Επίσημο: Στη φυλακή όσοι παραβιάζουν κόκκινο φανάρι - Πότε προβλέπεται έως και ισόβια κάθειρξη

Οδηγός Pick up παραβιάζει ερυθρό σηματοδότη στην Κρήτη - video

Κακούργημα έγινε η πρόκληση τροχαίου ατυχήματος λόγω παραβίασης του ερυθρού σηματοδότη. Τι αναφέρει στο carandmotor.gr ο γνωστός δικηγόρος Σπύρος Δημητρίου.

Ποινές φυλάκισης έως 10 χρόνια (για σωματική βλάβη) και τουλάχιστον 10 χρόνια αν προκληθεί θάνατος προβλέπει πλέον ο Ποινικός Κώδικας για την παραβίαση του ερυθρού σηματοδότη, με την ποινή να φτάνει έως ισόβια για πολλαπλούς θανάτους.

Επρόκειτο για ένα πάγιο αίτημα των προσώπων που ευαισθητοποιούνται σε ζητήματα οδικής συμπεριφοράς και κυρίως όσων ανθρώπων έχουν χάσει αγαπημένα πρόσωπα στην άσφαλτο εξαιτίας της εγκληματικής συνήθειας ορισμένων οδηγών να περνούν… αέρα το κόκκινο φανάρι.

Η συμπεριλήψη της παραβίασης του ερυθρού σηματοδότη στις περιπτώσεις επικίνδυνης οδήγησης έγινε μέσω της τροποποίησης της παρ. 1 του άρθρου 290Α του Ποινικού Κώδικα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Σπύρος Δημητρίου
Σπύρος Δημητρίου

Ο γνωστός Ποινικολόγος Σπύρος Δημητρίου μίλησε στο carandmotor.gr, επικροτώντας τη συγκεκριμένη αλλαγή.

«Δικαίως μετεβλήθη η επαπειλούμενη ποινική δίωξη σε κακουργηματικού χαρακτήρα, με δεδομένο ότι η παραβίαση ερυθρού σηματοδότη συνιστά αποδοχή του δράστη ενός ενδεχόμενου αποτελέσματος, θανατηφόρου ή όχι.

»Η αποδοχή του τραγικού αποτελέσματος από μια ενέργεια συνιστά ενδεχόμενο δόλο που στα νομικά σημαίνει ότι γνωρίζει κάποιος ότι από τη συμπεριφορά του ίσως προκληθούν συνέπειες, ωστόσο αποδέχεται αυτό το ενδεχόμενο και απλά ελπίζει ότι δεν θα συμβέι.

»Αυτό ασφαλώς διαφέρει από την αμέλεια σε ίδιες περιπτώσεις, διότι δίωξη από έγκλημα από αμέλεια σημαίνει ότι ο δράστης πάλι αποδέχεται ενδεχόμενο κίνδυνο, αλλά είναι βέβαιος από τα μέτρα που έχει λάβει ότι δεν θα επέλθει κίνδυνος», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Δημητρίου.

Κόκκινο φανάρι
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Πώς διαμορφώνεται πλέον το Άρθρο 290Α του Ποινικού Κώδικα-Επικίνδυνη οδήγηση

Όποιος κατά τη συγκοινωνία στους δρόµους ή στις πλατείες:

α) οδηγεί όχηµα, µολονότι δεν είναι σε θέση να το πράξει µε ασφάλεια εξαιτίας της κατανάλωσης οινοπνεύµατος ή χρήσης ναρκωτικών ουσιών ή λόγω σωµατικής ή πνευµατικής εξάντλησης ή

β) οδηγεί όχηµα σε εθνικές ή περιφερειακές οδούς αντίστροφα στο ρεύµα της εκάστοτε κατεύθυνσης ή σε πεζοδρόµους, πεζοδρόµια ή πλατείες, ή οδηγεί όχηµα που είναι τεχνικά ανασφαλές ή µε ανασφαλή τρόπο φορτωµένο ή προβαίνει κατά την οδήγηση σε επικίνδυνους ελιγµούς ή µετέχει σε αυτοσχέδιους αγώνες, ή

γ) οδηγεί όχηµα i) σε αυτοκινητόδροµο ή σε οδό ταχείας κυκλοφορίας µε ταχύτητα που υπερβαίνει το επιτρεπόµενο όριο ταχύτητας κατά τουλάχιστον εξήντα (60) χλµ. ανά ώρα και αν πρόκειται για λεωφορείο ή φορτηγό αυτοκίνητο, κατά τουλάχιστον τριάντα (30) χλµ. ανά ώρα, ii) εντός κατοικηµένης περιοχής ή σε άλλο οδικό δίκτυο µε ταχύτητα που υπερβαίνει το επιτρεπόµενο όριο ταχύτητας κατά τουλάχιστον σαράντα (40) χλµ. ανά ώρα και αν πρόκειται για λεωφορείο ή φορτηγό αυτοκίνητο, κατά τουλάχιστον είκοσι (20) χλµ. ανά ώρα, ή

δ) οδηγεί όχηµα στη λωρίδα έκτακτης ανάγκης (Λ.Ε.Α.) εκτός των περιπτώσεων αποκλειστικού προορισµού της, ή

ε) παραβιάζει ερυθρό σηµατοδότη, τιµωρείται, αν δεν προβλέπονται βαρύτερες κυρώσεις σε άλλες διατάξεις:

αα) µε φυλάκιση έως τρία (3) έτη, αν από την πράξη µπορεί να προκύψει κοινός κίνδυνος σε ξένα πράγµατα,

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ββ) µε φυλάκιση τουλάχιστον ενός (1) έτους, αν από την πράξη µπορεί να προκύψει κίνδυνος για άνθρωπο,

γγ) µε κάθειρξη έως δέκα (10) έτη, αν η πράξη είχε ως αποτέλεσµα τη βαριά σωµατική βλάβη ή προκάλεσε σηµαντική βλάβη σε κοινωφελείς εγκαταστάσεις, δδ) µε κάθειρξη τουλάχιστον δέκα (10) ετών, αν η πράξη είχε ως αποτέλεσµα τον θάνατο άλλου.

Αν προκλήθηκε ο θάνατος µεγάλου αριθµού ανθρώπων, το δικαστήριο µπορεί να επιβάλει ισόβια κάθειρξη.

Κάμερες στα φανάρια

Με δεδομένο τον μεγάλο αριθμό τροχαίων ατυχημάτων που σημειώνεται στις σηματοδοτούμενες διασταυρώσεις, η Περιφέρεια Αττικής προχωράει το έργο της τοποθέτησης καμερών.

Όπως έχουμε γράψει, η δράση έχει ήδη ανάδοχο και οι πρώτες κάμερες θα τοποθετηθούν στη Λ. Βουλιαγμένης, στη Λ. Βασιλίσσης Σοφίας στη συμβολή της με την Βασιλέως Κωνσταντίνου, και στη Λ. Αλεξάνδρας, ενώ στη συνέχεια θα επεκταθούν και στη Λ. Ποσειδώνος.

Πρόκειται για τις κάμερες Smart Red Traffic Light της εταιρείας TATTILE που έχουν την εξής αρχή λειτουργίας:

Η κάμερα ενεργοποιείται με το που ανάψει το κόκκινο φανάρι και το σύστημα δημιουργεί μια εικονική γραμμή στο οδόστρωμα. Εφόσον το όχημα διασχίσει αυτή την κόκκινη εικονική γραμμή, υποπίπτοντας σε παράβαση, η έξυπνη κάμερα λαμβάνει μια φωτογραφία της πινακίδας του οχήματος.

Επιπλέον, λαμβάνονται μια σειρά από μονόχρωμες ή προαιρετικά έγχρωμες φωτογραφίες που δείχνουν το όχημα να πλησιάζει το φωτεινό σηματοδότη και να διασχίζει την εικονική κόκκινη γραμμή. Για την τελική απόδειξη, παρέχεται ακόμη και ένα βίντεο που δείχνει την παραβίαση του ερυθρού σηματοδότη.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Διαβάστε επίσης

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ