Οι Γερμανοί αποθεώνουν την Ελλάδα -Γιατί η χώρα μας αποτελεί πρότυπο για όλη την Ευρώπη
Το ενδιαφέρον της γερμανικής Handelsblatt κέντρισε η «πράσινη» μετάβαση των ελληνικών νησιών που δίνουν το παράδειγμα στις υπόλοιπες χώρες της Ευρώπης.
«Πώς 40 ελληνικά νησιά θα γίνουν ενεργειακά αυτάρκη» τιτλοφορείται άρθρο της γερμανικής Handelsblatt, στο οποίο αναλύεται το στρατηγικό σχέδιο για την μετατροπή των μη συνδεδεμένων νησιών σε πρότυπα πράσινης οικονομίας, ενεργειακής αυτάρκειας, ψηφιακών καινοτομιών και βιώσιμης κινητικότητας.
Αφορμή για την έγκριτη γερμανική εφημερίδα αποτέλεσαν οι δηλώσεις του Έλληνα πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη, στην COP28 όπου παρουσίασε το τρίτο νησί που εντάσσεται στο GR-eco islands.
BUY NOW
Πρόκειται για τον Πόρο, ο οποίος θα «πρασινίσει» μετά την Αστυπάλαια και τη Χάλκη. Οι παρεμβάσεις θα υλοποιηθούν σε συνεργασία με την εταιρεία Masdar από τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, με την οποία υπογράφηκε MoU.
Η «πράσινη» μετάβαση των 40 μη διασυνδεδεμένων νησιών θα συμβάλει στον στόχο του Εθνικoύ Σχεδίου για την Ενέργεια και το Κλίμα (ΕΣΕΚ) για μείωση της συμμετοχής υγρών καυσίμων στο μείγμα ηλεκτροπαραγωγής από 1,7 GW σήμερα σε 0,7 GW το 2030 και σε 0,2 GW το 2050.
Η Handelsblatt, μάλιστα, εξηγεί στους αναγνώστες της όσα έχουν συμβεί στα ήδη «πράσινα» ελληνικά νησιά, ξεκινώντας από την Αστυπάλαια η οποία σε συνεργασία με τη Volkswagen έχει μεταμορφωθεί σε ένα πρότυπο για τη βιώσιμη κινητικότητα.
Στην «Πεταλούδα του Αιγαίου» υλοποιείται ένα ολοκληρωμένο σχέδιο που περιλαμβάνει μετακινήσεις με ηλεκτρικά οχήματα, υποδομές δικτύου φόρτισης, εισαγωγή καινοτόμων υπηρεσιών διαμοιρασμού οχημάτων και τη χρήση Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας, για την φόρτιση όλων των ηλεκτρικών οχημάτων του νησιού.
Στη συνέχεια, η Handelsblatt αναφέρεται στη Χάλκη (το πρώτο GR-eco island), ένα νησί το οποίο έχει επίσης μπει στην εποχή της αειφορίας και μετατρέπεται σε πρότυπο «πράσινης» οικονομίας, καινοτομίας και αειφόρου κινητικότητας, μέσα από τη συνεργασία ελληνικών και γαλλικών επιχειρήσεων. Μεταξύ των εταιρειών που συμμετέχουν στο project είναι οι: Όμιλος Συγγελίδη και Citroën.
Μην ξεχνάμε ότι ο όμιλος Συγγελίδη έχει δωρίσει στην Αστυπάλια ηλεκτρικά οχήματα, και συγκεκριμένα: Ami, e-C4 C-Cross, ë-SpaceTourer και ë-Jumpy.
Τέλος το γερμανικό Μέσο κάνει αναφορά και στην Τήλο, το πρώτο ενεργειακά αυτόνομο νησί της Μεσογείου, με υβριδικό σταθμό παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από ΑΠΕ και συγκεκριμένα από μία ανεμογεννήτρια και ένα φωτοβολταϊκό σταθμό, και την αποθήκευσή της ενέργειας σε μπαταρίες (συσσωρευτές).