Αυτό είναι το φθηνό SUV που θέλει να κατακτήσει την Ευρώπη -Πού κατασκευάζεται
Οι παραδοσιακές αυτοκινητοβιομηχανίες, εκτός από την εισβολή των Κινέζων στην αγορά, πλέον έχουν να αντιμετωπίσουν έναν ακόμα εν δυνάμει ανταγωνιστή, ο οποίος αυτή τη φορά έρχεται από το Μαρόκο.
Μπορεί για τους περισσότερους το Μαρόκο να είναι συνυφασμένο με εξωτικά αξιοθέατα, πολύχρωμα παζάρια και αχανή έρημο, αλλά για τον κόσμο της αυτοκινητοβιομηχανίας είναι ένας σημαντικός παίκτης. Στη χώρα της βόρειας Αφρικής κατασκευάζονται πάνω από 400.000 οχήματα της Stellantis ετησίως, έχει γραμμή παραγωγής ο όμιλος Renault-Nissan-Mitsubishi, με πολλά μοντέλα της Dacia να πωλούνται στην Ευρώπη, ενώ είναι υπό κατασκευή πέντε εργοστάσια μπαταριών.
Τώρα το Μαρόκο ενισχύει ακόμα περισσότερο τη θέση του, με το πρόσφατο λανσάρισμα ενός νέου SUV, ολοκληρωτικά κατασκευασμένου στην ενδοχώρα του, μια κίνηση στρατηγικής που επιμελήθηκε ο ίδιος ο βασιλιάς, Μοχάμεντ ΣΤ'.
BUY NOW
Μπορεί τώρα να μην ακούγεται (ακόμα) ως απειλή για την ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία, αλλά άτομα σε υψηλές θέσεις θεωρούν ότι αν δεν αλλάξει η κατάσταση στην αγορά της Ευρώπης, είναι πολύ πιθανό να αλλάξουν οι ισορροπίες και το μαροκινό SUV να καταφέρει να περάσει τη Μεσόγειο.
Το χαμηλό εργατικό κόστος, που προσέλκυσε άλλωστε και τις ευρωπαϊκές εταιρείες, επιτρέπει στη «νεαρή» αυτοκινητοβιομηχανία του Μαρόκου να κάνει όνειρα, ειδικά από τη στιγμή που κυκλοφόρησε το πρώτο εγχώριο SUV της υπό τη σκέπη της μάρκας Neo. Διαθέσιμο τόσο σε τρίθυρη, όσο και σε πεντάθυρη έκδοση, η εταιρεία στοχεύει τον πρώτο χρόνο να πωλήσει τουλάχιστον 3.000 αντίτυπα, με τον μελλοντικό στόχο να είναι 20.000 ετησίως.
Με μήκος 3,90 μέτρα, όσο τα ευρωπαϊκά αυτοκίνητα πόλης πριν από μερικά χρόνια, το SUV διαθέτει χώρο αποσκευών από 637 έως 1.365 λίτρα και ζυγίζει 1.180 κιλά. Αν και δεν εφοδιάζεται με σύστημα ελέγχου ευστάθειας, αερόσακους ή τετρακίνηση, διαθέτει κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, ζάντες αλουμινίου 15 ιντσών, κεντρικό κλείδωμα και υδραυλικό τιμόνι.
Είναι διαθέσιμο με δύο εκδόσεις κινητήρα, 3 ή 4 κυλίνδρων, με ισχύ 82 και 115 ίππων αντίστοιχα. Η πρώτη έχει τελική ταχύτητα 160 χλμ./ώρα, με τη μέση κατανάλωση να κυμαίνεται στα 4,5 λίτρα ανά 100 χλμ., ενώ η ισχυρότερη αγγίζει τα 190 χλμ./ώρα με κατανάλωση 6,5 λίτρα ανά 100 χλμ.
Αν και ακόμα μοιάζει δύσκολο να το δούμε στους δρόμους της Ευρώπης, μια και δεν μπορεί να περάσει τις ευρωπαϊκές δοκιμές ασφαλείας λόγω έλλειψης αερόσακων, δεν παύει να είναι μια απειλή σε βάθος χρόνου. Ειδικά αν κάποια από τις «παραδοσιακές» εταιρείες αποφασίσει να δώσει την απαραίτητη χρηματοδότηση και τεχνογνωσία στην εγχώρια αυτοκινητοβιομηχανία, τότε η κατάσταση θα είναι διαφορετική.
Όσον αφορά την τιμή πώλησης του μαροκινού SUV, η βασική έκδοση με τρεις κυλίνδρους κοστίζει 180.000 ντιρχάμ (περίπου 16.800 ευρώ), ενώ η τιμή με τον 4κύλινδρο κινητήρα ξεκινά από τα 190.000 ντιρχάμ (17.750 ευρώ).
Διαβάστε επίσης:
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ