα πέδησης αν «καταλάβει» ότι ο οδηγός του αυτοκινήτου δεν τα έχει αντιληφθεί.

Προεγκατάσταση για αλκοολόμετρο

Όλα τα καινούργια αυτοκίνητα θα πρέπει να φέρουν επίσης και την απαιτούμενη προεγκατάσταση που θα επιτρέπει τη σύνδεση του οχήματος με αλκοολόμετρο και τη λειτουργία του μόνο εφόσον ο οδηγός πραγματοποιήσει αλκοτέστ και δεν ανιχνευτούν στον οργανισμό του επίπεδα οινοπνεύματος πάνω από ένα όριο. Η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ αποτελεί μια από τις συχνότερες αιτίες τροχαίου ατυχήματος και στους ευρωπαϊκούς δρόμους.

Σύστημα ανίσχευσης κόπωσης οδηγού

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Καθοριστικό ρόλο στη δημιουργία συνθηκών για ένα τροχαίο ατύχημα παίζει αναμφίβολα και η κούραση που μπορεί να έχει ένας οδηγός. Το σύστημα ανίχνευσης κόπωσης δημιουργήθηκε για να προειδοποιεί αυτόν που βρίσκεται στο τιμόνι ενός οχήματος ότι πρέπει τουλάχιστο να κάνει ένα διάλλειμα. Το σύστημα λειτουργεί «διαβάζοντας» τις γωνίες και την ταχύτητα που ένας οδηγός περιστρέφει το τιμόνι και όταν εντοπίσει «περίεργη» συμπεριφορά ειδοποιεί τον οδηγό με ηχητικό ή δονήσεις στο τιμόνι αλλά και με ένδειξη στον πίνακα πληροφοριών.

Σύστημα Lane Keeping Assist (LKA)

Η ακούσια αλλαγή λωρίδας παίζει τον δικό της μεγάλο ρόλο στη δημιουργία συνθηκών για ένα τροχαίο ατύχημα αφού ένα όχημα που αλλάζει ξαφνινά λωρίδα μπορεί να ξαφνιάσει κάποιον άλλο οδηγό και να τον οδηγήσει σε λανθασμένη αντίδραση ή ακόμη και να προκαλέσει σύγκρουση μεταξύ δύο οχημάτων.

Το LKA λειτουργεί μέσω καμερών που διαβάζουν τις λωρίδες του δρόμου και εφόσον ανιχνεύσει ότι το όχημα σε αυτές και όχι στο κέντρο, χωρίς ο οδηγός να έχει ενεργοποιήσει φλας, προχωρά σε μικροδιόρθωση της πορείας μέσω επέμβασης στο σύστημα διεύθυνσης.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σύστημα Event Data Recorder (EDR)

Το σύστημα καταγραφής δεδομένων EDR είναι επί της ουσίας το «μαύρο κουτί» των αυτοκινήτων. Δεν χαρακτηρίζεται ως σύστημα υποβοήθησης του οδηγού. Συλλέγει ωστόσο δεδομένα μερικά χιλιοστά του δευτερολέπτου πριν και μετά από ένα τροχαίο ατύχημα (π.χ. ταχύτητα κίνησης, στροφές κινητήρα, πίεση στα πεντάλ) και δίνει έτσι τη δυνατότητα στις αρμόδιες αρχές να αποκτήσουν μία καλύτερη εικόνα για το τι έκανε ο οδηγός την ώρα του ατυχήματος.

Προειδοποιητική λειτουργία πίσω φωτιστικών σωμάτων

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Μια λειτουργία που μπορεί να αποδειχθεί σωτήρια θα ενσωματώσουν υποχρεωτικά τα αυτοκίνητα στα πίσω φωτιστικά σώματά τους. Συγκεκριμένα σε περίπτωση που ο οδηγός ενός οχήματος φρενάρει απότομα και δυνατά, τα πίσω φωτιστικά σώματα θα αρχίσουν να αναβοσβήνουν με υψηλή συχνότητα ώστε το όχημα να προειδοποιήσει έγκαιρα εκείνους που ακολουθούν για την ασυνήθιστη ενέργεια του οδηγού του.

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ