Οριστικό: Η Ευρώπη αποφάσισε ποιο θα είναι το καύσιμο του μέλλοντος -Τι θα γίνει με βενζίνη και diesel
Μέρα ορόσημο για το μέλλον των αυτοκινήτων είναι η Τρίτη 28 Μαρτίου 2023, μιας και οι Υπουργοί Ενέργειας των χωρών της ΕΕ ενέκριναν την κλιματική πολιτική της Ευρώπης για απαγόρευση της πώλησης καινούργιων αυτοκίνητων με κινητήρες βενζίνης και diesel από το 2035.
Το «πράσινο φως» από τους υπουργούς ενέργειας των χωρών της ΕΕ θα δινόταν πριν από μερικές εβδομάδες, αλλά το βέτο της Γερμανίας απείλησε να τινάξει στον αέρα τα σχέδια της Ευρώπης.
Εν τέλει, τα «θέλω» της Γερμανίας εισακούστηκαν, με την Ευρώπη να δίνει την έγκρισή της πώληση καινούργιων αυτοκινήτων που «καίνε» κλιματικά ουδέτερα συνθετικά καύσιμα και μετά το 2035.
BUY NOW
Η νομοθεσία της ΕΕ, την οποία ενέκριναν την Τρίτη 28 Μαρτίου οι Yπουργοί Ενέργειας, θα απαιτεί όλα τα νέα αυτοκίνητα που πωλούνται στις χώρες της ένωσης να μην εκπέμπουν CO2 από το 2035 και να έχουν 55% χαμηλότερες εκπομπές CO2 από το 2030, σε σύγκριση με τα επίπεδα του 2021.
Όσον αφορά τα συνθετικά καύσιμα, που θα μπορούν να τροφοδοτούν τους κινητήρες εσωτερικής καύσης, αυτά παράγονται με τη σύνθεση των δεσμευμένων από την ατμόσφαιρα εκπομπών CO2 και του υδρογόνου που παράγεται με ηλεκτρική ενέργεια από ΑΠΕ.
Θεωρούνται ουδέτερα ως προς τον άνθρακα επειδή το CO2 που απελευθερώνεται κατά την καύση του καυσίμου εξισορροπείται από το CO2 που απομακρύνεται από την ατμόσφαιρα για την παραγωγή του καυσίμου.
Όπως αναφέρει το Reuters, ανάμεσα στους ένθερμους υποστηρικτές των e-fuels είναι οι Porsche και η Ferrari, οι οποίες αντιμετωπίζουν τα συγκεκριμένα καύσιμα ως το κατάλληλο μέσο προκειμένου να αποφύγουν να εξοπλίσουν τα οχήματά τους με βαριές μπαταρίες.
Υπενθυμίζεται ότι η νέα νομοθεσία δεν επηρεάζει τα υπάρχοντα βενζινοκίνητα και πετρελαιοκίνητα ΙΧ τα οποία θα συνεχίσουν να μπορούν να κυκλοφορούν στους δρόμους της ΕΕ και μετά το 2035.