Το πρώτο πρωτότυπο του ιπτάμενου CityAirbus, ενός ηλεκτροκίνητου αεροταξί κάθετης απογείωσης / προσγείωσης (eVTOL) που ετοιμάζει η γαλλική εταιρεία, είναι έτοιμο να κάνει τις πρώτες του δοκιμαστικές πτήσεις μεγάλων αποστάσεων.
Ο παγκόσμιος αγώνας για τα ιπτάμενα αυτοκίνητα και τα eVTOL έχει μπει σε φουλ ρυθμούς: πολλοί κολοσσοί της αεροναυπηγικής και της αυτοκινητοβιομηχανίας επενδύουν βαρέως, καθώς υπολογίζεται ότι -χάρη στις λύσεις που προσφέρουν τα eVTOL στην αποφυγή της κυκλοφοριακής συμφόρησης στις αστικές μετακινήσεις- ο κύκλος εργασιών αυτού του τομέα της κινητικότητας θα αγγίξει τα 1,5 τρισεκατομμύρια δολάρια το 2040.
Μεταξύ των εταιρειών αυτών περιλαμβάνεται και η Airbus, που συνεχίζει ακάθεκτη το πρόγραμμα εξέλιξης του ιπτάμενου αεροταξί της - που έχει την ονομασία CityAirbus. Πριν από δύο χρόνια η γαλλική εταιρεία παρουσίασε το πρώτο του πρωτότυπο, και τώρα είναι έτοιμη να αρχίσει τις εκτεταμένες δοκιμές μεγάλων αποστάσεων με σκοπό να το διαθέτει από το 2025.
BUY NOW
Οι δοκιμές θα λάβουν χώρα στο νέο κέντρο εξέλιξης που δημιουργήθηκε στο Donauworth της Γερμανίας για να αποτελέσει πεδίο δοκιμών αποκλειστικά των διαφόρων ειδών συστημάτων eVTOL.
Το CityAirbus ζυγίζει 2 τόνους, έχει εξελιχθεί εκτενώς στην αεροσήραγγα και μέχρι στιγμής έχει κάνει 242 δοκιμαστικές πτήσεις μικρής εμβέλειας, έχοντας καλύψει συνολικά λιγότερα από 1.000 χιλιόμετρα για πειραματικούς σκοπούς.
Η έκταση των φτερών του φτάνει στα 12 μέτρα και η αυτονομία της πτήσης του στα 80 χιλιόμετρα, με ταχύτητα 120 km/h στον αέρα. Η Airbus υπόσχεται ότι το επίπεδο θορύβου μένει χαμηλά, στα 65 dB κατά την πτήση και στα 70 dB κατά την προσγείωση.
H Airbus συνεργάζεται με την εταιρεία αεροναυπηγικής LCI, με έδρα στο Δουβλίνο και με ελληνικά συμφέροντα, για την εξέλιξη των συνεργειών και των μοντέλων στρατηγικής, marketing και χρηματοδότησης των πλάνων της για τα eVTOL του μέλλοντος. Επίσης, ερευνά εκτενώς και τη χρήση του υδρογόνου για τα μελλοντικά της eVTOL.