Τέλος στα σενάρια για υποχρεωτική απόσυρση βάζει η Ευρωπαϊκή Ένωση, αφού σε δημόσια ανακοίνωσή της τονίζει ότι ένα παλιό αυτοκίνητο μπορεί να επισκευαστεί ακόμη και εάν έχει φθάσει στο τέλος του κύκλου ζωής του.
Τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης στην γηραιά ήπειρο είχαν αναφέρει πέρσι ότι υπάρχει ενδεχόμενο να μην επιτρέψει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή να επισκευαστεί ένα αυτοκίνητο ηλικίας 15 ετών και άνω. Τελικά όμως, η είδηση ήταν ψευδής.
Για να αποφευχθεί η διάδοση αυτής της ψεύτικης είδησης, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αποφάσισε να προβεί σε δημόσια ανακοίνωση, με τις ευρωπαϊκές αρχές να αναφέρουν ότι η σχετική «οδηγία» ήταν ψεύτικη.
BUY NOW
Σε ανακοίνωσή της η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ανέφερε: «Εάν θέλετε μπορείτε να επισκευάσετε το αυτοκίνητό σας, ακόμα και αν δεν είναι οικονομικά αποδοτικό. Ωστόσο, εάν είστε κάτοχος ενός αυτοκινήτου που δεν μπορεί πλέον να επισκευαστεί, προτείνεται να σταλεί για απόσυρση και διάλυση, για ευνόητους λόγους».
Η Ευρωπαϊκή Ένωση αναφέρει τον τρόπο με τον οποίο οι αρχές μπορούν να αποφασίσουν εάν ένα ελαττωματικό αυτοκίνητο μπορεί να επισκευαστεί και να προσφέρει τις υπηρεσίες του. Στόχος είναι η διακοπή μιας σειράς εγκληματικών ενεργειών. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αναφέρει ότι κάθε χρόνο, 3 με 4 εκ. παλαιά αυτοκίνητα εξαφανίζονται από τα στατιστικά στοιχεία των κρατών μελών της Ε.Ε.
Πολλά από αυτά εξάγονται παράνομα και πωλούνται ως «αυτοκίνητα στο τέλος του κύκλους ζωής τους», παρόλο που δεν είναι πλέον λειτουργικά, προκειμένου να παρακαμφθεί η νομοθεσία της Ε.Ε. για τα απόβλητα. Αυτό απαιτεί από τις εταιρείες να απορρίπτουν σωστά τα οχήματα στο τέλος του κύκλου ζωής τους.
Η έλλειψη σαφήνειας σχετικά με το τι ορίζει ένα αυτοκίνητο «τέλους ζωής», είναι ένα από τα μεγαλύτερα κενά που εκμεταλλεύονται οι απατεώνες για να παρακάμψουν τη νομοθεσία της Ε.Ε..
Εάν έχετε λοιπόν ένα αυτοκίνητο ηλικίας 15+ ετών που έχει χαλάσει, μπορείτε ακόμα να το επισκευάσετε, σύμφωνα πάντα με την ισχύουσα νομοθεσία.
Επομένως, δεν ισχύει καμία υποχρεωτική απόσυρση και οι ιδιοκτήτες αυτών των οχημάτων εφόσον πραγματοποιούν σωστά τις επισκευές τους και πραγματοποιούνται όλοι οι έλεγχοι που πιστοποιούν την καταλληλότητα της κατάστασής τους (π.χ. ΚΤΕΟ), μπορούν να τα κυκλοφορούν στους δρόμους νόμιμα και με ασφάλεια.