Η Ferrari εξέδωσε οδηγία στους ιδιοκτήτες του υβριδικού της supercar των 269.000 ευρώ να μην το χρησιμοποιούν, μέχρι να ολοκληρωθεί η προληπτική ανάκληση για πιθανή διαρροή καυσίμου.
Η ιταλική εταιρεία διαπίστωσε ότι με το πέρασμα του χρόνου η διάβρωση προκαλεί τρύπες στις σωληνώσεις σύνδεσης του δοχείου καυσίμων της 296 GTB και 296 GTS. Κατά συνέπεια, προχώρησε στην ανάκληση συνολικά 425 αντιτύπων τους (στις ΗΠΑ), για την προληπτική αντιμετώπιση του προβλήματος.
Η ιταλική εταιρεία διαπίστωσε για πρώτη φορά το πρόβλημα στις 12 Απριλίου, κατά τη διάρκεια ενός προληπτικού ελέγχου ασφαλείας πριν την παράδοση ενός αυτοκινήτου στην Κίνα. Λίγες μέρες αργότερα, εντόπισε ανάλογα φαινόμενα διάβρωσης και σε μια ακόμη 296 GTB.
BUY NOW
Ερευνόντας το θέμα, η Ferrari διαπίστωσε -όπως επιβεβαιώνει και ο αμερικανικός φορέας οδικής ασφάλειας NHTSA- πως η αλουμινένια σωλήνωση του δοχείου καυσίμων μπορεί να εφάπτεται το κάλυμμα της μπαταρίας υψηλής τάσης του υβριδικού συστήματος, που είναι φτιαγμένο από ανοξείδωτο ατσάλι με ίνες γυαλιού.
Η επαφή του αλουμινίου με το ατσάλι προκαλεί χημική αντίδραση με αποτέλεσμα την ανάπτυξη διάβρωσης, η οποία κρύβει τον κίνδυνο πυρκαγιάς των 296 GTB και 296 GTS αν επεκταθεί μέχρι το δοχείο καυσίμων. Έτσι, κατά την ανάκληση η Ferrari θα «ντύσει» την αλουμινένιες σωληνώσεις με μια ειδική επένδυση αντί-διάβρωσης.
Η επισκευή θα γίνει δωρεάν, αφού πρώτα η Ferrari στείλει τα αντίστοιχα ειδοποιητήρια στους Αμερικανούς ιδιοκτήτες των 296 GTB και 296 GTS πριν από τις 7 Ιουλίου. Θα τους συμβουλεύει να επικοινωνήσουν με τους τοπικούς αντιπροσώπους για να προγραμματίσουν το ραντεβού τους, και μέχρι τότε «να μην οδηγούν τα αυτοκίνητά τους».
Μέχρι στιγμής δεν έχουν υπάρξει αναφορές ατυχημάτων, πυρκαγιών, τραυματισμών, θανάτων και άλλων προβλημάτων που να προκλήθηκαν από το συγκεκριμένο πρόβλημα.
Παράλληλα με την ανάκληση, η Ferrari διακόπτει και τη διάθεση των νέων 296 GTB και 296 GTS που ήδη βρίσκονται στις αντιπροσωπείες προς παράδοση στους αγοραστές τους, μέχρι να επιδιορθώσει και σε αυτές το ελάττωμα. Οι καινούριες 296 που παράγονται από τις 20 Απριλίου και μετά διαθέτουν ήδη το προστατευτικό αντι-διαβρωτικό κάλυμμα στις σωληνώσεις του δοχείου καυσίμων.
Διαβάστε επίσης: