Πολλοί οδηγοί, στην προσπάθεια να χωρέσουν όλα τα ψώνια ή τις αποσκευές τους εντός του αυτοκινήτου τους, αποκλίνουν απ' όσα ορίζει ο ΚΟΚ, με αποτέλεσμα να κινδυνεύουν με τσουχτερό πρόστιμο.
Ένας από τους καλύτερους φίλους του ανθρώπου είναι το αυτοκίνητο, μιας και του προσφέρει τη δυνατότητα να μετακινείται όπου και όποτε θέλει. Παράλληλα, το αυτοκίνητο ενίοτε επωμίζεται τον ρόλο του ακούραστου «κουβαλητή», ο οποίος φροντίζει να μεταφέρει για λογαριασμό του τα ψώνια του, όπως και άλλα βαριά αντικείμενα.
Αυτό, ωστόσο, που πρέπει όλοι μας να θυμόμαστε είναι ότι η διαδικασία φόρτωσης του αυτοκινήτου διέπεται από συγκεκριμένους κανόνες που έχουν καθοριστεί τόσο από τον κατασκευαστή του ΙΧ μας όσο και από τους νομοθέτες της χώρας μας με γνώμονα την ασφάλεια των επιβατών του οχήματος αλλά και των υπόλοιπων χρηστών του οδικού δικτύου.
BUY NOW
Όπως έχουμε διαπιστώσει, στην προσπάθειά τους να χωρέσουν διάφορα αντικείμενα, αποσκευές ή ψώνια, στο αυτοκίνητό τους, πολλοί στρέφονται στον θάλαμο επιβατών.
Η κίνηση αυτή μπορεί να αποδειχθεί εξαιρετικά επικίνδυνη, καθώς υπό συγκεκριμένες συνθήκες όχι μόνον μπορεί να δημιουργήσει ανυπέρβλητα εμπόδια στο έργο του οδηγού αλλά και να προκαλέσει κάποιο λιγότερο ή περισσότερο σοβαρό τραυματισμό.
Ως γνωστόν, σε μια ενδεχόμενη σύγκρουση τα αντικείμενα που βρίσκονται ελεύθερα στην καμπίνα ενός αυτοκινήτου είναι πολύ πιθανόν να εκσφενδονιστούν προς όλες τις κατευθύνσεις, με ό,τι συνεπάγεται αυτό για τη σωματική ακεραιότητα του οδηγού και των υπόλοιπων επιβατών.
Μπορεί, λοιπόν, ένα αντικείμενο το οποίο δεν υπερβαίνει σε βάρος τα 500 γραμμάρια να θεωρείται από τους περισσότερους αθώο, ωστόσο, στην περίπτωση που το όχημα συγκρουστεί με την ταχύτητα των 50 χλμ./ώρα, το πραγματικό του βάρους αυξάνεται σχεδόν στα 22 κιλά, ενώ αν η ταχύτητα της πρόσκρουσης αγγίξει τα 90 χλμ./ώρα τότε το βάρος εκτινάσσεται πάνω από τα 70 κιλά.
Το γνωστό και ως «φαινόμενο του ελέφαντα» -ένα αθώο αντικείμενο μπορεί να αποκτήσει σε μια ενδεχόμενη σύγκρουση το βάρος ενός… ελέφαντα- είναι ένας πολύ καλός λόγος ώστε να μην μεταφέρουμε αντικείμενα στον θάλαμο των επιβατών.
Τους ίδιους κινδύνους ενέχει και η συνήθεια πολλών οδηγών να χρησιμοποιούν ως… αποθηκευτικό χώρο την εταζέρα ή να την αφαιρούν τελείως γεμίζοντας τον χώρο αποσκευών μέχρι την οροφή.
Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι πέρα από τον κίνδυνο να εκσφενδονισθεί ένα αντικείμενο προκαλώντας μας σοβαρό τραυματισμό, με αυτό τον τρόπο μειώνουμε την ορατότητά μας προς τα πίσω (μέσω του κεντρικού καθρέπτη), με ό,τι συνεπάγεται αυτό για την ασφάλειά μας.
Δεδομένων των ανωτέρω κινδύνων, στον ΚΟΚ δίνονται σαφείς οδηγίες για το πώς πρέπει να γίνεται η φόρτωση του οχήματος.
Ειδικότερα, όπως αναφέρεται στην παράγραφο 2 του Άρθρου 32 «Φόρτωση οχημάτων» του ΚΟΚ, «το φορτίο του οχήματος πρέπει να τακτοποιείται και να στοιβάζεται κατά τρόπον ώστε:
α) να μην εκτίθεται σε κίνδυνο πρόσωπα και να μην προκαλούνται ζημιές από διαρροή ή πτώση αυτού στην οδό,
β) να μην περιορίζεται ή παρεμποδίζεται η ορατότητα του οδηγού, να μην εμποδίζεται η οδήγηση του οχήματος και να μη μειώνεται η σταθερότητα αυτού...»
Το πρόστιμο το οποίο προβλέπεται για όσους δεν συμμορφώνονται με όσα ορίζει το άρθρο 32 του ΚΟΚ είναι 80 ευρώ και μολονότι δεν είναι υψηλό, ο κίνδυνος από αντικείμενα τα οποία δεν βρίσκονται σωστά αποθηκευμένα είναι μεγάλος.