Παρότι έχει compact διαστάσεις για καθημερινή ευχρηστία, το νέο Volvo EX30 είναι παράλληλα στην κορυφαία του έκδοση ένα μικρό θηρίο 422 ίππων και επιτάχυνσης 0-100 km/h σε 3,4 δλ.
Το νέο σουηδικό B-SUV δεν είναι μόνο το μικρότερων διαστάσεων και πιο προσιτό ηλεκτρικό αυτοκίνητο της γκάμας της Volvo, αλλά πλέον και το κορυφαίο σε επιδόσεις από κάθε άλλο αυτοκίνητο παραγωγής στην ιστορία της εταιρείας.
Η κορυφαία του έκδοση, EX30 Twin Motor Performance, είναι φυσικά τετρακίνητη χάρη στους δύο ηλεκτροκινητήρες της -έναν σε κάθε άξονα- που αγγίζουν τους 428 ίππους και τα 543 Nm ροπής. Αυτοί το κάνουν πιο «εκρηκτικό» ακόμα και από το αντίστοιχο XC40 P8, καθώς χαρίζουν στο νέο premium B-SUV επιτάχυνση 0-100 km/h σε μόλις 3,6 δευτερόλεπτα.
BUY NOW
Συνδυαζόμενο με τη μεγάλη μπαταρία των 64 kWh, νέας τεχνολογίας NMC λιθίου-νικελίου-μαγγανίου-κοβαλτίου, το κορυφαίο ΕΧ30 προσφέρει αυτονομία που πλησιάζει τα 450 χιλιόμετρα. Σύμφωνα με τη Volvo, οι νέες μπαταρίες NMC έχουν τη δυνατότητα να φτάσουν σε τριφασικό (DC) ρεύμα τα 153 kW φόρτισης, σε ιδανικές συνθήκες, φορτίζοντας έτσι σε ποσοστό 10-80% σε λίγο λιγότερο από 27 λεπτά.
Θυμίζουμε ότι το νέο ΕΧ30 έχει και τις εκδόσεις Single Motor και Single Motor Extended Range, με ένα ηλεκτρικό μοτέρ στον πίσω άξονα που παράγει 268 ίππους και 343 Nm. Η πρώτη έκδοση έχει μπαταρία LFP χωρητικότητας 49 kWh και αυτονομίας 340 χιλιομέτρων, που φορτίζει ιδεατά με 134 kW, ενώ η δεύτερη έχει την ίδια μπαταρία NMC 64 kWh με την τετρακίνητη και αντίστοιχη αυτονομία.
Κατά τα άλλα, το τέταρτο αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο της γκάμας της Volvo έχει όλα τα εχέγγυα για να χειριστεί την πανίσχυρη απόδοση των δύο ηλεκτροκινητήρων της: οι μηχανικοί της σουηδικής εταιρείας υποστηρίζουν ότι έχουν κάνει τα μέγιστα για να αξιοποιήσουν τις συμπαγείς διαστάσεις του μήκους 4,23 μ. αμαξώματος, το χαμηλό κέντρο βάρους (χάρη στη μπαταρία) και την σχεδόν άρτια κατανομή βάρους - ώστε να αποκομίσουν καίρια οφέλη οδικής συμπεριφοράς.
Και βέβαια η συμπεριφορά εμπλουτίζεται από την πληθώρα των ηλεκτρονικών συστημάτων ελέγχου της πρόσφυσης, που μπορεί κανείς να ρυθμίσει μέσω της κεντρικής οθόνης 12,3'' στο κέντρο του ταμπλό.
Το νέο Volvo ΕΧ30 θα είναι διαθέσιμο στα τέλη της χρονιάς, στην κλασσική του έκδοση αλλά και στην «περιπετειώδη» Cross Country με περισσότερο off-road προσανατολισμό, με τιμές που ξεκινούν στην Ελλάδα από τα 37.572 ευρώ.
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ