Υπό τον έλεγχο των Κινέζων τα τελευταία χρόνια αυτός ο ιστορικός κατασκευαστής από τη Γερμανία κήρυξε και επίσημα πτώχευση.
Πρόκειται για την πάλαι ποτέ κραταιά γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία Borgward, μια από τις μεγάλες δυνάμεις της χώρας στα μέσα του προηγούμενου αιώνα, η οποία τα τελευταία χρόνια βρισκόταν υπό κινεζικό έλεγχο και δραστηριοποιούνταν στην εγχώρια αχανή αγορά της Κίνας.
H εταιρεία κήρυξε πτώχευση μιας και όπως αποδείχθηκε αδυνατεί να τραβήξει το ενδιαφέρον νέων επενδυτών, πληρώνοντας ακριβά τις μειωμένες εμπορικές επιδόσεις της.
BUY NOW
Ο πρώτος κύκλος ζωής για την Borgward διήρκησε από το 1919 έως το 1961, με την εταιρεία να παράγει αυτοκίνητα κάτω από τέσσερα εμπορικά σήματα – Hansa, Goliath, Lloyd και Borgward - ικανοποιώντας ένα μεγάλο εύρος οδηγών, με διαφορετικές μεταφορικές ανάγκες.
Στα μέσα, μάλιστα, της δεκαετίας του 1950 η εταιρεία λογιζόταν ως η δεύτερη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στη Γερμανία πίσω από τη Volkswagen, εστιάζοντας στην παραγωγή αυτοκινήτων που ήταν στιλάτα και εύκολα στον έλεγχό τους, ενώ ήταν προσιτά στα μεσαία κοινωνικά στρώματα της χώρας. Η μάρκα διέκοψε τη λειτουργία της το 1961 μετά από αμφιλεγόμενες διαδικασίες αφερεγγυότητας.
Η ανάσταση για την Borgward ήρθε το 2008 από τον εγγονό του ιδρυτή της (Carl Borgward), μετά από επένδυση της κινεζικής αυτοκινητοβιομηχανίας Foton Motor Co.
Η Foton ανέλαβε την εξέλιξη και την παραγωγή των αυτοκινήτων της Borgward, με το πρώτο μοντέλο να παρουσιάζεται το 2015, για να ακολουθήσει η παραγωγή του. Επρόκειτο για ένα SUV υπό την ονομασία BX7, για να πάρουν σειρά τα crossover BX3, BX5, και BX6.
Στα μεσοπρόθεσμα σχέδια της εταιρείας ήταν και η αναβίωση ενός εκ των μελών της οικογένειας μοντέλων Isabella, η οποία απαρτιζόταν από σεντάν, κάμπριο, στέισον βάγκον, pick-up και κουπέ εκδόσεις.
Το προς αναβίωση μοντέλο παρουσιάστηκε στην Έκθεση Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης το 2017, ως ένα φουτουριστικής σχεδίασης κουπέ με ηλεκτροκινητήρα 300 ίππων και 450 Nm ροπής.
Καταλυτικό ρόλο στην πτώχευση της Borgward έπαιξε η δραματική μείωση των πωλήσεών της τα τελευταία χρόνια. Παρά την κορυφαία εμπορική της επίδοση το 2019, με 54.500 πωλήσεις, το 2020 αποδείχθηκε καταστροφικό (και ελέω πανδημίας) για την εταιρεία, με τις πωλήσεις της να σημειώνουν βουτιά ύψους 84%, ολισθαίνοντας στις μόλις 8.740 μονάδες.
Ένας από τους κύριους επενδυτές της μάρκας, η κινεζική UCar υπέστη τρομακτικές οικονομικές απώλειες λόγω της υγειονομικής κρίσης, με αποτέλεσμα να σταματήσει να επενδύει στην Borgward.
Ο κορωνοϊός ήταν αυτός που έδωσε το τελειωτικό χτύπημα στην εταιρεία. Σύμφωνα με ασιατικά μέσα, η μάρκα συσσώρευσε ένα τεράστιο χρέος, ύψους 836 εκατομμυρίων δολαρίων, το οποίο δεν της επιτρέπει να συνεχίσει τις εμπορικές της δραστηριότητες.