Η Eυρώπη απαγορεύει diesel και βενζίνη: Αυτή είναι η λύση που θα κρατήσει τους κινητήρες εσωτερικής καύσης στη ζωή

εκπομπές ρύπων

Την ώρα που οι κινητήρες εσωτερικής καύσης αριθμούν μόλις μερικά χρόνια ζωής, υπάρχει ένα καύσιμο που μπορεί να ανατρέψει τα πάντα, χαρίζοντας χαμόγελα στους φίλους του diesel και της βενζίνης.

Μέρα ορόσημο αποτελεί η Πέμπτη 27 Οκτωβρίου για το αυτοκίνητο, δεδομένου ότι η Ευρωπαϊκή Ένωση ενέκρινε τον τερματισμό πωλήσεων καινούργιων οχημάτων με κινητήρες diesel ή βενζίνης από το 2035, στο πλαίσιο των δεσμεύσεων για την κλιματική ουδετερότητα.

Το επερχόμενο τέλος των αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης αναμφίβολα δεν χαροποιεί τους… ρομαντικούς φίλους του αυτοκινήτου, οι οποίοι αρνούνται να ακολουθήσουν αδιαμαρτύρητα στη νέα αυτοκινητική τάξη πραγμάτων.

Δεδομένης, λοιπόν, της μεγάλης ζήτησης που αναμένεται να συνεχίσουν να γνωρίζουν τα αυτοκίνητα που ενσωματώνουν κινητήρες εσωτερικής καύσης, τα διυλιστήρια - και στην Ελλάδα - καταβάλλουν σημαντικές προσπάθειες ώστε να εξελίξουν «πράσινες» λύσεις που θα επιτρέψουν να παραμείνουν ζωντανά τα σχετικής τεχνολογίας οχήματα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
πράσινα καύσιμα

Τι είναι τα «πράσινα» καύσιμα

Η λύση που φαίνεται να συγκεντρώνει τις μεγαλύτερες πιθανότητες είναι τα «πράσινα» καύσιμα, δηλαδή υγρά καύσιμα μηδενικού ή χαμηλού αποτυπώματος άνθρακα, που δεν προέρχονται από το πετρέλαιο, όπως συμβαίνει με τα «παραδοσιακά» καύσιμα.

Αντίθετα, για την παραγωγή τους χρησιμοποιείται - μεταξύ άλλων, βιομάζα, Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας (ΑΠΕ), απόβλητα και δεσμευμένο CO2 από την ατμόσφαιρα μέσω των μονάδων Carbon Capture.

Τα «πράσινα» καύσιμα προέρχονται από πρώτες ύλες που είναι βιώσιμες και συμμορφώνονται με τα υφιστάμενα πρότυπα βιωσιμότητας της ΕΕ. Παράλληλα, έχουν μηδενικές ή περιορισμένες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα (CO2) κατά την παραγωγή και τη χρήση τους σε σύγκριση με τα ορυκτά καύσιμα.

Ένας δημοφιλής τρόπος παραγωγής ανθρακικά ουδέτερων συνθετικών καυσίμων είναι ο εξής: Με τη βοήθεια Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας, το νερό ηλεκτρολύεται και τα άτομα υδρογόνου που προκύπτουν από τη διαδικασία αναμειγνύονται με CO2 το οποίο έχει συλλεχθεί από τη βιομηχανική παραγωγή ή την ατμόσφαιρα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
πράσινα καύσιμα

Σήμερα, τα συνθετικά καύσιμα αναμειγνύονται όλο και περισσότερο με ορυκτά καύσιμα, και ως εκ τούτου η ένταση άνθρακα των εν λόγω καυσίμων εξαρτάται από το μερίδιο πράσινων καυσίμων που αναμιγνύεται στο τελικό προϊόν. Η κλιματική ουδετερότητα θα επιτευχθεί μόνο όταν τα πράσινα καύσιμα αντικαταστήσουν πλήρως τα ορυκτά συστατικά στα καύσιμα που πωλούνται στην αντλία.

Αυτό που θα τους επιτρέψει να αποτελέσουν μια βιώσιμη εναλλακτική στο diesel και τη βενζίνη είναι ότι κατά την καύση τους εκλύουν στην ατμόσφαιρα ποσότητα CO2 ίση με το διοξείδιο του άνθρακα που αφαιρέθηκε από την ατμόσφαιρα κατά τη διαδικασία παραγωγής τους. Αυτό σημαίνει ότι στον κύκλο ζωής τους, τα πράσινα καύσιμα εμφανίζουν μηδενικές εκπομπές άνθρακα.

πράσινα καύσιμα
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η μεγάλη πρόκληση

Τα ουδέτερα συνθετικά καύσιμα έχουν ξεπεράσει την πρώτη τους πρόκληση, αυτή της αποδοχής ως λύση με μηδενικό αποτύπωμα άνθρακα που, ως εκ τούτου, συμμορφώνεται με τις επιταγές της Ευρωπαϊκής Ένωσης για κλιματική ουδετερότητα. Πρέπει, ωστόσο, να αντιμετωπίσουν μία ακόμα σειρά μεγάλων προκλήσεων, αρχής γενομένης από την επίτευξη των όγκων της βιομηχανικής παραγωγής και την τοποθέτηση του κόστους παραγωγής τους σε αριθμούς που καθιστούν τα «πράσινα» καύσιμα μία βιώσιμη λύση.

Ειδικότερα, η παραγωγή τους είναι όχι μόνο ενεργοβόρα, αλλά και σημαντικά ακριβότερη συγκριτικά με αυτή των παραδοσιακών καυσίμων.

Η Porsche, ένας από τους κατασκευαστές που δείχνει έντονη δραστηριοποίηση στον τομέα των «πράσινων» καυσίμων, έχει δηλώσει ότι το κόστος τους είναι δύσκολο να πέσει κάτω από τα 2 ευρώ/λίτρο.

Επομένως, τα συνθετικά καύσιμα, μολονότι είναι συμβατά με τους κινητήρες εσωτερικής καύσης των αυτοκινήτων, με τα υφιστάμενα δεδομένα δεν αναμένεται να αποτελέσουν μια γενικευμένη λύση. Αλλά μάλλον μια εναλλακτική ώστε να συνεχίσουν να διατίθενται στην αγορά σπορ και περιορισμένης παραγωγής αυτοκίνητα που οι τιμές τους έτσι και αλλιώς θα τα καθιστούν προσιτά μόνο σε συγκεκριμένα βαλάντια.

Διαβάστε επίσης:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ