Αγγίζοντας την εξωφρενική ισχύ των 480 kW, ο επαναστατικός ταχυφορτιστής S4 της κινεζικής XPeng Motors αλλάζει τα δεδομένα στη φόρτιση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
H XPeng βρίσκεται μόλις 8 χρόνια στην αυτοκινητοβιομηχανία, αλλά έχει ήδη αρχίσει να αναδύεται ως μία από τις κυριότερες κινεζικές εταιρείες κατασκευής ηλεκτρικών αυτοκινήτων, και με παγκόσμιες βλέψεις. Ένα ακόμη βήμα προόδου της είναι ο καινοτόμος νέος ταχυφορτιστής των 480 kW, που αναμένεται να μειώσει δραστικά τους χρόνους φόρτισης.
Ο ταχυφορτιστής S4 φυσικά μπορεί να συνδεθεί αποκλειστικά σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα με πλατφόρμα 800V. Ένα από αυτά είναι και το νέο XPeng G9, το πρώτο αυτοκίνητο της εταιρείας που μπορεί να αξιοποιήσει την πλήρη δυναμική του νέου ταχυφορτιστή.
BUY NOW
Στο video που η XPeng έδωσε στη δημοσιότητα, η φόρτιση του G9 έφτασε από πολύ χαμηλά επίπεδα στο 40% σε μόλις 5 λεπτά, και αυτό μεταφράζεται σε 210 χιλιόμετρα αυτονομίας - σύμφωνα με τον κινεζικό κύκλο μετρήσεων CLTC.
Αρχικά, η φόρτιση ήταν ισχύος 150 kW, αλλά μέσα σε περίπου ένα λεπτό ανέβηκε στα 400 kW - και στα περίπου τριάμισι λεπτά άγγιξε τα 440 kW (περίπου 700 V). Το video, ατυχώς, ολοκληρώθηκε περίπου στο 40% της φόρτισης της μπαταρίας, και έτσι δεν φάνηκε πόσο γρήγορα θα μπορούσε από εκεί και πέρα να γίνει η φόρτιση της μπαταρίας στο φάσμα που θεωρείται ιδανικό για την τάχιστη φόρτιση, δηλαδή μέχρι το 80%.
Με αυτή την ισχύ φόρτισης, ο S4 είναι κατά πάσα πιθανότητα πλέον ο ισχυρότερος και ταχύτερος ταχυφορτιστής εμπορικής χρήσης αυτή τη στιγμή στην Κίνα. Και προσδίδει ένα σημαντικό αβαντάζ στην XPeng, δεδομένου ότι τα Tesla μπορούν να δεχθούν μέχρι τα 250 kW φόρτισης και η Porsche Taycan μέχρι 270 kW.
Ο πρώτος ταχυφορτιστής XPeng S4 τοποθετήθηκε στο εμπορικό κέντρο Sunac της Guangzhou, και μάλιστα είναι ο 1.000ός φορτιστής της εταιρείας σε 337 πόλεις της Κίνας. Αρχικός στόχος της XPeng είναι να τοποθετήσει τους S4 στις 10 πόλεις της χώρας με τις περισσότερες παραγγελίες του G9, ενώ μέχρι το 2025 σκοπεύει να αυξήσει τον αριθμό των εγκατεστημένων S4 στους 2.000.
Στην Ευρώπη και τη Βόρεια Αμερική, την ίδια στιγμή, επεκτείνεται με γοργούς ρυθμούς το δίκτυο ταχυφορτιστών, που φτάνουν μέχρι τα 350 kW - προς το παρόν. Καθώς τα προσεχή χρόνια θα εξαπλώνονται και τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αρχιτεκτονικής 800V, ο χρόνος φόρτισης των ηλεκτρικών αυτοκινήτων στο ταξίδι θα προσεγγίζει όλο και περισσότερο το χρόνο ανεφοδιασμού ενός συμβατικού αυτοκινήτου με κινητήρα εσωτερικής καύσης.