Η μεγάλη ευκαιρία της Ελλάδας: Εταιρεία κολοσσός ψάχνει χώρα για να κατασκευάσει εργοστάσιο αυτοκινήτων στην Ευρώπη
Η επένδυση του Κινέζου «γίγαντα» στην Ελλάδα θα μπορούσε να αποτελέσει μιας πρώτης τάξεως ευκαιρία ώστε να βρεθεί η χώρα μας στην πρώτη γραμμή των εξελίξεων της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας.
Αποφασισμένη να εδραιωθεί στην ευρωπαϊκή αγορά είναι η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία BYD, η οποία δεν στοχεύει απλά στην εξαγωγή των plug-in υβριδικών και αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων της επί ευρωπαϊκού εδάφους, αλλά και στην παραγωγή μεγάλου όγκου οχημάτων της στην ήπειρό μας.
Για να εκκινήσει, όμως, η παραγωγική διαδικασία στην Ευρώπη, ο Κινέζος γίγαντας με έδρα την πόλη Σεντζέν, θα χρειαστεί μία παραγωγική μονάδα. Το προηγούμενο διάστημα δημοσίευμα της Wall Street Journal έκανε λόγο για διερευνητικές επαφές μεταξύ της BYD και της Ford, με επίκεντρο ένα εργοστάσιο της τελευταίας στην πόλη Saarlouis της Γερμανίας.
BUY NOW
Όπως, ωστόσο, ξεκαθάρισε η αντιπρόεδρος της BYD, Stella Li, η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία δεν επικεντρώνεται στις εγκαταστάσεις άλλων εταιρειών, μιας και στόχος της είναι η δημιουργία ενός καινούργιου, δικού της εργοστασίου.
Διευκρίνισε δε ότι προς το παρόν η BYD δεν έχει καταλήξει στη χώρα που θα μπορούσε να «φιλοξενήσει» την παραγωγική της μονάδα και στο πλαίσιο αυτό πραγματοποιούνται μελέτες σκοπιμότητας οι οποίες θα βοηθήσουν την εταιρεία να εντοπίσει τυχόν επενδυτικές ευκαιρίες.
Όπως ανέφερε η Stella Li, αδιαπραγμάτευτος στόχος της εταιρείας είναι να έχει σταθερά δίκτυα πωλήσεων και αντιπροσώπων στην Ευρώπη, παράληλλα με κέντρα εξυπηρέτησης πελατών που θα της επιτρέψουν να οικοδομήσει δεσμούς εμπιστοσύνης με τους φίλους της μάρκας.
Η μεγάλη ευκαιρία της Ελλάδας
Υπενθυμίζεται ότι μετά τη μεγάλη εμπορική επιτυχία που γνωρίζει στην αγορά της Κίνας, η BYD έχει ανακοινώσει τα σχέδιά της για εδραίωση της παρουσίας της και στην Ευρώπη, διαθέτοντας τα μοντέλα της σε χώρες όπως η Γερμανία, η Νορβηγία, η Ολλανδία, η Γαλλία και η Μεγάλη Βρετανία.
Στην «ατζέντα» της BYD βρίσκεται και η χώρα μας, όπου ήδη έχουν αρχίσει να διατίθενται τα επαγγελματικά οχήματα και φορτηγά της εταιρείας, σε συνεργασία με την Πέτρος Πετρόπουλος Α.Ε.Β.Ε. Μέσα στο 2023, μάλιστα, στην Ελλάδα θα φτάσουν και τα επιβατικά μοντέλα της μάρκας τα οποία καταγράφουν πολύ καλές εμπορικές επιδόσεις στην Κίνα.
Με δεδομένη, ωστόσο, την επιθυμία της BYD για κατασκευή εργοστασίου στην Ευρώπη, η Ελλάδα έχει μια πρώτης τάξεως ευκαιρία να μην περιοριστεί απλά σε τόπο πώλησης των μοντέλων της εταιρείας, αλλά να επωμιστεί τον ρόλο της χώρας που θα αποτελέσει τον ευρωπαϊκό «πυρήνα» της BYD, μέσω της κατασκευής του εργοστασίου της σε ελληνικό έδαφος.
Παρέχοντας στον παγκόσμιο τεχνολογικό κολοσσό τα απαραίτητα κίνητρα, η υλοποίηση μιας τέτοιου μεγέθους επένδυσης θα τοποθετούσε τη χώρα μας στον παγκόσμιο αυτοκινητικό χάρτη από τον οποίο απουσιάζει, την ίδια ώρα που θα παρείχε πολλαπλασιαστικά οφέλη στην ελληνική οικονομία, μιας και θα δημιουργούνταν χιλιάδες νέες θέσεις εργασίας, θα αυξάνονταν τα φορολογικά έσοδα του κράτους, θα εξασφαλιζόταν πλεόνασμα τεχνογνωσίας στην κατασκευή αυτοκινητών κ.α.
Ως δέλεαρ, φυσικά, για την BYD θα μπορούσε να λειτουργήσει η προνομιακή γεωγραφική θέση της Ελλάδας, δεδομένου ότι τα λιμάνια σε Πειραιά, Θεσσαλονίκη και Πάτρα, παρέχουν εύκολη πρόσβαση στους προμηθευτές πρώτων υλών της αυτοκινητοβιομηχανίας.
Υπενθυμίζεται ότι, όπως αποκάλυψε το carandmotor.gr, στη χώρα μας ήδη ένα σημαντικό επιχειρηματικό πρότζεκτ, με τον Όμιλο Πέτρος Πετρόπουλος Α.Ε.Β.Ε. να επενδύει 10 εκατ. ευρώ για την κατασκευή μιας γραμμής συναρμολόγησης ενός καινοτόμου ηλεκτρικού δίκυκλου που θα εξελιχθεί εξ ολοκλήρου από το Innovation Business Unit του Ομίλου και θα απευθύνεται τόσο σε ιδιώτες, όσο και σε εταιρείες.
Επενδύσεις όπως αυτή της Πέτρος Πετρόπουλος Α.Ε.Β.Ε., σε συνδυασμό με την προσέλκυση ξένων επενδύσεων από την παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία αποτελούν τη μεγάλη ευκαιρία του κλάδου στη χώρα μας και ίσως τη μοναδική του ελπίδα για πραγματική ανάπτυξη.