Το μικρό αυτοκίνητο πόλης Tata Nano θα ξαναζήσει ως αμιγώς ηλεκτρικό, με τις νέες μπαταρίες της ινδικής εταιρείας που μπορούν να του χαρίσουν αυτονομία μέχρι και 300 χιλιομέτρων.
Το Nano είναι με διαφορά του πιο διάσημο και εμπορικό αυτοκίνητο της ινδικής Tata Motors, φημισμένο ως το πιο φτηνό αυτοκίνητο του κόσμου επί σειρά ετών. Με δικύλινδρο κινητήρα χωρητικότητας 624 κ.εκ. και 38 ίππων, κόστιζε στην Ινδία μόλις 1.140 ευρώ, και πωλήθηκε κατά χιλιάδες τη δεκαετία 2008-'18 - ώσπου εξαφανίστηκε εξαιτίας μιας σειράς προβλημάτων και πυρκαγιών που κατέστρεψαν ολοκληρωτικά τη φήμη του.
Όμως, τώρα -σύμφωνα με πληθώρα ινδικών ενημερωτικών ιστοσελίδων- η Tata θέλει να το επαναφέρει στη ζωή, αναβιώνοντάς το ως αμιγώς ηλεκτρικό πλέον. Για να το πετύχει, θα χρειαστεί να δημιουργήσει μια νεα ηλεκτρική πλατφόρμα, και φυσικά να το ανασχεδιάσει και να τοποθετήσει πιο σύγχρονη ανάρτηση.
BUY NOW
Προς το παρόν το νέο ηλεκτρικό Tata Nano κινείται στη σφαίρα της φημολογίας, συνεπώς δεν υπάρχουν τεχνικές πληροφορίες. Πολλοί στην Ινδία υποστηρίζουν ότι θα χρησιμοποιήσει την τεχνολογία Ziptron της Tata, που περιλαμβάνει υψηλής περιεκτικότητας και συνεπώς συμπαγών διαστάσεων μπαταρία ιόντων-λιθίου, ικανή να του χαρίσει αυτονομία 250-300 χιλιομέτρων μεταξύ δύο φορτίσεων.
Τη φημολογία για την ηλεκτρική αναβαίωση του Nano ενισχύει το γεγονός ότι η ινδική εταιρεία δημιούργησε ένα αμιγώς ηλεκτρικό Nano και το χάρισε στον πρώην πρόεδρό της, Ratan Tata. Η αυτονομία του συγκεκριμένου πρωτοτύπου δεν ξεπερνά βεβαίως τα 160 χιλιόμετρα, αλλά επιταχύνει στα 0-100 km/h σε λιγότερα από 10 δευτερόλεπτα.
Σκοπός της εταιρείας ήταν να διαπιστώσει την άποψη του πρώην διοικητή της. Όπως υποστηρίζει η Tata, το ηλεκτρικό της Nano «προσφέρει την πρακτικότητα ενός αληθινού αυτοκινήτου, χωρίς να κάνει συμβιβασμούς στην αναζήτηση της φιλικής προς το περιβάλλον ατομικής μετακίνησης για τον σύγχρονο αγοραστή».
Αν προχωρήσουν τα πλάνα της Tata, το Nano EV ενδέχεται να είναι το φθηνότερο ηλεκτρικό αυτοκίνητο του κόσμου. Μάλιστα, λέγεται ότι η εταιρεία ενδιαφέρεται να αγοράσει από την ινδική κυβέρνηση των πρώην εργοστάσιο της Ford στην ασιατική χώρα, προκειμένου να στήσει εκεί τη γραμμή παραγωγής του. Όλα αυτά, φυσικά, αν επιβεβαιωθούν οι φήμες, που κυκλοφορούν εδώ και πολύ καιρό στην Ινδία αλλά ακόμα δεν έχουν μετουσιωθεί σε κάτι επιβεβαιωμένο ή χειροπιαστό.