Ο μεγαλύτερος κατασκευαστής εξαρτημάτων για αυτοκίνητα στον κόσμο, πρέπει να μειώσει το έμψυχο δυναμικό του και το αποτέλεσμα αυτής της ενέργειας θα έχει επιπτώσεις σε διάφορες τεχνολογίες που εξελίσσει.
Η Bosch θέλει να περικόψει μέχρι το 2026 περίπου 1.200 θέσεις εργασίας από το τμήμα εξέλιξης λογισμικού, με τις 950 από αυτές να βρίσκονται στη Γερμανία. Το συγκεκριμένο τμήμα απασχολεί περίπου 20.000 υπαλλήλους και αναπτύσσει μεταξύ άλλων τις τεχνολογίες για την αυτόνομη οδήγηση.
Ο κύριος λόγος που θέλει να προχωρήσει η εταιρεία σε αυτή την κίνηση, είναι ότι η εξέλιξη στον τομέα της αυτόνομης οδήγησης προχωρά πολύ πιο αργά από το αναμενόμενο. Η διοίκηση της Bosch ανακοίνωσε ότι θα ξεκινήσει συζητήσεις με εκπροσώπους των εργαζομένων, καθώς αυτή η κίνηση θα επηρεάζει και άλλα τμήματα.
BUY NOW
Αξίζει όμως να σημειωθεί ότι οι περικοπές θέσεων εργασίας θα γίνουν με έναν κοινωνικά υπεύθυνο τρόπο. Η μελλοντική συμφωνία, η οποία δημιουργήθηκε μόλις πέρσι, αποκλείει τις απολύσεις στις επιχειρήσεις που έχουν εγκαταστάσεις στη γερμανική επικράτεια και ασχολούνται με την αυτοκίνηση μέχρι το τέλος του 2027.
Η μείωση του έμψυχου δυναμικού θα πρέπει να πραγματοποιηθεί λαμβάνοντας υπόψιν την ηλικία, τις εθελούσιες αποχωρήσεις και πολλά άλλα. Αξίζει όμως να σημειωθεί, ότι η Bosch δεν είναι η μόνη εταιρεία στον κλάδο που ανακοίνωσε περικοπές προσωπικού.
Την περασμένη Τετάρτη, 3.000 εργαζόμενοι του δεύτερου μεγαλύτερου Γερμανού προμηθευτεί εξαρτημάτων, της ZF, διαδήλωσαν ενάντια στα σχέδια του διοικητικού συμβουλίου. Σύμφωνα με το συμβούλιο των εργαζομένων, 12.000 θέσεις εργασίας θα χαθούν μελλοντικά στη Γερμανία.
Πριν λίγες μέρες, ο Philipp Schramm, το νέο αφεντικό της Brose (προμηθευτής ανταλλακτικών για αυτοκίνητα), ανακοίνωσε σε τοπικά Μέσα ότι ήθελε να μειώσει το κόστος προσωπικού της κατά 10%. Σε γενικές γραμμές, 3.000 θέσεις εργασίας κινδυνεύουν να χαθούν.
Οι προμηθευτές ανταλλακτικών για αυτοκίνητα, υποφέρουν από το υψηλό κόστος της μετάβασης στην ηλεκτροκίνηση, τις συνέπειες της ύφεσης, την αβεβαιότητα του αγοραστικού κοινού και την στασιμότητα της παραγωγής αυτοκινήτων.
Υπενθυμίζουμε ότι, σε πολλά από τα εργοστάσια των μεγάλων προμηθευτών, η παραγωγική ικανότητα δεν αξιοποιείται στο έπακρο, επειδή οι κατασκευαστές αυτοκινήτων δεν έχουν ζητήσει ακόμα τα εξαρτήματα που έχουν συμφωνήσει ότι θα πάρουν.
Το συγκεκριμένο πρόβλημα, ισχύει περισσότερο για τις παραγγελίες εξαρτημάτων που αφορούν ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Ταυτόχρονα, οι εταιρείες πρέπει να ξοδέψουν πολλά χρήματα στην Έρευνα και Εξέλιξη, την στιγμή που καμία από αυτές δεν έχει κερδίσει ακόμα χρήματα από την δημιουργία ηλεκτρικών συστημάτων κίνησης.