Η τεχνολογία της “ευφυούς” λειτουργίας των φαναριών που καθορίζει την κυκλοφορία των αυτοκινήτων και των πεζών ανάλογα με τις συνθήκες σε αληθινό χρόνο χρειάζεται λίγο χρόνο ακόμα.
Το φανάρι διαχείρισης της κυκλοφορίας έκανε την πρώτη του εμφάνιση πριν από περισσότερα από 100 χρόνια και είναι συνυφασμένο με την παγκόσμια ιστορία της αυτοκίνησης. Ρύθμιζε όλον αυτόν τον αιώνα την κυκλοφορία των αυτοκινήτων και των πεζών στις πόλεις, και η λειτουργία του ήταν ανέκαθεν απλή, εύκολα κατανοητή και απόλυτα καθοριστική.
Τα τελευταία χρόνια, όμως, η πρόοδος της τεχνολογίας έχει κάνει τα φανάρια πιο προηγμένα και “ευφυή”, με σκοπό της περαιτέρω διευκόλυνση των χρηστών του δρόμου: πλέον αυτά “επικοινωνούν” με τον έξω κόσμο συλλέγοντας και αναλύοντας δεδομένα από την κυκλοφορία - και ακόμα και αλληλεπιδρόντας με τα ίδια τα (σύγχρονα) αυτοκίνητα.
BUY NOW
Μέσω, συνήθως, μιας κάμερας που συνδέεται με την κεντρική τους υπολογοστική μονάδα, μπορούν να υπολογίζουν την ποσότητα των αυτοκινήτων στο δρόμο, την ταχύτητά τους ή και την παρουσία πεζών στον περιμετρικό χώρο.
Έτσι, αργά αλλά σταθερά, τα “ευφυή” αυτά φανάρια μπορούν να ρυθμίζουν την κυκλοφορία βάσει την επιμέρους συνθηκών και αναγκών, με στόχο να ρέει καλύτερα και απρόσκοπτα, καθώς και με περισσότερη ασφάλεια για τους πεζούς που διασχίζουν το δρόμο.
Με τον τρόπο αυτό εξαλείφεται η ανάγκη της προηγούμενης και ήδη εφαρμοσμένης λύσης των κουμπιών για τους πεζούς στα φανάρια - κουμπιά που προγραμμάτισαν τη διακοπή της κυκλοφορίας των αυτοκινήτων ανάβοντας το κόκκινο φανάρι ώστε να διασχίσουν το δρόμο οι πεζοί.
Όμως, ορισμένες φορές τα πράγματα δεν πηγαίνουν όπως έχουν προγραμματιστεί. Στην ισπανική πόλη της Salamanca, είναι πολλές οι φορές που η επόπτευση της κίνησης από τα “έξυπνα” φανάρια δεν είναι όσο αποτελεσματική χρειάζεται, με αποτέλεσμα οι οδηγοί να περιμένουν πίσω από το κόκκινο φανάρι ακόμα και για 10 λεπτά.
Πώς γίνεται αυτό; Ο μηχανισμός του φαναρίου ανιχνεύει την παρουσία πεζών μέσω των καμερών του, και συνδυάζει τα δεδομένα αυτά με την ανίχνευση των αυτοκινήτων που προσεγγίζουν τις διαβάσεις πεζών στο δρόμο.
Μέσω ενός προηγμένου συστήματος τεχνητής νοημοσύνης, εν συνεχεία, ο αυτόματος μηχανισμός του φαναριού καταμετρά τους πεζούς και καθορίζει την κυκλοφορία των αυτοκινήτων ώστε οι πεζοί να διασχίσουν το δρόμο με ασφάλεια.
Στην πράξη, ωστόσο, δεν είναι λίγες οι φορές που οι οδηγοί στη Salamanca έχουν εκφράσει παράπονα ότι τα φανάρια μπορεί να μείνουν κόκκινα για τους οδηγούς για ακόμα και 10 λεπτά χωρίς καν να υπάρχει ούτε η υποψία πεζού στα πεζοδρόμια.
Συνεπώς, η τεχνολογία μάλλον χρειάζεται λίγη περισσότερη δουλειά στη ρύθμισή της, πριν καταφέρει αξιόπιστα να ρυθμίζει τη ροή των αυτοκινήτων πεζών και ποδηλατών στους δρόμους με βάσει τις συνθήκες σε αληθινό χρόνο.