Τα ηλεκτρικά βαρέα οχήματα θα έχουν σημαντικά χαμηλότερο κόστος ιδιοκτησίας από τα ανταγωνιστικά πετρελαιοκίνητα.
Τα ηλεκτρικά φορτηγά θα μπορούσαν να αρχίσουν, νωρίτερα από ότι πιστεύουν όλοι, να παραδίδουν περισσότερα από τα προϊόντα του Ηνωμένου Βασιλείου, σύμφωνα με νέα έρευνα.
Η μελέτη η οποία ανατέθηκε από ειδικούς του κλάδου Element Energy της Transport & Environment UK, δείχνει ότι τα ηλεκτρικά φορτηγά μπορούν ήδη να αρχίσουν να αντικαθιστούν τα φορτηγά diesel για τις περισσότερες χρήσεις τα επόμενα χρόνια.
BUY NOW
Οι παραδόσεις προϊόντων πόλης και περιφερειακών υπηρεσιών με ηλεκτρικά φορτηγά βρίσκονται στο κατώφλι του να είναι φθηνότερες σε βάση «συνολικού κόστους ιδιοκτησίας» – συνυπολογίζοντας την τιμή αγοράς και το κόστος ενέργειας και συντήρησης, ακόμη και με τις πιο απαισιόδοξες υποθέσεις σχετικά με τις τιμές καυσίμων και μπαταριών.
Τα ηλεκτρικά φορτηγά θα έχουν ισοτιμία κόστους με τα diesel στις υπόλοιπες περιπτώσεις χρήσης, συμπεριλαμβανομένων των παραδόσεων σούπερ μάρκετ, έως τις αρχές της δεκαετίας του 2030. Τα μοντέλα ηλεκτρικών φορτηγών που θα κυκλοφορήσουν στην αγορά το επόμενο έτος θα μπορούν να καλύπτουν την απαιτούμενη αυτονομία και άλλες λειτουργικές ανάγκες των περισσότερων χρήσεων φορτηγών στο Ηνωμένο Βασίλειο.
Πολύ λιγότερα φορτηγά θα απαιτούν δημόσια σημεία φόρτισης μακριά από τις αποθήκες τους από ό,τι είχε προταθεί προηγουμένως, σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας. Τα φορτηγά συνήθως πραγματοποιούν μικρότερες διαδρομές στο Ηνωμένο Βασίλειο σε σύγκριση με άλλες ευρωπαϊκές χώρες λόγω της νησιωτικής γεωγραφίας της Βρετανίας και του πυκνού προτύπου ανάπτυξης.
Σύμφωνα με τη μελέτη, περισσότερα από τα μισά βρετανικά βαρέα φορτηγά θα χρειαστεί να φορτιστούν μόνο στα πάρκινγκ των εταιρειών τους. Το 93% των 400.000 φορτιστών φορτηγών που χρειάζονται μέχρι το 2050 θα είναι εγκαταστημένα σε αποθήκες.
Ο Richard Hebditch, διευθυντής Transport & Environment UK, δήλωσε: «Η νησιωτική γεωγραφία και η πυκνότητα του Ηνωμένου Βασιλείου σημαίνουν ότι τα φορτηγά πραγματοποιούν σχετικά σύντομα ταξίδια και η μερίδα του λέοντος στη φόρτιση να πραγαμτοποιείται σε αποθήκες. Ναι, σίγουρα θα χρειαστούμε κάποια δημόσια φόρτιση, αλλά μπορούμε να σημειώσουμε μεγάλη πρόοδο τώρα χωρίς να χρειαζόμαστε σειρές φορτιστών σε κάθε πρατήριο καυσίμων του αυτοκινητόδρομου. Η κυβέρνηση δεν πρέπει να χάσει την ευκαιρία τώρα να ξεκινήσει την μετάβαση στα ηλεκτρικά φορτηγά».
Οι ερευνητές καταλήγουν στο συμπέρασμα ότι οι ημερομηνίες σταδιακής κατάργησης από την κυβέρνηση το 2035 και το 2040 για τις πωλήσεις πετρελαιοκίνητων βαρέων οχημάτων μπορούν να επιτευχθούν και πολύ πιο γρήγορα. Ωστόσο, η κυβέρνηση δεν έχει ακόμη εκπονήσει ένα λεπτομερές σχέδιο για να καταστεί δυνατή η μετάβαση σε φορτηγά μηδενικών εκπομπών. Για την γρήγορη μετάβαση στα ηλεκτρικά φορτηγά, την μείωση των εκπομπών CΟ2 οι ειδικοί συνιστούν επιδότηση ή κίνητρα για την αγορά ηλεκτρικών φορτηγών, υποστήριξη της ανάπτυξης της αλυσίδας εφοδιασμού του Ηνωμένου Βασιλείου για ηλεκτρικά φορτηγά, υποστήριξη της ανάπτυξης ιδιωτικής υποδομής φόρτισης σε αποθήκες, χορήγηση δανείων μηδενικού/χαμηλού επιτοκίου, εξέταση αλλαγών στα όρια βάρους και μήκους του οχήματος για την υποστήριξη ηλεκτρικών φορτηγών.
Ο Richard Hebditch είπε επίσης ότι: «Η έρευνά μας δείχνει ότι οι ημερομηνίες σταδιακής κατάργησης των φορτηγών diesel στο Ηνωμένο Βασίλειο είναι πολύ εφικτές, αλλά η κυβέρνηση δεν έχει ακόμη εκπονήσει ένα σχέδιο για να το πραγματοποιήσει. Το κλειδί για αυτό είναι η έγκαιρη υποστήριξη για όσους κάνουν τη μετάβαση σε ηλεκτρικά φορτηγά. Αυτό θα κοστίσει χρήματα βραχυπρόθεσμα και το Υπουργείο Οικονομικών πρέπει να υποστηρίξει αυτό και να βοηθήσει ώστε να ξεκλειδωθούν τα οφέλη για την οικονομία του Ηνωμένου Βασιλείου μακροπρόθεσμα».