Ο πρώτος ευρωπαϊκός κινητήρας με υδρογόνο - Με ισχύ που ξεπερνά τους 400 ίππους
Μια αυστριακή εταιρεία, η AVL, παρουσίασε έναν κλασσικό θερμικό κινητήρα 2.0 λίτρων που καίει απευθείας υδρογόνο στους θαλάμους του και αποδίδει περισσότερους από 400 ίππους.
Η τεχνολογία καύσης υδρογόνου στους θαλάμους ενός κλασσικού θερμικού κινητήρα εξελίσσεται με κολοσσιαίες επενδύσεις από αρκετές αυτοκινητοβιομηχανίες - όπως η Toyota. Σκοπός τους είναι να κρατήσουν στη ζωή τον κινητήρα εσωτερικής καύσης, με όλα τα οφέλη από τη μακροχρόνια εξέλιξη, τις οικονομίες κλίμακας της κατασκευής του και την απήχησή του.
Πέραν του υδρογόνου εξελίσσεται και η τεχνολογία των βιώσιμων ηλεκτρο-καυσίμων (e-fuels), η οποία ωστόσο εκτιμάται ότι δεν μπορεί να έχει απήχηση στα αυτοκίνητα μεγάλου όγκου παραγωγής λόγω του κόστους παραγωγής των καυσίμων αυτών - κάτι που δεν ισχύει για το υδρογόνο.
BUY NOW
Οι προσπάθειες της Toyota -που εξελίσσει την αξιοπιστία και αποδοτικότητα του θερμικού κινητήρα υδρογόνου στους αγώνες εδώ και χρόνια- είναι γνωστές, όμως τώρα ήρθαν οι πρώτες πληροφορίες και για την εξέλιξη αυτής της τεχνολογίας στην Ευρώπη - στη συγκεκριμένη περίπτωση από την αυστριακή εταιρεία AVL Racetech, που παρουσίασε τον κινητήρα καύσης υδρογόνου ICE-H2.
Η εξέλιξη ενός κινητήρα εσωτερικής καύσης στην Ευρώπη είναι παράδοξη, προς το παρόν, διότι η ευρωπαϊκή επιτροπή έχει ήδη ανακοινώσει ότι θα απαγορευθεί η πώληση αυτοκινήτων με τέτοιους κινητήρες από το 2035. Παρότι η Ε.Ε. δείχνει ακλόνητη στην απόφασή της αυτή, πολλές χώρες πιέζουν για τη διατήρηση των ΚΕΚ με χρήση εναλλακτικών καυσίμων, και το δεύτερο μισό αυτής της δεκαετίας είναι κρίσιμο για το ζήτημα αυτό.
Η τεχνολογία που χρησιμοποιεί η AVL Racetech είναι αντίστοιχη εκείνης που εξελίσσει η Toyota, για υψηλή απόδοση ισχύος -που αγγίζει τους 400 ίππους- και προς το παρόν περιορίζεται για χρήση σε αγωνιστικά αυτοκίνητα. Ο κινητήρας ICE-H2 είναι ήδη έτοιμος, και οι Αυστριακοί θα ακολουθήσουν την ίδια πορεία για την εξέλιξή του μέσα από τους αγώνες.
Ο κινητήρας της AVL αποτελείται από ένα τετρακύλινδρο μπλοκ 2.0 λίτρων, που με τη βοήθεια υπερσυμπιεστή αποδίδει 410 ίππους στις 6.500 στροφές και 500 Nm ροπής στις 3.000-4.000 σ.α.λ. με τον καινοτομικό σύστημα ψεκασμού που εισήγαγε η BMW στην προηγούμενη M4 GTS.
Το σύστημα αποτελείται από μπεκ που ψεκάζουν νερό στην πολλαπλή εισαγωγής αέρα του κινητήρα για να αποτρέψουν ανεπιθύμητη πρόωρη ανάφλεξη που μπορεί να προκαλέσει ανεπανόρθωτη βλάβη στον κινητήρα. Οι Βαυαροί χρησιμοποίησαν το σύστημα αυτό για την ψύξη του βενζινοκινητήρα.
Οι στόχοι της AVL για την απόδοση του κινητήρα της με χρήση υδρογόνου επετεύχθησαν στο δυναμόμετρο, όπως επιβεβαίωσε ο διευθυντής της Spark Ignition Engine Development Paul Kapus. Η επόμενη φάση, τώρα, είναι να αποδειχθεί η αποδοτικότητα και αξιοπιστία του συστήματος μέσω των αγώνων, από την AVL Motorsports, ώστε η εταιρεία να καταφέρει να προσελκύσει τους πρώτους ενδιαφερόμενους κατασκευαστές αυτοκινήτων.